יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

יום השואה הצלמים החילונים והחרדים


יום השואה הצלמים החילונים והחרדים

בהמשך לפוסט הקודם של יום השואה אצל החרדים שהסברתי למה חרדים לא עומדים ולא יעמדו בצפירה . כמו כל שנה ביום השואה וביום הזיכרון יש מסורת לצלמים החילונים לצלם חרדים ביישובים חרדים שהם לא עומדים בצפירה אלא הולכים בעיקר. האם הצלמים חשבו שחרדים כן יעמדו ? ולמה הצלם החילוני מזלזל ביום השואה ולא עומד בצפירה?

זה מזכיר לי שבתיכון היה לי חצי יום עיון על סרטי שואה של הנאצים. הנאצים השתמשו בסרטים שונים ומשונים על היהודים במחנות הריכוז ובגטאות לצורכי תעמולה לגרמנים עצמם ולעולם הנאור ,ולהסביר למה היהודים נחותים.

ביהדות יש מושג שאם אדם לא עשה מצווה מסוימת , הוא יכול לתקן ולעשות שוב - פסח שני ,תפילת תשלומין ועוד. האם יש מושג שמי שלא יכל לעמוד בצפירה ,יכול לעמוד בצפירה בזמן אחר? מה קורה למי שנמצא בשירותים ,האם הוא גם צריך לעמוד ?

רוב היהודים שמתו בשואה היו דתיים-חרדים בעיקר בפולין וצאצאיהם שנשארו לא מזלזלים במשפחתם שנכחדה. האם ניצול שואה חרדי או בנו או נכדו של ניצול שואה שלא עומד בצפירה מזלזל ביהודים שמתו בשואה?

יום השואה נקבע במוסדות המדינה,  אך לא בהכרח מחייב את כל האוכלוסייה. כל אחד מכבד את השני בדרכו שלו. והמדינה או החברה לא יכולה לכפות באיזה דרך האחד צריך לכבד את השני  כאשר לא מדובר בדבר לא חוקי אלא מוסרי.

לא צריך את המדינה כדי לקבוע זמן כדי להתייחד עם השואה ועם ניצולי השואה וללמוד את לקחי השואה.העם היה עושה זכר לשואה כמו שהיה זכר לשואה אחרי השואה ולפני קום המדינה.וכמו שהיהודים דתיים עושים זכר לחורבן בית המקדש ולצרות עם ישראל בגלות אלפיים שנה.

הקשר בין השואה למדינה הוא שללא השואה האומות המאוחדות לא היו מאשרות מדינה לעם היהודי בארץ ישראל רק לערבים וזה מודים כל ראשי הציונות והמנהיגים החילונים בהקמת המדינה.

יום השואה במדינה כמו ההמנון רלבנטי בעיקר ליהודים ולא לגויים כמו המיעוטים שיש כמו בדווים,דרוזים,צ'רקסים, מוסלמים ,נוצרים ועוד.

כל חוק במדינה הוא כפיה,בפרט למיעוט שלא מוכן לקבל אותו. אם החילונים שואלים בתמיהה למה החרדים לא עומדים בצפירה ? זה אומר שזה כפיה ולא רשות .

החרדים והדתיים מכבדים את המתים בצורה אחרת מאשר הגויים שהחילונים מחקים אותם. כבוד המתים בדרך של נר נשמה(ללא פרחים), לימוד תורה- בעיקר משניות, משנה אותיות נשמה. גמילות חסד. בנית בית כנסת או מדרש או כל בנין גמילות חסד(ביקור חולים וכיוצא) על שמם.

עמידה בצפירה ואנדרטות לא תורמת דבר למתים ולא תורמת לזכרונם . חז"ל כבר אמרו אין עושים נפשות (מצבות ואנדרטות) לצדיקים (המתים) דבריהם הם הם זכרונם.

במהלך הגלות שארעו אירועים קשים ומרים של גזירות וגירושים והריגות וטבח ,קבעו קינות ומספד ביום תענית כמו תשעה באב. חלק מהקינות שחוברו לשואה האחרונה נאמרות  בתשעה באב.

והנה קמו כמה חילונים שהחליטו שמנהג היהודים לכבד את המתים מזה אלפי שנה לא מתאים להם ולמדינה והם רוצים להתנהג במנהג גויים של צפירה והם גם רוצים לכפות את דרכם הלא טובה על הדתיים וחרדים. אז האם הדתיים צריכים להצטרף לדרך המקולקלת הזאת ? ממש לא! והדתיים-חרדים מוחים על כך שזה לא הדרך הנכונה לכבד את המתים, וכך יהיה כל שנה עד שהחילוני המצוי יבין זאת.

בעבר אמרו שאדם לאדם זאב ,והיום אדם לאדם קיר- ולא של הפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה