יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

דינמיקה קבוצתית במרכז ההערכה לתפקיד שירות לקוחות ותמיכה טכנית של מכון מיון אדם מילוא


דינמיקה קבוצתית לתפקיד שירות לקוחות ותמיכה טכנית של מכון אדם מילוא
מהי דינמיקה קבוצתית? כל המועמדים במרכז הערכה מקבלים טופס אחד בלבד שבו יש מספר  מועמדים לתפקיד מסוים עם יתרונות וחסרונות, ועל המועמד במרכז ההערכה לדרג את העובד\ת הכי טוב שהיינו מקבלים לעבודה במקום הראשון עד העובד\ה הגרוע הפחות טוב  במקום האחרון,שלא היינו מקבלים לעבודה. לומר לרכזת הגיוס מה הדירוג ,ולאחר מכן יש לנהל דיון בין המועמדים במרכז ההערכה על דירוג מועמדים מוסכם בין כולם.

רכזות הגיוס והמאבחנות בוחנות בדינימיקה הקבוצתית 2 מטרות: אישית וקבוצתית.  וע"פ רוב מה שחשוב יותר הוא האישי ולא הקבוצתי.
אישית: לראות איך הפרט משתתף בדיון- מדבר או שותק, איך הוא מנסה לשכנע ולהסביר, האם הוא מקבל או דוחה את דעת השני ומדוע הוא דוחה או מקבל ועוד
קבוצתית: האם הקבוצה הגיעה לדירוג שמוסכם על כולם ע"י שכנוע ולא באמצעים דמוקרטים של הרוב או לכפות את הדעה כמו בדיקטטורה.

הייתי בעשרות מרכזי הערכה בעשרות חברות.ולכן אני יודע את הנהלים מראש ואיך מקבלים החלטות. אתאר בפוסט זה את המועמדים, במי כדאי לבחור, ומה היתרונות והחסרונות של כל מועמד. כך תוכלו לדרג נכון את המועמדים וגם לנמק ולשכנע מדוע אתם צודקים ודרגתם נכון ולא האחרים.

הטופס של המועמדים הוא של מכון מיון ולא של החברה עצמה.ובד"כ מכון מיון אדם מילוא ולא פילת. בטופס יש  6 מועמדים עם שמות לתפקיד שירות לקוחות ולתמיכה.יש איזון-חצי נשים וחצי גברים. שמות המועמדים: שגית,רוני,ענת(נשים),אביב, תומר,גל(גברים)

נא לשים לב לתופעה שהגיל הכי מאוחר של מועמד גבר הוא 26  למועמדת אישה הגיל נמוך יותר. וזה מעיד על הפליה מבנית בחברה ובשוק העבודה שאין גיל 30+ בטופס ולא מזמינים ולא מקבלים לתפקיד שירות לקוחות 30+.

יתכן מאד שיש חילוף בסדר של המועמדים,כל חברה יש סדר אחר של המועמדים עצמם. ולכן לא כ"כ רלבנטי הסדר. בנוסף יתכן מאד שיש גם שינוי בשמות המועמדים אך לא בתיאור המועמד, כלומר שגל יתחלף בתומר וכיוצא. יתכן גם שיהיו שמות אחרים ,אך התוכן של המועמד יהיה דומה. ולכן יש לדרג לפי תוכן המועמד\ת ולא לפי השם או הדירוג המספרי באופן אוטומטי.

כאשר תכירו את הטופס תוכלו לסיים במהירות תוך מספר דקות את דירוג המועמדים. אם רכזות כ"א ייצאו החוצה בעת הקריאה והדירוג מועמדים ,תוכלו להשפיע על הדירוג של האחרים. אם יש יותר צעירים לאחר צבא עם חוסר ניסיון (תמיד יש) וכל שכן אם זה אתם, תוכלו לומר שהדירוג של מועמדת רוני הוא במקום שלישי-שני. ומקום הראשון המועמדת הכי טובה שגית היא במקום הראשון. כך עשיתי במספר מרכזי הערכה וזה עבד. אם רכזות כ"א נמצאות בחדר לא תוכלו לגלות ולהשפיע על המועמדים. הדירוג צריך להיות אישי ולא קבוצתי.

להזכירך, אתה צריך לדרג לא רק מה שאת\ה חושבים, אלא מה שאתם חושבים שאחרים חושבים על הדירוג. מעבר לכך,אחרים לא חושבים מה שאתם מדרגים,ולכן לא צריך לעשות את השלב הבא והוא לחשוב מה שאחרים חושבים שאתם חושבים וכן הלאה.

 בד"כ רכזת כ"א נותנת זמן של כ-10 דקות לדרג. הדירוג לא נעשה על גבי הטופס עצמו, אלא על גבי חתיכת ניר.  
לאחר סיום הזמן והדירוג של כולם,  כל אחד ואחת בתורו אומר את הדירוג שלו לרכזת כ"א. אני נוהג לכתוב את שמות כל המועמדים על נייר (הם כתובים על דש החולצה, וגם רכזת כ"א קוראת בשמם) ואח"כ לרשום את כל הדירוגים של כולם ליד כל מועמד לצורך השוואה ומיקוח והסכמה על דירוגים.

לפעמים קורה שיש דירוג קרוב של מספר מועמדים ואפשר להתפשר עם אחרים. ולפעמים יש הבדלים בין כל המועמדים וקשה להגיע לפשרה כלשהי, אלא אם כולם מתפשרים, מה שבד"כ לא קורה.

צריך רק לכתוב את המועמד ואת מספר הדירוג ולא למה בחרתי בדירוג מועמד\ץ זה או אחרת. במספר מרכזי הערכה מסוימים יש מועמדים שגם כתבו דברים על המעומד ו למה הם בחרו בדירוג זה ומה היתרונות והחסרונות ולא רק כתבו את המועמד ומספר הדירוג, באופן שבזבזו את הזמן לדירוג יתר.

לאחר מכן יש דיון ושכנוע על דירוג משותף של המועמדים בפרק זמן שנע בין 8-12 דקות לערך. בפרטנר ויתכן בעוד כמה חברות לא היה כל דיון בין המועמדים ורכזת כ"א מקשיבה, אלא רכזת כ"א שאלה כמה מועמדים למה המועמד\ת לא מתאים\מתאים והיה קצת דיון בין כל המועמדים במרכז ההערכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה