יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

ביקור עבודה בלשכת תעסוקה אוגוסט 2011


ביקור עבודה בלשכת תעסוקה  אוגוסט 2011
לאחר ששלחתי קורות חיים רבים לתפקידים שונים ומשונים לחברות רבות ולא כל קבלתי כל תשובה (פשוט הייתי כבר ברובם ככולן),וגם יש עליה במספר משרות העבודה המוצעות, הגיע הזמן לבקר גם בלשכת תעסוקה ולקבל מהם הצעות עבודה של עסקים קטנים.

מניסיון הצעות עבודה מעסקים קטנים שיש בלשכת תעסוקה הם מאד רלבנטים ופשוטים יותר ללא תהליך ארוך של קבלה לעבודה.מכוון שדורש עבודה חייב ליצור קשר עם בעל העסק מציע העבודה באותו יום, וגם בעל העסק חייב בד"כ לתת תשובה מיידית (אלא אם יש לו עוד מעומדים לתפקיד לראיון)- אז בד"כ יש רק ראיון ויש לך הודעה מיידית האם התקבלת או לא התקבלת לעבודה.

בחמישי שבוע שעבר לקחתי קו 56 ונסעתי ליהוד ללשכת תעסוקה. עבדו עדין שם פקידה ומנהלת הלשכה כבר למעלה מ-20 שנה. היו לפניי אישה אחת ועוד אישה אחת. לא היה כל רשימות  קורסים או מכרזים במגזר הציבורי מעודכן לאוגוסט 2011.

מכיוון שאני אקדמאי וכך גם מעודכן במחשב, הפקידה  ציפורה לא קבלה אותי ואמרה לי: "תפנה לאורה מנהלת הלשכה. אם היא תפנה אותך אלי, אקבל אותך". התקבלתי לאחר מספר דקות לאחר שעוד 2 מועמדים נכנסו לאורה ויצאו.

היא הציעה לי בתחילה להירשם לאתר לשכת התעסוקה, שבו יש את כל המשרות מעודכנות באונליין. כבר בשנת 2001-2000 הצעתי זאת למנהלת מרחבית של לשכת תעסוקה בפ"ת: כל ההצעות עבודה הרלבנטית מידי חודש יהיו בנייר, או דרך המחשב (אז לא לכל אחד ואחת היה אינטרנט ומחשב), מכיוון שפקידת העבודה בלשכה לא יכולה למצוא את כל העבודות הרלבנטיות וגם יש תור של דורשי עבודה והזמן מוגבל. אני שמח קבלו רעיון זה (חבל שרק לאחר כמה שנים).

בנוסף לרעיון הנכון של החתמה ביומטרית של אצבע. אם אין עבודה, דורש העבודה מקבל פתק על התייצבות(במקום אצל הפקידה האנושית). אם יש עבודה מקבלים פתק ללכת לפקיד העבודה בלשכה.

אמרתי לה שבפעם שעברה לא יכולתי להיכנס למערכת רק לאחר קשיים רבים, ויתכן שיאמרו שאני קיים במערכת ואין אפשרות שחזור סיסמה. היא אמרה- יש טלפון למטה של מרכז תמיכה. יהיו בעיות תתקשר אליהם. לידיעתך- אין כל חובה חוקית שאחפש עבודה באונליין ולא בלשכת תעסוקה עצמה, אך אם אתה רוצה לקבל עבודה ולבחור עבודות שאתה מעונין

שאלה במה עבדתי עד כה ? כאשר אמרתי שלא עבדתי כמה שנים, השאלה המיידית שלה הייתה,אם כך במה אתה מתפרנס? אין לך כסף מחוסר עבודה! בהכרח שאתה עובד במשהו.

אמרתי לה שבינתיים עשיתי תואר שני  במנהל עסקים , היא אמרה מתעודות לא משיגות כסף,אתה צריך למצוא עבודה עם משכורות.אתה צריך להתפשר על עבודה ועל משכורת. לא תתפשר לא תקבל עבודה ולא כסף. עשיתי תואר שני במנהל עסקים כדי לעבוד בשכר מינימום ובעבודה תפעולית פשוטה שלא מצריכה כל השכלה (גם מי שלא יודע לקרוא ולכתוב).

יש בדיחה שאומרת שגבר שמכיר בחורה והוא שואל את עצמו למה לא הכרתי אותה קודם. אחרי שהוא מכיר אותה קצת יותר לעומק ,הוא אומר לעצמו זה הסיבה שלא רציתי להכיר אותה גם בגלגול הקודם. באותו ענין זה הסיבה שלא רציתי ללכת ללשכת תעסוקה- אתה מקבל חוות דעת שליליות עם חוסר מוטיבציה, של חוסר רצון לעזרה. ויחס של עובדות לשכת תעסוקה לא השתנה מאז שהייתי שם בהתחלה ב-98 עד כה. היה נראה שכבר מלאך המוות עדיף עליהן...

 היא הציעה לי מספר עבודות :

 1. עבודה במכירות בגנרל מהנדסים בפ"ת בשעות הערב. התקשרתי אליו פעמיים (בחור בשם יוסי קינן),אולם הטלפון הנייד שלו לא היה בסדר ולא שמעו כלום. שלחתי אליו 2 הודעות SMS אך הוא לא טרח להחזיר כל תשובה ולא התקשר.בנוסף שלחתי קורות חיים לפקס. 

2.רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בראשל"צ ברחוב סחרוב קניון הזהב –הסוכנת לא הייתה במשרד השארתי הודעה, היא התקשרה אלי לאחר מספר שעות מהמשרד,אך הייתי בראיון (כמו שאכתוב בפוסט הבא) ולא יכולתי לענות. קבלה כבר עובד אחר

3.שירות במוקד דן רכב (כאשר כתוב בטופס שהראיונות בתחילת אוגוסט ואנו בסוף אוגוסט), התקשרתי ללנה , ואף אחת לא ענתה שם. גם לאחר מספר פעמים בכמה ימים

4. מנהל מכירות הייטק בחברת השמה רייט שלושנס- לשלוח קורות חיים. אין טלפון ולא פקס. לא חזרו אלי.
5. עבודת מכירות ומזכירות אצל צבי סתוי מוצרי פרסום בר"ג. ועל כך בפוסט הבא.  

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה