יום שלישי, 17 במאי 2011

מבנה קורות חיים מפורט שירות צבאי ושירות לאומי


המשך פירוט כל חלק וכל פרט במבנה קורות חיים  
שרות צבאי \שירות לאומי
שנת התחלה-שנת סיום    דרגה בסדיר\מילואים , יחידה או חייל ,תפקיד\ים.  אפשר לפרט על התפקיד בצבא , בתנאי שהוא רלבנטי למשרה . וכמובן אפשר לפרט את הקורסים בצבא,  בפרט אם תואם לדרישות התפקיד או כאשר את\ה משוחרר עד מספר שנים מהצבא.

גם את התנדבתם לשירות צבאי או שירות לאומי ולא שירתתם שירות חובה , יש לכתוב את השירות תחת כותרת זו , ואין צורך לכתוב התנדבות בשירות , אלא אם מדובר בבעיה רפואית קיימת שלך כמו נכות שברורה כלפי חוץ .

אם יש קשר בין השירות הצבאי לבין הניסיון התעסוקתי יש לכתוב שירות צבאי לאחר הניסיון התעסוקתי. אם אין קשר ועברו כמה שנים טובות אפשר להעביר את השירות הצבאי לפני שפות.

מי שהיה בצבא קבע וכרגע מחפש עבודה באזרחות , יש לציין את השירות הצבאי בניסיון תעסוקתי  בכותרת ניסיון תעסוקתי ושירות צבאי.ולכתוב בהתאם להמלצות שכתבתי בניסיון התעסוקתי.  

יש ממליצים להפריד בין שירות סדיר לשירות קבע. אם יש המשך בתפקיד מהשירות הסדיר לקבע לא צריך להפריד .
גם אם התפקיד בשירות היה זניח ולא משמעותי , רצוי שתציינו את התפקיד ואת השירות בקורות החיים. יתכן שהשמטת השירות הצבאי יכולה לגרום לכך שדווקא נושא זה יעלה בראיון עם המעסיק.

אותו הדין אם לא עשית כלל שירות צבאי/לאומי מלא או אם עשית שירות חלקי, עדיף לך לציין את הסיבה לכך,  מאשר לא לציין דבר כלל, בפרט שרק עברו מספר שנים מזמן שחרור השירות הצבאי \לאומי או שאתם בתהליך חיפוש עבודה בגילאים 18-21.

היום שיש הרבה מעומדים צעירים לעבודה שלא עשו כלל שירות לאומי וכל שכן שירות צבאי ,אפשר לא לכתוב כלל שירות צבאי כולל הסיבה. יחד עם זאת, יש לדעת שמגזרים ותפקידים וחברות מסחריות רבות  יש חובה שירות צבאי בדרישות התפקיד ,כך שללא שירות צבאי או לפחות הסיבה המוצדקת לחוסר שירות, לא תעברו את הסינון הראשוני. גם אם למרות זאת התקבלת לראיון, לא תקבלו לעבודה וחבל על הזמן שהושקע. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה