יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

התחייבות ואהבה בנישואין


התחייבות ואהבה בנישואין

נישואים פתוחים זה לא נישואין. נישואין זה התחייבות אחד לשני. כאשר אין התחייבות ,זה המשך חברות ולא נישואין . לא לחנם אומרים בחופה הרי את מקודשת לי . ולי בלבד ולא לאחרים. מעכשיו את אשת איש, איש אחד ולא כמה גברים. כנ"ל לגבי הגבר.

אחוזי הגירושין רק מעידים שההתחלה שהיא הנישואים, לא היו נישואים אלא המשך חברות. נישואים פתוחים או חברות  מטבען הן ללא מחויבות. לאדם יש קושי להתחייב  והוא לא רוצה להתחייב. כאשר הוא מחויב הוא רוצה להשתחרר מכבלי העגינות וההתחייבות.

ככל שיש תמורה פחות ראויה להתחייבות.כך יש יותר רצון לפירוק המחויבות וכמה שיותר מהר.ולרוב הנישואים החילוניים  אין תמורה הוגנת וראויה.  נישואים פתוחים או חברות מעידים על חוסר של ההצלחה של האדם לעמוד במחויבות.

יש מספר התבטאויות של חילונים שמבטאים זאת: טבעת חנק, סגור בכלא מזהב. הכלא היחיד שיוצאים על התנהגות רעה.(וזה הכלא היחיד שאתה לא משתחרר על התנהגות טובה).

בנוסף יש כלל גדול בנישואין ולכל החיים. כאשר מתחתנים 2 בני אדם שהם רק לוקחים ולא נותנים, הגירושים צפויים. כאשר מתחתנים 2 בני אדם שהם רק נותנים הנישואים צפויים להימשך לשנים רבות. כאשר אחד לוקח והשני נותן זה צפוי להתנדנד עד שהנותן ימאס ויפרק את החבילה.

אהבה באה מהבה- נתינה. איו נתינה-אין אהבה. ולכן אוהבים בעיקר את מי שנותנים לו ולא ממי שלוקחים ממנו. ככל שנותנים יותר,כך אוהבים יותר. ולכן הפתרון היא לתת כמה שיותר וללא חשבון גם למי שאנו לא כ"כ אוהבים,ובמשך הזמן היחס אליו\אליה ישתנה לטובה.   

תגובה 1: