יום שני, 8 באוגוסט 2011

סקירה קצרה על חברת השבבים טאואר אחרי פרסום דוחות רבעון 2 2011 באוגוסט


סקירה קצרה על חברת השבבים טאואר אחרי פרסום דוחות רבעון 2 2011 באוגוסט
טאואר פרסמה את הדוחות לרבעון 2 ב-4 לאוגוסט, בהתאם להודעת החברה ב-13 ליוני.
המכירות היו 139.7 מיליון דולר, גם בהתאם להודעת תחזית החברה בין 136-142 מיליון דולר כאשר החציון 139. יש עליה ברווח הנקי. יש המשך רווח למניה,בינתיים רק סנט אחד.

בשבוע שעבר הייתה הודעה שטאואר השלימה העברת טכנולוגיית ייצור מתקדמת מהמפעל בקליפורניה למגדל העמק. לאחרונה(שבוע - שבועיים האחרונים) היו מספר הודעות רצופות על מספר פיתוחים ושיתופי פעולה עם טאואר

מה בתי השקעות בארץ ובחו"ל אומרות על דוחות טאואר לרבעון 2 2011 ?

סקירה חיובית של דש ברוקראז' בארץ, מסכים לחלוטין עם הסקירה. טוען שטאואר לא צריכה לגייס יותר חוב נוסף להמשך פעילות.  

סקירה של אופנהיימר והמלצה של צ'רדן  בארה"ב-יש סקירה רחבה עם ציפיות קודמות וציפיות עתידיות מהחברה. מחיר יעד של אופנהיימר 1.5$ , וצ'רדן 2.75$

סקירה פסימית קצת על טאואר מבית השקעות לידר בארץ. שנת 2011 פחות טובה לתעשיית השבבים עקב המצב העולמי בארה"ב וביפן ובאירופה, ולכן תהיה השפעת האטה במכירות החברה אם כי במידה מועטת לעומת שאר החברות כי טאואר חברת נישה.

אני כרגיל חולק על דעת האנליסטים שכל רבעון צופים האטה במכירות  ותמיד מתבדים. החברה צופה צמיחת יתר עד רבע מהמכירות עכשיו לרבעון הבא! (מ-140 מיליון ל-173-183 מיליון) כאשר עבר כבר חודש מרבעון 3.

לטאואר יש הסכם עם מייקרון טכנולוגיות לקנית מוצרי החברה בסכומים של עשרות מיליוני דולרים מידי שנה(עד 2013-2014), כך שתורם ליציבות הפעילות וההכנסות בכל תקופה לא וודאית.

בכל סקירה של בית השקעות ובכל רבעון נקבל התייחסות לגבי שטרות ההון ודילול הון המניות. לכל הדעות וגם שלי זה לא חיובי למניה. החברה צריכה להחזיר כמה שיותר חוב בכל רבעון על מנת לצמצם את החוב ושטרי ההון,ועל מנת שתוכל גם להמיר את שטרי ההון באג"ח. ככל שיהיו יותר מכירות, כך יגדל יותר הוודאות של מחזיקי האג"ח להחזר הכסף (קרן+ריבית) בזמן.    

בסוף הכתבה על הדוחות  יש שמועות על קנית מפעל נוסף בקרית גת. כיום, טאואר לא זקוקה לעוד מפעל להגדלת ייצור ולמלאים נוספים, ועדין לא קיבלה עוד הזמנות גדולות מאד מהלקוחות,יש לה את המפעל הנרכש ביפן והמפעלים  הקיימים במגדל העמק ובארה"ב. קנית מפעל נוסף זו עלות נוספת להוצאות החברה שלא בטוח שהחברה תוכל לעמוד בו, בפרט שחברות שבבים רבות יש מלאים מרבעון 2 שישפיעו על המכירות ברבעון 3.   

בראשון  השבוע טאואר ירדה ב-13% לשער 316. פחות מ1$ למניה. כאשר הירידות יתמתנו מומלץ לקנות. כל בתי השקעות מסכימים שהחברה בטווח שנה שנתיים שווה הרבה יותר מעכשיו. ויש אפסייד לרווח של עשרות אחוזים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה