יום שישי, 19 באוגוסט 2011

ממה נובעת רשלנות רפואית ושביתת הרופאים ?

הרופאים מסרבים לשעון וכרטיס נוכחות, כדי שלא יידעו כמה שעות באמת הם עובדים ביממה,(בעיקר כמה שעות הם לא עובדים), וגם על מנת שלא יתפסו אותם לא עובדים או עובדים בקליניקה פרטית או בניתוח פרטי בבית חולים פרטי ולא במקום העבודה.
ההסתדרות הרפואית בעד הרופאים הבכירים שרוצים עוד תוספות שכר למרות שהם מרוויחים הרבה כסף כולל גם מהקליניקה הפרטית ובניתוחים פרטיים. הם לא זקוקים לתוספת שכר מהשכר הציבורי. ועל כך הציבור לא תומך בהם וגם לא משרד האוצר והשביתה נמשכת.
אין חולק על כך שהמתמחים ברפואה ורופאים זוטרים  צריכים לקבל תוספת שכר ותוספת ראויה של כמה אלפי ₪.
אין חולק שצריך להוסיף תקנים נוספים של רופאים.
אין חולק שצריך להוריד את התורנויות והכונניות של רופאים מתחילים.
יש חולק שהרופאים הבכירים יותר יעשו גם תורנויות וכוננויות כמו המתמחים.
השכר שהרופאים מקבלים הוא לא רק על עבודתם אלא גם בעיקר על מספר שנות הלימודים ששלמו שכר רב ולא עבדו ולא קבלו משכורות. עכשיו הם צריכים להשלים את המשכורות שלא הרוויחו לעומת שאר חבריהם שבחרו במשרה אחרת כמו הייטק.
אי תוספת השכר והתנאים הוא מבחינת לא להכשילן לעתיד לבא.כלומר כמה סטודנטים יסכימו ללמוד רפואה בעתיד? האם אותם סטודנטים יהיו חכמים ומנוסים כדי לתת שירות רפואי מצוין ללא תקלות ורשלנות רפואית ? (כמו במכללות חינוך שיש מורות רק ברמה נמוכה-בינונית ולא גבוהה, כי ברמה גבוהה הולכים למשרה אחרת)
כיום יש מקצועות ברפואה שיש פחות לומדים כמו רופא מרדים. יש מחסור ברופאים וגם בסטודנטים לרפואה. יש רופאים שעוזבים לחו"ל ומקבלים משכורות יותר גבוהות. כך שבעוד שנים יהיה מחסור ברפואה במחלקות שונות. בית חולים אחד יהיה למספר אזורים ולא בכל בית חולים לכל אזור. 
האם יש יותר מתים כאשר יש שביתת רופאים? אני יכול לשער שיש פחות מתים (יש פחות טעויות ורשלנות רפואית והמתת "חסד" וניסיונות טיפול ותרופות על חולים ).
האם יש יותר חולים בבתי חולים כאשר יש שביתת רופאים? כנראה שיש פחות. האם זה קשור לקיץ שיש פחות מחלות ואשפוזים לעומת החורף? יתכן.  האם זה גם נובע שחולים פחות בקיץ  או שחולים לא מגיעים לבתי חולים ,או שמשחררים חולים שצריכים להתאשפז ? 
רשלנות רפואית לא נובעת רק מטעות וכל שכן במזיד אלא כי הרופא בעיקר לא טועה, הוא פשוט לא יודע! לא כולם קבלו ממוצע 100 בתעודה..לא כולם מעודכנים ברפואה ובמחקרים חדשים, לא כולם ברשת חברתית של רופאים ,ולא כולם שואלים מומחים אחרים לחוות דעת שניה, לא כל הרופאים יודעים  לבצע את הטיפול הנדרש נכון ובמקצועיות, ואני יכול להוסיף עוד ועוד.
מה רופא עושה כאשר הוא לא יודע ? מבצע בעיקר ע"פ מה שהוא יודע בחסר ומדמה דבר לדבר למרות שאין לו דמיון והוא לא שואל רופאים אחרים.יש רופאים שגם לא שומעים מה שהחולה אומר ומתעלמים ממנו למרות שפתרון המחלה מצוי בעיקר אצל החולה

2 תגובות:

  1. זה ממש עצוב שהרופאים היום משחקים כך בחיי המטופלים שלהם...דווקא רפואה, שהיא תחום שאמור להיות כ"כ מדוייק והרופאים שעליהם אנו סומכים כ"כ שיצילו את חיינו הם אלו ש"מחפפים" הכי הרבה...
    תביעה רשלנות רפואית

    השבמחק