יום רביעי, 10 באוגוסט 2011

מה הסיבות שבחורים דתיים - חרדים לא יכולים ללכת לצבא ?


מה הסיבות  שבחורים דתיים - חרדים לא יכולים ללכת לצבא ?

1.חרדים לא יכולים להיות יחד ביחידה אחת עם בנות
2. המפקדים מפרים פקודות מטכ"ל בשיטתיות כאשר מדובר בפקודות דת, בעיקר כאשר מדובר במצב מבצעי וחיל קרבי בשבת וחג וכיוצא . מקסימום החיל החרדי יגיש קובלנה ,והמפקדים יטייחו או שלא יקבלו עונש כלשהו - לנציב קבילות החיילים אין שיניים, והחייל המסרב יכנס למעצר ולכלא או יודח מהיחידה וכיוצא.
3.אורח הצבאי החילוני לא מותאם לאורח החיים החרדי  ואין שום ניסיון לגישור כלשהו .  הבדלי השפה הסלנגית והפחות נימוסית וכתיבת גרפיטי (בפרט בשירותים ובחדרי המיטות ) לא מתאימה לחרדים שלא מורגלים בכך, ונתקלים בתופעה הפסיכולוגית שנקראת הלם תרבותי.
4. יש ניסיון ואפשרות שבחור חרדי לא יהיה חרדי לאחר שירות צבאי כמו שהיה לפני השירות בהשפעת אורח חיים חילוני קלוקל. מוטב שהבחור החרדי לא יקיים מצווה לשרת בצבא ויקיים  מצוות רבות אחרות, מאשר שישרת בצבא, אך לא יקיים מצוות אח"כ.
5. אין אישור כללי של הרבנים  לגיוס לצבא מהסיבות שאמרנו אלא רק אישור פרטני. גם לדתיים לאומים כבחורי הסדר של ישיבות הסדר יש בעיות עם הצבא, והעיקר שיש בעיה ידועה בין הסתירה הקיימת בין פקודות הצבא והממשלה  לבין חוקי הדת. הדוגמא הקלאסית  פינוי גוש קטיף  ומסירתה .

אפשר לכתוב כאן עוד ועוד סיבות ,אך אילו הסיבות העיקריות.
 
כל עוד דברים אילו לא יתוקנו החייל החרדי לא יכול להיות שם, והרבנים לא יוכלו לאשר לו להיות שם .אני לא מדבר כמובן על בחורי ישיבה שלא יזנחו את לימוד התורה עבור צבא
, אלא רק על בחורים שלא לומדים בישיבה או שלא ראויים ללמוד ועובדים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה