יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

חטא ועונש דוד המלך בבת שבע


חטא ועונש דוד המלך בבת שבע
קודם כל דוד נענש וזה מוסכם על כולם כמו שאמר לו מנתן הנביא  ארבעתיים ישלם (4 בניו) וגם הבן מבת שבע מת. וידוע שאדם נענש על חטא.

חז"ל אומרים שכל מי שאומר שדוד המלך חטא,אינו לא טועה. חז"ל אומרים לנו  שהחטא שאנו חושבים שדוד המלך חטא- הוא לא מה שאנו חושבים. המרחק מאד גדול. וכבר אמרו חז"ל שה' מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה. לאדם פחות צדיק לא היה כל דקדוק על מעשיו.

צריך להתבונן במילים של נתן הנביא שאומר לדוד את חטאו ,מה הוא אומר לו?הנביא לא אמר לדוד שעבר על לא תנאף  ועל לא תחמוד ודומיהם.

החטא של דוד היה  שהוא לא דן את אוריה החתי כמורד במלכות בדין סנהדרין אלא הרג אותו בעקיפין ע"י מלחמה חזקה ונהרג ע"י חרב בני עמון ובזה הוא הודה.

אם היה אסור לדוד לשאת את בת שבע והיא היתה אסורה לו- הוא היה חיב לגרשה ולא שתגור איתו, גם לפי הכלל שאסורה לבעל ואסור לבועל (דוד) , וכל שכן שלא לקיים אותה לאישה ולהוליד ממנה עוד ילדים , שאחד מהם הוא שלמה ממשיך המלכות של דוד המלך שדוד שמע  זאת  מפי נתן הנביא עצמו .

המעשה של דוד עם בת שבע היה אחרי מות אוריה לדעה אחת , ולדעה שניה שלפני מות אוריה -  לפי חז"ל כל חיל שיצא למלחמות בית דוד היה נותן גט לאשתו על תנאי. אם הוא חוזר מהמלחמה -אין גט, ואם לא יהיה גט למפרע, אוריה נתן גט כזה לבת שבע  ואז יוצא שדוד בא על הפנויה ולא על אשת איש, ומלך מותר בפילגש  ללא קידושין אלא שמיוחדת למלך , ולכן הדבר מותר בפרט שאוריה מת במלחמה ולא חזר. החזרה הזמנית של אוריה לבית באמצע המלחמה לא מבטלת את הגט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה