יום שני, 8 באוגוסט 2011

קורות חיים לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח קים שפע פיננסים


קורות חיים לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח קים שפע פיננסים
באוקטובר 2010 בסוף התואר שני במנהל עסקים, שלחתי קורות חיים דרך לוח דרושים ג'וב מאסטר לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח קים שפע פיננסים.

לאחר כמה ימים , קבלתי מייל מסוכנת הביטוח קים על כך שקבלה את קורות חיים ותיצור איתי קשר ביומיים הקרובים. סוכנת הביטוח קים יצרה איתי קשר ולאחר ראיון טלפוני הזמינה אותי לראיון. הסוכנות ביטוח ממוקמת ברחוב הירקון 67 בבני ברק באזור התעשיה ליד קניון איילון בר"ג.

הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות. נסעתי בקו 68 עד לבני ברק רחוב ז'בוטינסקי והלכתי כ-10 דקות ברגל (אין כל אוטובוס שמגיע לאזור ישירות). הגעתי לפני זמן הראיון בכמה דקות למקום.מהשילוט בכניסה למשרד הבנתי שהמקום לא היה שייך רק לסוכנות קים אלא יש לה משרד בתוך מספר משרדים. הסוכנת קים עובדת לבד בחדר משרד אחד.

צלצלתי בפעמון הדלת האטומה. נפתחה הדלת ואמרתי שבאתי לראיון אצל קים. קים לא הייתה במשרד. הפקידה התקשרה אליה ואמרה לה שהגעתי. בסוף השיחה היא אמרה לי  להמתין וקים תגיע עוד מספר דקות. לאחר כ-10 דקות הסוכנת קים הגיעה ובקשה עוד דקה להתארגנות.

הוזמנתי להיכנס. חדר קטן יחסית 3 מטר על 3 וחצי מטר לערך. עמוס לגמרי מהמסד ועד הטפחות מתיקים וארונות וציוד משרדי ועוד. הראיון נמשך כ-45 דקות לערך. קים הסוכנת ביטוח אמרה לי על התפקיד ועל תנאי העבודה ואיזה עובד\ת היא מחפשת תוך ציון שהיא מראיינת עוד עובדות בעיקר. היא צריכה עובד\ת במשרד כדי שהיא תוכל להתפנות יותר למכירות ולפגישות עם לקוחות.   

לאחר מכן נשאלתי שאלות מקצועיות. אמרתי את הידע שלי בביטוח ,מעבר בבחינות הביטוח של משרד האוצר בסוף 2007 , ספרתי על הניסיון התעסקותי בביטוח בעיקר כרפרנט ביטוח חיים בסוכנות הביטוח יניב מוסקוביץ:
ידע במערכות ביטוח חיים ובריאות של הפניקס וכלל ביטוח. 
מכירות:שדרוג פוליסת תרופות סל הזהב של חברת ביטוח פניקס (מכרתי לעשרות לקוחות) ע"י שליחה בדואר ישראל מכתבים, ע"י שיחות יזומות בשעות הערב ללקוחות, וגם פניה במייל ללקוחות בפרט ללקוחות שיצרו איתנו קשר.הוספת ריידרים של פוליסות בריאות לפוליסה הקיימת.הוספת קרובי משפחה לפוליסה.   
שירות לקוחות: מידע על הפוליסה ותנאי הפוליסה.
גביה:קבלת שקים מחברות לביטוחי מנהלים ופנסיה קופות גמל וקרנות השתלמות והעברה למפקח רכישה של חברת הביטוח או בית השקעות. וכן הוצאות דוח חודשי  על חוסר גביה ,ועדכון הגביה בד"כ ע"י החלפת כרטיס אשראי או עדכון חשבון הבנק.
תביעות: טיפול בתביעות בריאות מידי חודש בעיקר ברפואה אלטרנטיבית. סה"כ צירוף הקבלות והטופס והלקוחה מקבלת כסף. לחלק לא היה כיסוי בפוליסה לתביעות. בביטוחי חיים היו רק 2.
מזכירות: טפלתי בניירת בגובה מטר וחצי. צילמתי את כל ההעתקים לטפסים שנמסרים למפקחי רכישה. סרקתי בסורק את הטפסים לתיק הלקוח הממוחשב שנשלחים לטיפול אצל רפרנטית בחברת הביטוח. סדרתי מחדש את כל רשימת הקשר באאוטלוק עם הוספת טלפונים ומיילים וכתובות מגורים עדכניים ע"י קשר עם כל הלקוחות.  
שינויים: עברתי על הרבה פוליסות של לקוחות וגיליתי הרבה ביטוחים בפוליסה שלא הוכנסו ע"י חברת הביטוח,טפלתי בקבלת הלוואות ופדיון הלוואות,פדיון קופות גמל והשתלמות. ביטול פוליסה,הוצאת ילד מהפוליסה ועוד. בדיקת הכספים מידי חודש שנכנסים לחסכון ארוך טווח: ביטוח מנהלים,פנסיה , קופות גמל. קשר מתמיד ורציף מידי יום עם הרפרנטיות בחברת ביטוח ובבית השקעות.

דברתי ועניתי לשאלות הסוכנת קים במונחים של השוואה מול הסוכן הקודם יניב מוסקוביץ. קים כנראה לא אהבה זאת בלשון המעטה. אמרתי לה שאני מעונין לעבוד לטווח הארוך ואני כבר בסיום תואר שני ולא מוכן לעשות טעויות שהיו בעבודות הקודמות: אני עובד במקום שיש עבודה והרבה עבודה. יש שכר מתאים והוגן. יש חוזה עבודה. יש יחס חיובי לעבודה שאני מבצע. יש קבלת עצות ושינויים בעבודה.  קים קיבלה את הדברים וחיזקה אותם.

אני הארכתי מספר פעמים את הראיון עם רעיונות וסיפורים על התפקיד ועל ביטוח. עד שקים אמרה שכבר מאוחר ויש לה עוד הרבה עבודה לעשות .

בסוף הראיון היא שאלה אותי, האם אני חושב שיש לי סיכוי טוב להתקבל? אמרתי לה שכן. הוספתי שכל המעסיקים שלי בעבר קבלו אותי לעבודה כבר בראיון הראשון. אם אני לא מתקבל אצל המעסיק בראיון הראשון, זה אומר שלא התקבלתי. קים אמרה שתתקשר אלי למחרת עם תשובה. אני הרגשתי יחסית שיש לי באמת סיכוי טוב להתקבל,שפת הגוף של הסוכנת קים לא הסגיר תשובה שלילית מראש.

למחרת היא התקשרה ואמרה שיש לה עוד ראיונות עם עובדות אחרות. אמרתי לה שגם לסוכן הקודם כך היה והתקבלתי. לאחר כמה ימים היא התקשרה אלי שוב ואמרה שהיא קבלה לעבודה עובדת אחרת . לא התקבלתי לעבודה





תגובה 1:

  1. כל אחד יכול להיות סוכן ולמכור ביטוח חיים? זה ביטוח שמורכב מכלכך הרבה נתונים ואסור לפספס. לטעמי זה ביטוח מאוד חשוב ואני ממליצה לכל אדם שיש לו משפחה לדאוג להם במידה ויקרה משהו

    השבמחק