יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

כמה הגיגים על יום העצמאות


כמה הגיגים על יום העצמאות
נטור קרתא שואל את חבירו למה אתה בא במו"מ עם הציונים בחג העצמאות וגם לפניה הרי זה אסור כמו שכתוב במשנה בע"ז ש3 ימים לפני אידיהן לא עושים מו"מ? עונה לו שכתוב בגמרא שבחו"ל אסור רק יום אידם והיום מנהג אבותיהם בידיהם ומותר כמו שכתבו תוספות בתחילת מסכת ע"ז, והם לא ממש חוגגים את חג העצמאות, ולכן מותר למכור להם בשר למנגל .

היום לעומת 30-50 שנה וכל שכן בקום המדינה ממש לא חוגגים את חג העצמאות.
אין מסדר צבאי של טנקים וג'יפים וכדומה.אין מפגן אווירי -הביקור במחנות הצבא מחליף את המסדרים והמפגנים המרהיבים.

אין מחולות וריקודים המוניים לאורך כמה שעות וכל שכן שאין שירה בציבור בחנם ללא תשלום של אלפי ועשרות אלפי שקלים לזמרים וזמרות שמואילים בטובם להגיע ולשיר.

אין הנפת דגלים בידיים - יש בקבוקי רסס וצבע וזיקוקין ופיצוחים ביד בעיקר , בקושי רואים דגלים בבתים ועל הרכבים. ומשנה לשנה התפוצה יורדת יותר , ומוכרי הדגלים יש פחות פרנסה, השנה כבר לא ראיתי הרבה מוכרים ילדים בצמתים שמוכרים דגלים. אין חלוקה של בנק פועלים לדגלים כמו שנים קודמות.

והעיקר עושים רק על האש והמנגל - זה מהותו של העצמאות -אכילת בשר צלוי ,ללא תוכן כלשהו. בפסח אוכלים פסח צלוי אבל עם תוכן של יציאת מצרים וסיפור יציאת מצרים .וכיוצא בשאר החגים 

בצפון יש קטיושות, בדרום יש גראדים,ובמרכז במדינת תל אביב יש התנתקות מהנשיאה בעול ונהנים מהזיקוקים

זיקוק זה צבעוני יפה ומרהיב אבל רק בחיצוניות ,בפנימיות אין כלום. זה חשיבה גויית. היהודים חושבים ונהנים על ומהדבר הפנימי ולא על הקליפות.

 כחול ולבן זה הדגל שלי. הדגל מורכב מסימנים מהיהדות. צבע וצורת הדגל דומה לטלית, 2 הצדדי הכחול מזכירים את קריעת ים סוף , ומגן דוד הסמל המשושה שהיה עוד בצורת המשכן והדגלים במדבר.

ביום עצמאות יש חופש , כמו כל שנה יש לימוד של בר ברב דחד יומא. כל היום יש דרשות של רבנים.בשנת תשע"א בקרית אונו גם זכינו שיש דרשות מארגון ערכים בקריה האקדמית אונו מ11-18. וגם בבית כנסת גריבה בקיראון כל היום מ10-22. אין בן חורין אלא במי שעוסק בתלמוד תורה.
 
 אחד מהמרצים של ערכים הוא הרב מיכאל לסרי שבעבר הרחוק גם נתן שעורים בנביא בבית כנסת גריבה בקרית אונו בערב. ביום העצמאות היה לו הלכות יום העצמאות. לצערנו הוא איבד את החוברת שכתב בענין. אני זוכר רק אחד ,שצריך 2 דגלים אחד של ישראל ואחד של ארה"ב ,כי צריך לדעת מאין באת ולאין אתה הולך (קשור ליורדים)
ואחת שלי , מה משותף לפורים ולעצמאות ? ונהפוך הוא (של הבשר)

 אני אוהב עצמאות כי זה ההזדמנות הבודדת לאכול בשר באמצע השבוע.
מיום הזכרון נפרדנו כבר באמצע היום כאשר הכנו את המנגל לאכילת בשר חי ,לאחר שריפת בשר המתים.
בעקבות הפוסט הזה בפייסבוק ביום הזכרון והעצמאות ירדו לי 5 חברים מרשימת החברים. לפחות יש מי שעוזר לי לצמצם את רשימת החברים

אחרי מנגל עצמאות על האש ,בעלי החיים יכולים לנשום לרווחה ללא שחיטת רוב קנה, לאכול לשובע ולא  אבוס ופיטום לשחיטה, ויכולים לשיר לא שירת הברבור


תגובה 1: