יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

האסטרטגיה הלא נכונה שהביאה להדחה בתוכנית המירוץ למיליון


האסטרטגיה הלא נכונה שהביאה להדחה בתוכנית המירוץ למיליון
כאשר אתם חייבים למצוא עסק מסוים ונותנים לך כתובת רחוב עם מספר ושם העסק שאתה לא יודע לבטא,ואתה אכן מצליח להגיע לרחוב איכשהוא ואכן מוודא שזה אכן הרחוב במקום הנכון ולא רחוב אחר,יש לך מספר אפשרויות למצוא את המקום ברחוב: מספר הבית או שילוט של העסק והתחום העסק.

אם אין מספר בית\עסק ברחוב ואף דיירי הרחוב לא יודעים את מספר הבית\העסק שלהם, צריך להבין שאפשר למצוא את העסק ע"י השילוט של העסק .

אין שילוט של העסק או שאתם לא מבינים  את השפה של השילוט? מלבד האפשרות של שאלת מקומי (אף סיני אחד לא יודע לדבר אנגלית), אז יש אפשרות למצוא את העסק לפי תחום וענף של העסק. אתה מחפש חנות חרסינה -מה שלא חרסינה לא רלבנטי.ואתה ממשיל הלאה עד שאתם מוצאים.

הלכתם בכל הרחוב ולא היה שום עסק של חרסינה,אז צריך לדעת שיש רחוב שיש לו דרך ראשית וגם מעין רחובים צדדים שקשורים לאותו מספרי רחוב. ביהוד יש מספר רחובות כאלו. אז אם לא מצאת את העסק ברחוב הראשי ,יתכן מאד שהוא נמצא מסביב לרחוב הראשי ואתה צריך ללכת ללכת ברחובים הצדדים שנמצאים מסביב לרחוב הראשי.  וכמובן אפשר למצוא מקומי סיני שיודע איפה נמצא ממש הכתובת והעסק.

זאת הייתה הטעות האסטרטגית של מוטי ופונדק בתוכנית "המרוץ למיליון " בערוץ 2 . הם היו ראשונים בתחרות (וחלק מהחשיבה הלא נכונה שיש להם זמן לבזבז ומקסימום יגיעו במקום לפני ההדחה ולא יודחו). הנהג הסיני הביא אותם לרחוב הראשי הנכון, אבל לא ידע היכן מיקום העסק.

מוטי ופונדק לא כתבו ולא תרגמו את הכתובת לסינית ,אולי היה מסייע למקומים או לנהג מונית אחר לדעת היכן המקום. הם חיפשו רק את מספר הרחוב 100 ברחוב הראשי וכמובן לא מצאו כי לא היה סימון של מספר הרחוב הראשי, והעסק מוקם ברחובות הצדדים של הרחוב הראשי, ולכן ללמרות שהלכו ורצו 3 שעות  מסוף לתחילת הרחוב מספר פעמים ,הם לא מצאו את המקום.

הם לא הסתכלו על תחום העסק,ולא על שילוט העסק. הם לא הבינו שצריך לשאול על תחום העסק- חרסינה ולא על מספר הרחוב. להבין שיש רחוב צדדי של הרחוב הראשי ולא רק ברחוב הראשי. לא תרגמו את המקום לסינית ולא פנו לנהג מונית אחר שיודע היכן המקום.

זה מה שגרם שהם הפסידו את המירוץ גם לתימניות שהיו במקום האחרון והיו צריכות לחכות שעה שלמה .אני לא מאמין שהם היו עד כדי כך טפשים שגם ב-3 שעות הם לא הבינו זאת עד שתיירים שגרים שם ידעו היכן המקום העסק, ואילו הסיני המקומי לא ידע היכן העסק.זה פשוט גזירה משמיים שיסיימו את המירוץ ויאפשר לתימניות להמשיך. 

וכמובן בסוף לא בצעו את המשימה כראוי כפילים בחנות חרסינה וחיכו זמן יותר גדול. הנהג לא נסע יותר מהר. לא ידוע מה הפרשת הזמנים בין סוף השעה המתנה של התימניות ומתי הזוג הגיע למקום לאופרה. 

תגובה 1: