יום שני, 26 בדצמבר 2011

תווי הנחה וקופונים של מועדון לקוחות ברשת שיווק


.   23. תווי הנחה וקופונים של מועדון לקוחות ברשת שיווק - תווי הנחה פועלת על התניית קניה כללית גדולה בלבד ולא על מוצרים בודדים . אם אתה קונה בסכום מסוים מגיע לך לקבל הנחה בסכום מסוים.לא הגעת לסכום הקניה, אין לך הנחה. 

כאשר אתה חבר במועדון לקוחות וכל שכן אם יש לך כרטיס אשראי של הרשת, הרשת שולחת אליך בדיוור ישיר תווי הנחה וגם קופונים לקניה ברשת.

בד"כ שליחת תווי ההנחה לפני החגים (ראש השנה ופסח), שיש כדאיות שכל אחד קונה יותר לכבוד החגים ומעדיפים שאת הקניה הגדולה יקנה ברשת זו ולא אצל רשת שיווק אחרת מתחרה. ולכן בד"כ תווי הקניה נעים בסכומים של 150 (המינימלי), 250,200 ועד 350 ₪.  

רשת השיווק יכולה לשלוח לחבר מועדון תו הנחה אחד או 2 תווי הנחה ויותר לזמנים מסוימים עוקבים. רשת השיווק לא תשלח בד"כ 2 תווי קניה על אותו זמן,(בסכומי קניה דומים או שונים).

בד"כ ניצול תווי ההנחה הם לשבועיים עד 3 שבועות בלבד, אפשרי גם ניצול קצר של שבוע. יש לבדוק מתי מתחיל זמן תו הקניה על מנת לא לקנות לפני הזמן ולא לקבל הנחה ולשלם מחיר מלא. וגם מתי מסתיים תו ההנחה, על מנת לא לפספס את זמן מימוש תו הנחה. מעבר לתאריך תו ההנחה לא ניתן למימוש והוא לא שווה כלום.

תווי הנחה בד"כ רלבנטים רק למי שחבר מועדון לקוחות שכתוב על התו.רשת השיווק רוצה להבטיח ולמנוע מצב של העברה או שימוש של חבר מועדון אחר באותה רשת שיווק שירצה להשתמש בתו ההנחה- הוא לא יוכל ויצליח כי התו הנחה לא יעבור בקופה.

אולם לעיתים יש תווי קניה כלליים ואפשר להשתמש בהם גם חבר מועדון אחר, ולכן אפשר להעביר את תו הקניה לאדם אחר, או מי שמצא תו הנחה, יכול להשתמש בו.

בד"כ סכום ההנחה בתווי קניה הם 10-20% הנחה,לא מעבר לכך. יתכן מאד שתקבלו תווי קניה מ-2 רשתות שיווק באותה תקופת זמן בסכומים דומים או שונים.  ולכן כדאי לעשות תכנון טוב מה כדאי לקנות ומה לקנות ברשת שיווק זו ומה לקנות ברשת שיווק אחרת.

לדוגמא: קבלתי לפני ראש השנה ב-2011  תווי הנחה מרשת יש ומרשת שופרסל כחבר מועדון לקוחות. כל רשת 2 תווים.(מרשת יש היה 3תווי הנחה,אך לא נצלתי את תו ההנחה הראשון)

משופרסל תו הנחה 30 ₪ על קניה בסך 150 ₪, וברשת יש הנחה 35 ₪ על קניה של 350 , ותו הנחה של 30 ₪ בקניה של 250 ₪. כלומר בתקופת זמן של שבועיים יש לי קניות של 500 ₪ ,ולאחר מכן של 400 ₪. ברשת יש קניתי מוצרים במבצע ומוצרים במחיר רגיל. בשופרסל קניתי רק מוצרי יסוד בפיקוח ועוד מוצרים במבצע (10 ₪ למוצר)  

מכיוון שאתם צריכים לקנות בסכום קניה גדול, יש להיזהר מלקנות מוצרים לפני הקניה הגדולה (אלא אם מדובר מוצרים שמחסלים תוך יום-יומיים),כי אם אתם קונים,אתם מורידים את כמות המוצרים שאתם יכולים לקנות באותה קניה ובעצם מורידים את כדאיות מימוש תו ההנחה.

החיסרון של תווי הנחה הוא שאי אפשר לקנות באותה קניה בתלושי קנייה ולא כרטיסי קניה נטענים. מכיוון שרשת שיווק נתנה כבר הנחה לגוף הקונה תלושי קניה (למרות שלך אין כל הנחה בתלושי קניה,אלא קבלת מתנה לחג מהמעסיק), ואין הנחה פעמיים.

כאשר אתם מקבלים תו הנחה ,הקדימות לקנות דווקא מוצרים במבצע ובהנחה על מנת שהקניה תהיה הכי זולה שאפשר. ועל מנת שתוכלו לקנות יותר מוצרים בפחות כסף ואף להשאיר סטוקים או מוצרים מיותרים לקניה הבאה.

ולכן בעדיפות הראשונה למימוש תו ההנחה הם למוצרים עם מבצעים והנחות. ולכן כדאי ואפשר לחכות לקניה עם תווי הנחה בימים שבהם יש מבצעים והנחות או ימים שיש הנחה מסוימת על מוצרים כמו בשלישי ורביעי-הנחה על ירקות ופירות בד"כ. הכל לפי הידע וההנחות המידע על המבצעים שעושה רשת השיווק שאתה קונים בה וקבלתם ממנה תו הנחה.

תמיד לפני הקניה ללא קשר להנחות ומבצעים,אתם עושים השוואה בין רשתות השיווק וקונים מוצרים בשווי ההוגן קרוב לזול אך לא זול ממש. לאחר קבלת ההנחה בתו הנחה ברשת השיווק המוצר נהיה יותר זול מרשתות אחרות. ולכן בעדיפות שניה תקנו מוצרים אלו תחילה,כאשר יש פחות מוצרים בהנחה או שבמקרה הרע אין בכלל(לא חושב שיש דבר כזה בכלל גם ברשת הכי יקרה כמו שופרסל כמו שתיארתי קודם) ואתם לא מגיעים לסכום הקניה שמזכה אתכם בהנחה.

לאחר מכן בעדיפות האחרונה, אתם קונים מוצרים שמחירן פחות או יותר קבוע מה שנקרא מוצרים בפיקוח-חלב, ביצים, לחם ,גבינה ועוד. מדוע? כי מוצרים אילו אתם יכולים לקנות בכל רשת כמעט באותם מחירים, ולכן עדיף שתקנו מוצר יקר יותר ולא קבוע בהנחה מאשר מוצר קבוע במחיר.
כמובן שאם אתם משפחה עניה יותר וקונה בעיקר מוצרים בפיקוח ,יש לקנות את רוב הזול במוצרים בפיקוח.

ואני מדגיש שוב- אתם לא קונים מוצרים שבכלל אתם לא קונים או מוצרים שנמכרים ביוקר,רק כדי לקבל הנחה או שלאחר ההנחה המוצר ביוקר הופך להיות פחות יקר. ההנחה נועדה שתקנו עוד מוצרים שאתם קונים בד"כ ומוצרים בזול

ככל שסכום התניית הקניה בהנחה יותר נמוך כך יש יותר כדאיות לניצול ההנחה ולקניה. אם הסכום גבוה,יתכן שלא יהיה כדאי לנצל אותו כלל. לזכור! אתם קונים בהתאם לצורך שלך ולא בהתאם לקופון או לתו ההנחה. רק כאשר תו ההנחה או הקופון מותאם לקניות שלך,אתה מנצל אותו.

אם יש תו הנחה על קניה בסכום 350 ש"ח וקניתם מוצרים ב-300 ש"ח, כדאי להשלים מוצרים בפיקוח או מוצרים נוספים במבצע שאתם לא צריכים עכשיו ,אולם צריכים לאחר זמן. 

הקופונים ותווי הנחה הם לזמן של חצי חודש בד"כ, ולכן יש אפשרות לעשות קניה מרוכזת בסכום זה למשפחה. מי שגר לבד או בשותפות אך לא צורכים הרבה (פחות מ-350 ₪ לחצי חודש) , יש כדאיות נמוכה למימוש ההנחה בהתאם להתניית קניה (אני לא חושב שיש אדם שצורך פחות מ350 ₪ לחצי חודש), אך אפשרי לקנות מוצרים לאורך זמן כמו מוצרי ניקיון וטיפוח, שימורים ועוד.

למרות שתו ההנחה או הקופון בלעדי לאדם חבר מועדון , אפשר לעשות שותפות בקניה בין שכנים או חברים לקניה (בפרט שאחד מהם לא חבר מועדון באותה רשת שיווק), כאשר חלוקת ההנחה תתחלק בין שניהם לפי השווי היחסי בקניה. העיקר לנצל את הקניה ולא להשאיר את ההנחה אצל רשת השיווק בפרט אם היא שופרסל ויש ששיכים לדנקנר נוחי.

אם אתם במינוס בבנק,ואתם רוצים לעשות קניה באמצעות הלוואה ולקבל את ההנחה בתו הנחה ,הרווח שלך מההנחה יוצא בהפסדך בתשלום ריבית גבוהה יותר או אפילו חריגה, וכל שכן אם עשית טעות ולקחת אשראי מחברת אשראי. 

יתכן שהרווח אפסי במימוש תו ההנחה לתשלום ריבית בבנק ואתה לא הרווחת כלום.
אם בד"כ אתם בפלוס ומדובר על מינוס של סכום הקניה, אז החסכון גבוה יותר מתשלום הריבית על המינוס ועדין יש קצת כדאיות. במצב כזה ,רצוי לקבל הלוואה מהשכן של כמה מאות ₪ לשבוע-שבועיים, מאשר מהבנק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה