יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

אכילה מעץ החיים לפני ואחרי אכילת עץ הדעת בגן עדן


אכילה מעץ החיים לפני ואחרי אכילת עץ הדעת בגן עדן

שאלה: מה כל כך חמור באכילה מעץ החיים לאחר אכילה מעץ הדעת שלא מתאפשרת לאדם הראשון ?

תשובה: מסבירים חז"ל ובעלי המוסר:  האדם הראשון  אכל מעץ הדעת- וזה חטא כי עבר על ציווי האל ולכן נגזר עליו מיתה - וזה תיקון החטא  שלו "מעפר באת ואל עפר תשוב". כאשר יאכל מעץ החיים ויחיה לעולם, הרי הוא לא ימות  ,ולכן לא יתקן  את חטאו . עדיף שאדם ימות ויתקן את חטאו מאשר שיחיה חיים ארוכים ושלמים עם קיום הרבה מצוות, אבל ללא תיקון החטא

שאלה: האם אדם הראשון אכל מעץ החיים לפני שאכל מעץ הדעת?
תשובה: יש מחלוקת בבעלי התוספות על התורה האם האדם אכל מעץ החיים קודם החטא או לא. התוספות סוברים שאדם הראשון כן אכל מעץ החיים. בציווי הראשון לא נאסר על אדם הראשון לאכול מעץ החיים אלא רק מעץ הדעת, ומכיוון שהיה לו ציווי לאכול מפירות הגן ,ולכן יכל לאכול מעץ החיים.

עץ החיים היה בתוך הגן ליד עץ הדעת. אם אכל מעץ הדעת יכל לאכול מעץ החיים. למרות שסגולת עץ החיים היא חיים לעולם,ולאחר אכילת עץ הדעת נגזר עליו מיתה ולא חי לעולם ,אינה ראיה לסתור. כי סגולת עץ החיים היא כמו תרופה לחיזוק הגוף שהיא מועילה ללא אכילה מעץ הדעת ,אולם לא מועילה כאשר אדם לוקח גלולת רעל כמו אכילה מעץ הדעת.

החולקים סוברים שהיה יכול לאכול מעץ החיים ,אך פשוט לא היה לו זמן לאכול,כי  היה בגן עדן רק שעה אחת . בנוסף עץ החיים היה ליד עץ הדעת,ואדם הראשון לא קטף ואכל מעץ הדעת אלא קבל הפרי מחוה אשתו, וגם חוה לא קטפה מעץ החיים אלא מעץ הדעת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה