יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

חתונת אברהם עם הגר שפחת שרה


חתונת אברהם עם הגר שפחת שרה
אברהם יכל לקחת עוד אישה על שרה, אם שרה היתה מתנגדת יכל לגרש אותה ולישא שפחה אחרת. אברהם היה מעונין שיהיו לו בנים משרה שהיתה צדקת ובת אחיו  ולכן לא גרשה . הוא התחתן עם הגר לבקשת אשתו שרה ולא לפי דרישתו.

אברהם לא היה מתחתן עם כל אחת אלא המתאימה  לו ושהיא תתאים לצרכיו הרוחניים הגבוהים. ככל שאדם יותר גבוה ,כך יש יותר דרישות מהכלה וגם מעצמו. בדוגמא הפשוטה  אין התנהגות של אדם עירוני כמו התנהגות בבית מלוכה - ראו דוגמא חיה לבית המלוכה האנגלי עם השערוריות, שלא היה מפורסם אם הבנים היו עירוניים ולא מבית המלכות).

יתר על כן מובא בחז"ל ששרה הייתה צריכה לשכנע את הגר כדי שתסכים להינשא לאברהם כי הדרישות מהגר כשפחה לעומת אשת אברהם גדולות יותר בהרבה ויתכן שהגר לא תוכל לעמוד בכך, מנגד הזכיה להיות אשתו של אברהם.

אברהם התחתן איתה ויכל לגרשה כדין גירושין כמו שהתחתן (בין אם היא שפחה ובין אם היא אישה) - זה לא חתונה לכל החיים (הוא לא היה נוצרי קתולי)
לגבי שרה- הגר הייתה שפחה  ולא גבירה כמו שרה  היא לא הייתה במעמד שווה , וכמו שהגר בעצמה אמרה למלאך "מפני שרי גבירתי אנוכי בורחת" בבריחה הראשונה לפני שילדה את ישמעאל.
שרה הייתה עדין האישה העיקרית של אברהם ולא הגר, למרות שילדה לו את ישמעאל  (ושפחה כי תירש גבירתה).

לאחר מכן היה ציווי מה' לאברהם  שישמע לקול שרה   שדרשה שיגרש את האמה ואת בנה.לאחר שישמעאל היה מצחק ואמרו חז"ל שלשון מצחק הוא ב-3 עבירות החמורות עבודה זרה (ויקומו לצחק בעגל) שפיכות דמים (יקומו הנערים וישחקו לפנינו) וגילוי עריות.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה