יום שישי, 19 באוגוסט 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות תיאום פגישות ובק אופיס ביטוח אצל מתכנן פיננסי בת"א

ראיון עבודה לתפקיד מכירות תיאום פגישות ובק אופיס ביטוח אצל מתכנן פיננסי בת"א
שלחתי קורות חיים דרך לוח דרושים  באתר דרושים באינטרנט לתפקיד מתמחה בביטוח עם עבודת מכירות ותיאום פגישות אצל סוכן ביטוח.
לאחר שבוע לערך יצר איתי קשר הסוכן ביטוח- מתכננן פיננסי. התקשר אלי לטלפון הנייד, אך הוא לא נשמע טוב, התקשר אלי לטלפון הקווי(הייתי בבית). בטלפון הוא נשמע מעט הססני ולא ממוקד, והכרתי שדיבור בטלפון עם עובד פוטנציאלי זה לא הצד החזק שלו.

הוא דיבר על עבודה במכירות ותיאום פגישות עם יציאה למכירה פורנטלית אצל לקוחות חדשים ולא קיימים. אמרתי לו מראש שאני לא מבזבז את זמני על נסיעות. אני עובד ברצף במשרד, או שקיום הפגישות ללקוחות יהיו אצלנו במשרד. הוא לא היה כ"כ מרוצה מכך בלשון המעטה, אך הסכים. לא שאל שאלות כלל ולא ידבר מעבר לכך על המשרה והזמין אותי לראיון עבודה.

תיאמנו ראיון עבודה ליום שני בשעה 15.00. הוא מתקשר אלי בבוקר יום שני ואומר שהוא לא יכול ,והאם אפשר בשעות הערב, 20.30 לערך? אמרתי לו שיש לי מה לעשות בערב וראיונות עבודה אני עושה רק בבוקר ובצהרים. תיאמנו יום למחרת בשלישי בשעה 16.30.

למחרת הוא שלח לי הודעת SMS ב-15.20 שאני אתקשר אליו ואאשר שאני מגיע. התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מגיע. הוא אמר שרצוי שלא אגיע מוקדם מידי,כי הוא נמצא מחוץ למשרד. מה שהתברר כלא נכון, הוא הגיע מוקדם יותר. עליתי על קו 168 וירדתי ברחוב יגאל אלון בת"א ליד יד אליהו והסינרמה. נכנסתי לבנין עליתי במעלית והגעתי ב16.15 למשרד.

שמעתי אותו מדבר בקול בטלפון עד שהשיחה נשמעת בחוץ. בינתיים הסתכלתי על התמונות מחוץ למשרד ששייכת למשרד ביטוח גדול אחר שהיה ליד. עברו עוד 10 דקות ודפקתי על הדלת. ליד המשרד שלו ישב סוכן אחר שפתח לי את הדלת והזמין אותי להיכנס תוך הודעה לסוכן ביטוח שהגעתי. סגנון הדיבור שלו  בשיחה טלפונית עם לקוחה כלל לא התאים לי- שפה פחות מקצועית עם סגנון עברית סלנגית.

המתנתי עוד כמה דקות עד שסיים את השיחה,הדלת הייתה סגורה כך שעמדתי ליד הדלת (לא צמוד לדלת), כאשר הוא פתח אותה, הוא ראה אותי ממולו. שלחנו יד ללחיצת יד והוא פספס את כף היד שלו. פעם ראשונה בחיים שזה קורה אצלי!  זה סימן לא טוב כאשר לחיצת היד או השלום לא מתבצעים כנהוג.

אמר שבתחילה ידבר על עצמו ואח"כ יתן לי לדבר. דיבר הרבה על עצמו. כאשר בראיון עבודה  מראיין פרטי מדבר יותר מהמרואיין, זה לא סימן טוב והמרואיין  צריך להיות מודאג מההמשך. לא יודע למה אך כאשר הסתכלתי עליו,לא ראיתי בעיניים כ"כ ברור וטוב (גם להסיר לכלוך שלא קים בעין לא עזר) ונראיתי כמו פוזל בעיניים.

הוא ישב במשרד במעין ביגוד ספורטיבי ולא בביגוד שמרני. יש לו שער מאפיר מתנפח לצדדים. אחד הדברים הגרועים היה  שהוא לא חייך לאורך כל הפגישה. אזהרה: אדם שלא מחייך- אל תעבדו אצלו!!  הסיכוי שאני אעבוד אצל מעסיק שלא מחייך, לא אומר מילה טובה, ולא משלם- קלושים

הסוכן  עוסק בתחום ביטוח חיים בריאות וסיעוד וביטוחים לעצמאים בעיקר וגם קצת ללקוחות פרטיים. לא עוסק בפנסיה וביטוח מנהלים מתוך בחירה. ולא עוסק כלל בביטוח אלמנטרי (רכב ודירה). יש פחות עבודת בק אופיס ויש יותר גיוס לקוחות חדשים.

אמר שהוא קובע לעצמו את הפגישות וגם נפגש. הוא מתכנן פיננסי ולא סתם סוכן ביטוח. הראה לי את השוני בן 2 כרטיסי ביקור לפני ואחרי. מתכנן פיננסי פירושו שהוא נותן פתרון כולל ללקוח ולא רק ביטוח אחד או שנים. הוא נפגש עם הלקוח בודק אילו ביטוחים יש לו ואילו אין לו, בודק נתוני רקע על הלקוח ועל הענף ומתאים את הביטוח ואת חברת הביטוח ללקוח.

נשען קדימה והציג בפניי מספר פרוספקטים עם שיתופי הפעולה שלו עם עסקים אחרים וחברות ביטוח ,ושאלתי אותי האם יהיו עוד שיתופי פעולה בעתיד? אמרתי לי בביטחון שכן ונשען לאחור. אם ככה למה השיתוף פעולה היה לפני מספר שנים? מה מונע ממך לעשות עוד עשרות שיתופי פעולה עם חברות ועצמאים והשגה מהירה יותר של לקוחות ? דוגמא לסוכן שרק מנסה להשיג לקוחות חדשים בשיווק קשה ולא בשיווק קל.

המשך תהליך הקבלה - אחרי הראיון הזה יש עוד בדיקת עבודה עם שיחות טלפון בתחום ביטוח (מכירות ותיאום פגישות בתחומים שונים שהסוכן יבחר) של שעתיים עם אדם אחר. והוא ישמע איך אני מדבר בטלפון. אח"כ יש שיחה עם פסיכולוג תעסוקתי. ואח"כ גם בדיקה גרפולוגית מקיפה. התהליך נמשך כשבועיים לערך. הבנתי כבר משיחת הטלפון שהסוכן לא מבין כ"כ במשאבי אנוש ובראיונות, ולכן הוא צריך תמיכה מקצועית.

כמו שאתם מבינים זה עוד לפני שהתקבלת לעבודה. האם הוא מתכוון לשלם על כל ראיונות העבודה האלו? כאשר שמעתי זאת אמרתי לעצמי, חברת ביטוח! לא עושה בדיקה כזאת, וכאן הסוכן עושה בדיקה כזו, מה יש לו להסתיר? או כמה הוא מפסיד אם גם לאחר שיעשה ראיון ובדיקה יקבל עובד פחות טוב ?  

לאחר שהוא דיבר וגם נתן לי לדבר קצת , הוא לא שאל אותי עוד שאלות רלבנטיות לתפקיד.שאלות כמו: כמה אתה יודע למכור או לתאם פגישות? כמה אתה יודע בביטוח ? כמה אתה מכיר מערכות ביטוח? האם עשית ועבדת בתחום מסוים בביטוח כמו בעלי שליטה ? ועוד.   

הוא חלש מאד בהסתרת שפת הגוף שלו.הוא בתחילה הוא ישב זקוף עם תנוחה לצד על הכיסא, אז כאשר אני דברתי הוא כבר ישב מכופף, פניו לא הביעו שביעות רצון. ויש מספר דברים שאמרתי בכוונה שלא ימצאו חן בעיניו (הכנה למה שיקרה במציאות בעבודה- איך אני ארגיש ואיך אני אפעל בהתאם).

הוא ציין ללא בושה שהוא פיטר עובדת בתיאום פגישות ועובד בבק אופיס ומכירות מתוך בחירה. האם הם לא עמדו בתנאי המכירות והאם לא היה שווה לו להחזיק אותם מבחינת שכר? אם הם לא מתאימים יש לפטר. אם הם מצליחים, למה לפטר?

דיבר רק על המשכורת והעמלות שאני מקבל. 4000 ₪ בסיס (שכר מינימום עומד על 4100 ₪)  ועמלת תיאום פגישות מקוימות 100 ₪ ,מעבר לסף מסוים בחודש אקבל 150 ₪ לפגישה. עמלת מכירות ביטוח בטלפון- כל השיחות מוקלטות. עמלת פגישה עם לקוח וסגירת עסקה – מכיוון שאני לא סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני צריך שהוא יהיה יחד איתי ויחתום על הטפסים.

כמובן שיש דרישה של לפחות 2 פגישות ביום. עם 2 מכירות טלפוניות.יחד עם כל העבודה במשרד של בק אופיס. טלפונים- אין עבודת מזכירות, הלקוחות מתקשרים לטלפון הנייד שלו בלבד ולא לקווי במשרד.

אמר שהעבודה היא בעיקר מכירות ותיאום פגישות ולא בק אופיס. כבר ישבו הרבה מרואיינים על הכסא שטובים בבק אופיס, אבל לא יודעים למכור ולתאם פגישות. לכן אם אתה פחות יודע למכור או לתאם פגישות, העבודה לא מתאימה עבורך.

אמר שהעבודה במשרה מלאה, אך הוא לא דיבר על שעות עבודה ולא על שעות נוספות . לא דיבר על למידה שקשורה לביטוח,לא דיבר איפה סביבת העבודה שלי. לא דיבר מה חלק בק אופיס לעומת תיאום פגישות או מכירות.

הסוכן לא דיבר האם הוא נותן לי התמחות בביטוח וכל שכן עד קבלת תעודת יועץ פנסיוני. אם אני אמור לעשות גם בק אופיס וגם תיאום פגישות וגם מכירות טלפוניות וגם סגירת מכירת ביטוח ללא חתימה, אז למה שאני יעבוד אצלו ולא אצלי ?  

שאל- אני כבר עם תואר שני במנהל עסקים עם ידע בביטוח, למה אתה מחפש תפקיד כזה ולא ניהולי? אמרתי לו שאני מחפש מעסיק פרטי ולא חברות גדולות עם עבודה טובה שיקבל אותי לעבודה על סמך ביצועים ורווחים ויידע להעריך את העבודה שלי ולא בעיקר איך אני נראה ומה השקפת העולם שלי כמו בחברות מסחריות חילוניות אחרות. ספרתי לו מספר דוגמאות לחברות ביטוח סוכנויות ביטוח ובנקים שלא התקבלתי לעבודה, תוך ציון שעשיתי אלפי ראיונות עד כה ושברתי את שיאי גינס במספר ראיונות עבודה. הוא אמר שהוא מבין אותי .

הוא אמר ששבוע הבא הוא ייצור איתי קשר ונקבע זמן לשיחות מכירות של שעתיים, כי כל היומן שלו עמוס כבר בפגישות. (ובדרך אגב יש אומרים: הוא כ"כ עסוק בפגישות,כך שאין לו זמן להרוויח כסף!) .
התשובה שלי היא דחיה. אני לא מתכוון לעבוד במקום עבודה כזה אצל סוכן ביטוח כזה ,וימשיך לחפש עובדים שיסכימו לעבוד בתנאים שהוא מציב וגם שהוא לא יפטר אותם בעתיד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה