יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

כמה יחידות מוצר לקנות במבצע ולכמה זמן ?


ברשת שיווק אתה קונה את מספר יחידות המוצרים ברשימה לפי הדרישה שלך. לא לקנות מוצרים מעבר לתצרוכת השוטפת שלך. זה תלוי מאד בשיקול דעת מתי לקנות ומתי לא לקנות. דוגמאות לשיקול דעת:

1. אם אתה צורך קילו ירקות\פירות בשבוע, אל תקנה במבצע 10 קילו ירקות\פירות, כי הירקות\פירות יתקלקלו, ויצא שכרך בהפסדך, בפרט ששבוע הבא גם יהיה מבצע ירקות\פירות.אם אתה יודע או חושש שלא יהיה מבצע ירקות\פירות שבוע הבא, ויהיה חסר לך, תוכל לקנות קצת יותר ולשמר אותם לעוד שבועיים.                                                

גם אם יש קצת ירקות שהתקלקלו וזרקת לפח,עדין קנית את כלל הירקות בזול, ולכן עדין יש כדאיות לקנות את הירקות בזול עם חשש להתרקבות מאשר לא לקנות עכשיו ולקנות עוד שבוע-שבועיים ירקות בהרבה יותר יקרים.                                                             

כאשר יש תקופת חגים וצריך לצרוך יותר ירקות\פירות ומוצרים אחרים, אפשר לקנות במבצע יותר וגם לצרוך יותר.                                                                              

כאשר יש תקופה שיש לך במלאי את כל המוצרים שאתה צריך ואתה לא מעונין לצאת לקניות רק בגלל כמה מוצרים קטנים, תוכל לקנות יותר למלאי מאותם מוצרים ולא לצאת לקניות.

ועצה כללית- מי שלא יודע איך לשמר ירקות\פירות שלא יתקלקלו מהר צריך לשאול מומחה בענין וליישם מה שהמומחה אומר. קנית ירקות ופירות עם שימור על הטריות והטעם לאורך זמן יכולה לחסוך לך הרבה כסף וזמן.   

2. יש מוצר במבצע, אך יתכן שבעוד חודש חודשיים יהיה המוצר יותר זול (זו סתם הערכה או  הערכה מבוססת של עונתיות- בתקופה מסוימת המוצר יותר זול מאשר בתקופות אחרות), ולכן לא לקנות יחידות מוצרים מעבר לחודש- חודשיים, כדי לקנות את המוצר אז יותר זול.

3.מוצרים יבשים כמו שימורים, קטניות,אורז, שמן, סוכר,פסטה,פתיתים, מוצרי לא מזון ועוד שאפשר להחזיק אותם למספר חודשים ואף לשנה ,אפשר וצריך  לקנות במבצע גם מעבר לתצרוכת השוטפת כאשר יש מבצע שווה וזול במיוחד וברור לך שמבצע כזה לא היה ולא יחזור בקרוב אם בכלל.  

דוגמאות קלאסיות: שמן קנולה נמכר ב-9 ₪ יש מבצע במחיר 5.80 עם התנית כמות של 6 יחידות. קונים 6 יחידות ואף קניה כפולה. היו גם מבצעים של שמן קנולה במחיר  6.00 או 7.00 ₪ .  קנינו 12 יחידות. בנובמבר 2011 (בכמעט חינם ל920 מ"ל ולא ליטר) וברשת יש היה מבצע 3 שמן קנולה ב-20 ש"ח,מחיר ליחידה 6.66. עם הנחה חבר מועדון 5% ,יוצא 3 ב-19 מחיר ליחידה 6.33. עם התניית כמות של 3*2.  

טונה נמכרת ב4.5-5.5 ₪ ליחידה,כאשר יש מבצע  3 טונה 160 גרם ב-10 ₪, 3.33 ₪ ליחידה- מחיר כזה זול לא היה כבר כמה שנים טובות,המחיר הכי נמוך היה 3.75 בלבד. ולכן קונים באגרסיביות כמה שיותר. קנינו 18 יחידות של שלישיית טונה. היה בשופרסל מבצע לפני החגים בתשע"א 2011 עם פילטונה. וגם ביש אחרי החגים תשע"ב 2011 בטונה יש (מותג פרטי של ויליגר) ובטונה ויליגר- קנינו 48 יחידות .

לא רק שדג הטונה נמכר בזול אלא הוא זול גם יחסית למוצרים תחליפיים אחרים של דגים. עם דילול 50 גרם*3 שמן צמחי בטונה  יוצא 30 ₪ לקילו טונה (110 גרם*9 יחידות טונה) ,זול יותר מדגים אחרים, קל יותר להכנה , וגם לא צריך להקפיא במקפיא ולתפוס מקום למוצרים שזקוקים להקפאה. נשמר לאורך זמן שנתיים זמן תפוגה.

פסטה טעמן או יש נמכרה לפני מספר חודשים  5 או 6 ב-10 מחיר 1.70-2 ₪ ליחידה.מחיר כזה זול לא היה הרבה זמן. קנינו באגרסיביות 18 יחידות. עברו כמה חודשים עד כה ואין מבצע חדש.  ביש כמה פעמים היה מבצע פסטה בשקל שמוגבלת ביחידות מוצר או בהתניית קניה ויש שלא הייתה כלל מוגבלת (לגמור את המוצרים מפסח). ולכן הבנתם שאנחנו מעולם לא קונים מוצרי אוסם יקרים שעולים 4-5 ₪ ליחידה גם עם תוספת 25%.  

4. אם המוצר במחיר קבוע או בהנחה קבועה לאורך זמן (שבועיים או חודש של מבצע) אין טעם לקנות יותר בשבוע הראשון. יש טעם לקנות כמה שיותר בסוף זמן המבצע.   

5. יש מוצרים שנמכרים בעונתיות זול יותר מכל השנה. דוגמאות קלאסיות: חומרי ניקוי ואסתטיקה לפני פסח עד 50% הנחה. ולכן יש לקנות את כל המוצרים לפני פסח לכל השנה, לעיתים יש אופציה למבצעים חוזרים לפני החגים בתשרי כמו השנה תשעא-תשעב 2011 .   יין נמכר במבצעים של 5-4-3-2 יחידות ב-100 ₪ לפני פסח ולפני חגי תשרי כולל גם מיץ ענבים. ויש בקבוקי יין שנמכרים בקירוב עד מחיר הפסד בפחות מ-20 ₪  השנה נמכר ביש  יין אדום יבש סלקטד ב-16ש"ח כאשר נמכר מהיצרן לרשת שיווק ב-21 ₪.    

6.יש מוצרים שנמכרים בעונתיות יותר ביוקר, ולכן אין כדאיות לקנות,  ולהכין ולקנות מבעוד מועד את המוצרים כדי שלא יהיה מחסור.  

שמעתי מומחיות בכלכלת המשפחה שטוענות שיש לקנות מוצר זול רק לתצרוכת שוטפת של חודש גם במוצר יבש או שימורים  שתאריך התפוגה לשנה עד שנתיים ולא לטווח ארוך יותר של כמה חודשים עד שנה. אני חושב שזה טעות גדולה. אם לאדם יש כסף לקנות מוצרים וגם המוצרים מחזיקים מעמד עוד מספר חודשים וגם המשפחה צורכת בשוטף את המוצרים ולא נשארים על המדף, יש לקנות יותר מוצרים בזול בהתאם למבצע עד למבצע הבא.   

7. מוצרי יסוד בפיקוח- מוצרי יסוד בפיקוח הם מוצרים שיש להם מחיר מקסימלי שאפשר לגבות, ולכן בכל הרשתות תוכלו לקבל את אותם מוצרים באותו מחיר מקסימלי. יש מכולות ופיצוציות שפועלות בניגוד לחוק ומפקיעות מחירים. לא לקנות מהם ולהתלונן על כך במועצה לצרכנות ובמשטרה. קבלו דוגמא להרשעת פיצוציה בהפקעת מחירי מוצרי יסוד

יחד עם זאת, ברשתות החרדיות יש לרוב הנחה של 10-20 אגורות מתחת למחיר של המוצרים בד"כ חלב ולחם, ויתכן גם בעוד כמה רשתות שיווק. ולעיתים יש גם מבצע של החברות המסחריות על מוצרים מסוימים ,כמו גבינה צהובה עמק במחיר 42 ₪ ולא 44 ₪ במחיר מפוקח. חלב בקרטון 5 ₪ ולא 6.22 ₪.  מלח ים בשקל וחצי.  

לחם אחיד פרוס 750 גרם  7.38 ש"ח
לחם אחיד  750 גרם  4.92 ש"ח
מלח שולחן דק קילו  1.83 ש"ח
מלח מטבח רגיל עבה קילו 1.78 ש"ח
גבינת עמק חריץ קילו (במעדנייה) 44.14 ש"ח ,יש גם על גלבוע.
12 ביצים ארוזות L  12.15 ש"ח  , יש מחיר בפיקוח והנחה גם על ביצים אקסטרה לארג' וגם על ביצים מדיום.
חלב 1% ,3% ליטר בשקית  5 ש"ח


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה