יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מבצעי 1+1 חינם ו2+2 חינם,ולמה מוכרים מוצר בחצי מחיר?


 

3. מבצע1+1- קונים מוצר אחד והשני בחינם, מבצע 1+1 עם הגדרות אחרות: הנחה של 50% בקנית 2 יחידות,קונים 2 יחידות והמוצר השני מתנה.רלבנטי בד"כ לאותו מוצר,לעיתים גם לסדרת מוצרים בעלי מחיר זהה. כמובן אין מבצע או הנחה מעבר ל50%. יש כדאיות הכי גבוהה של קניה כאשר יש מבצע כזה. יחד עם זאת, אם אתה לא משתמש במוצר ,המבצע לא רלבנטי עבורך.

כאשר יש מבצע 1+1 או 50% על כל יחידת מוצר, והמוצר מוצע במחירו הרגיל (ולא העלו מחיר,קודם לכן) וכל שכן שהוא במחיר זול ,יש לקנות באגרסיביות יותר יחידות מוצרים בהתאם לצריכה ובהתאם לתאריך התפוגה של המוצר.

בפרט כאשר אין התניית קניה ואין כל התנית כמות יחידות מוצרים שאפשר לקנות.אם אין התניית קניה אפשר לקנות חופשי בפעם אחת את כל כמות יחידות המוצרים שאנו צריכים וגם לקנות רק את המבצעים ולא מוצרים אחרים שלא במבצע,ואפשר גם לבוא שנית ושלישית אל החנות, בפרט שיש התניית כמות יחידות המוצר שאפשר לקנות.

אם יש התניית קניה, אפשר לקנות את המוצר רק לאחר קנית מוצרים לא במבצעהתנית כמות לקניה אחת יש לקנות את כל כמות היחידות האפשרי וגם לעשות פיצול קניה אם הדבר אפשרי.

  מבצע והנחה כזה הוא הכי גבוה שיש.אין הנחה גדולה מזו. ולכן אין לצפות שבעתיד הקרוב (עד כמה חודשים)יהיה מבצע חוזר כזה, ולכן יש לנצל מבצע זה מיד.  

דוגמא: ברשת יש עשו בכסלו תשע"ב דצמבר 2011 מבצע על כל הקטניות (מלבד אורז) 50% הנחה לחברי מועדון כרטיס אשראי יש והמחיר רגיל וגם בזול. קניתי כמות יחידות מוצרים באגרסיביות  שיספיקו לפחות ל-4 חודשים עד פסח (בפסח לא אוכלים קטניות).

עשו מחקר- איזו הגדרה של מבצע 50% הצרכנים קונים יותר, למרות שההנחה והמבצע הוא אותו דבר בכל הגדרה ? התברר שמבצע 1+1 קונים הכי הרבה, אח"כ הנחה של 50% ולבסוף קנית 2 יחידות והשני במתנה- ההגדרה הכי גרועה בקמעונאות. ההסבר: הצרכן שומע שהוא קונה רק מוצר אחד, השני הוא שומע 2 מוצרים אך עם הנחה של 50%, וזה יותר קל להבנה ולחישוב מהיר מאשר מוצר שני במתנה.

במגה בעיר היו מבצעים של 1+1. מרוב שהמחיר במגה בעיר יקר יותר מרשתות זולות אחרות, לעיתים המחיר הרגיל ללא מבצע ברשת אחרת היה יותר זול גם לאחר ההנחה של מגה! זו דוגמא קלאסית לרשת שמחירי המוצרים גבוה משאר רשתות  השיווק ולכן יותר קל לעשות מבצעים גם של 50% ועדין להרוויח.

לעיתים יש הנחה של 1+1 כאשר לפני כן היצרנים או רשת השיווק העלו את המחירים, כך שעכשיו אתה מקבל את המחיר המוצר לפני ההעלאה המחירים או בהנחה קטנה וממש לא 50%. בד"כ העלאת המחירים לא מוצדקת כמו בשנים האחרונות,בפרט שמדובר בשיטה להעלאת מחירים להגדלת הרווח ולא רק לכיסוי הוצאות.

במוצרים רווחיים של מאות אחוזים ליחידת מוצר (בד"כ מוצרי אל מזון כמו בשמים ומשחות) לרשת השיווק או היצרנים,אין כל בעיה או הפסד למכור מוצרים אלו בהנחה מפליגה מידי פעם והם עוד מרוויחים על זה, וגורמים להבאת עוד לקוחות ולמשיכת הלקוחות לקנית מוצרים אחרים ברשת שיווק.    

למה מוכרים מוצרים במבצע 1+1 או מוצר ב-50% הנחה ?

המבצעים במוצרים של 1+1 בד"כ הם מוצרים שלא כ"כ קונים אותם ורוצים לעשות להם קידום מכירות- תחליף לפרסום או  טעימות למוצר.אנחנו נותנים לך את המוצר בהפסד או בחינם. אם המוצר טוב עבורך, תקנה אותו גם בכסף לאחר מכן ,כך לפחות היצרן מוצר והרשת שיווק מקווים, לרוב בישראל זה לא קורה.

סיבה נוספת היא חיסול מלאי. כאשר יש מוצר חדש או אריזה חדשה למוצר או סדרה חדשה ורוצים לחסל את המוצר הישן. בד"כ אומרים שאם היצרן כותב נוסחה חדשה או מוצר חדש, זה אומר שהמוצר הקודם שקנינו לא היה כ"כ יחסית לעכשיו. אולם זה לא כ"כ רלבנטי, אם קניתם מוצר בזול והמוצר טוב ,אין מה להשוות לעומת מוצרים אחרים ,או אותו מוצר שיהיה בעתיד.

גם יתכן מאד שתאריך התפוגה קרוב והמוצר יתקלקל , ולכן מעדיפים למכור בפחות רווח או אף בהפסד,העיקר לקבל קצת כסף ולהתפטר מהסחורה. לידיעתך, סחורה שעומדת במלאי עולה כסף הן ליצרן והן לרשת השיווק.

בד"כ ההנחה של 1+1 באה מצד הספק בלבד ולא מצד רשת השיווק או עם השתתפות של רשת השיווק יחד עם הספק למכירת המוצרים.

וזה נכון לא רק למבצע 1+1 , אלא גם לשאר המבצעים. ההבדל הוא בין כמה וגודל המבצעים שהיצרן או רשת השיווק מוכנים לתת הנחה כדי שהצרכן יקנה את הסחורה, או במילים אחרות, כמה הצרכן יהיה מוכן לקנות את המוצר בהנחה. אם הצרכן יקנה את המוצר בהנחת 25% ,אז למה שהיצרן או רשת השיווק יתנו יותר הנחה ?

להזכירך,אתה קונה רק מוצרים רלבנטים ברשימת המוצרים לקניה, ולכן למרות שיש הנחה גדולה של 50% על 2 המוצרים וכל שכן על מבצעים עם פחות הנחת מחיר ,יש לוותר על המבצע ועל הקניה כאילו לא היה כלל מבצע כלשהו, ולהתייחס לכך באדישות.

עכשיו שימו לב למשמעות של 1+1, אם לקחתם רק מוצר אחד, הקופה לא תראה שמגיע לך עוד מוצר חינם. רק כאשר תעביר 2 מוצרים, הקופה תראה שהשני בחינם.  כך שאם לא ידעת מהמבצע ,לא תוכל לדעת מהקופה. הרשת לא מעונינת לחלק לך מתנות חינם אם אתה לא יודע שיש מבצע או מתנה או שאתה לא לוקח עוד מוצר. ובנוסף גם כאשר תעביר 3 מוצרים, בקופה יירשם שיש מוצר אחד בחינם ואין עוד מוצר רביעי בחינם.  

ולכן אתה צריך לבדוק את החשבונית אחרי כל מבצע והנחה שאכן קבלת את המבצע או ההנחה במוצר.אם לא קבלת את ההנחה כי לא לקחת מוצר, אתה צריך לקחת מוצר מהמדף ,תוך כדי יידוע הקופאית וגם לעיתים הקופאית הראשית,כדי שלא יהיה לך בעיה ביציאתך מהחנות  מקצין בטחון (קב"ט) הרשת  לחשד לגניבה. זה שאתה צודק בסוף לא תכסה את עוגמת הנפש והבושה בחשד לגניבה בנוסף לבזבוז הזמן. כך זאת בחשבון.

**3. 2+2 חינם. קונים 2 יחידות,ו-2 יחידות מקבלים בחינם.50% הנחה. אותו דבר כמו 1+1 לעיל,רק כאן אינטרס רשת השיווק הוא לא רק למכור בזול אלא למכור כמה שיותר יחידות. ובד"כ כי תאריך התוקף עומד לפוג בקרוב. כך היה במבצע יוגורט לבן של שטראוס ברשת יש בני ברק בנובמבר 2011 שתאריך פג תוקף של היוגורט בעוד 3-4 ימים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה