יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

איך מתנהגים בקופה עם סיום חשבון ברשת שיווק?


איך מתנהגים בקופה עם סיום חשבון ברשת שיווק?

לפני שאתם מגיעים לקופה,אתם צריכים לדעת מה המוצרים שקניתם ופחות או יותר כמה אתם צריכים לשלם. בפרט כאשר יש לך רשימת מוצרים וכאשר יש לך מחיר ליד כל מוצר, ובפרט כאשר יש לך התניית קניה מסוימת כדי שתוכל לקנות מבצעים בקנית מוצרים בזול.

המטרות: לא תקנה מוצרים מעבר לרשימת המוצרים, תדע מה המחירים של המוצרים, תוכל לדעת במיידית שיש טעות של הקופאית בחשבון בקופה כאשר החשבון גדול יותר (הוספה של מוצר קים בקניה או הוספת מוצר שלא קים כלל), והבחנה האם המחיר שרשום על המוצר הוא אכן נכון או שיש מחיר יקר יותר בקופה.

בקופה תמיד יש לשים בסוף החשבון ולא בהתחלה את מוצרי השקילה כמו ירקות ופירות,דגים,בשר, עופות. על מנת שיהיה אפשר לרוקן את העגלה במהירות וגם לארוז וגם לעקוב אחר מעשי הקופאית במסך הקניה. אלא אם מוצרי השקילה הם חלק מהתניית קניה ,וצריך להגיע לסכום הקניה מסוים כדי לקבל מוצרים במבצע , ורוצים לראות כבר במסך הקופה שהמוצרים במבצע אכן יורדים במחיר.  

יש להקפיד על סדר בחשבונית, ולכן יש להקפיד שאם אתם קונים מספר יחידות ממוצר אחד שהדבר יירשם בשורה אחת בחשבונית עם ציון כמות היחידות  או מספר שורות של כל יחידת מוצר ברצף אם הקופאית מעבירה אחד אחד, ולא שיהיה המוצר במספר שורות לא רציפות.

יש לומר לקופאית את מספר היחידות, ולהעביר את שאר יחידות המוצרים, כאשר הקופאית מעבירה רק יחידת מוצר אחד עם ציון כל היחידות, על מנת למנוע מצב של מספר שורות בחשבון וכן לא העברת אותו מוצר כפול בחשבון, וכן לא רישום כפול של אותה יחידת מוצר(הקופאית רשמה את כל היחידות בשורה אחת, אך הוסיפה עוד יחידת מוצר כאילו שלא רשמה אותו).

יש להקפיד שיהיו כמה שפחות שורות בחשבון. ככל שיש פחות שורות,כך יש פחות טעויות ואפשר יותר לעקוב אחר הטעויות אם יש. ולכן יש עדיפות לרישום כל היחידות בשורה אחת מאשר העברת יחידות מוצרים אחד אחד עם הרבה מאד שורות ,בפרט שיש לך מספר מוצרים עם הרבה יחידות מוצר. אפשר לבקש מהקופאית לרשום בשורה אחת את כל היחידות מאשר במספר שורות.

ולכן גם כאשר יש מוצרים בשקילה, כמו עופות ודגים ובשר- רצוי לשים כמה שיותר יחידות (3-4) על המשקל בהתאם למשקל היחידה (אפשר לפחות שנים) ולא אחד אחד בלבד.

תזכרו,לך יש את הכח לקבוע לקופאית, איך לעשות את החשבון ולא היא קובעת לך. יתכן שהקופאית תגלה קצת כעס וחוסר נחת, אך אתם צריכים לעשות את החשבון שלכם ולא את החשבון של הקופאית או רשת השיווק.       

בקופה עצמה כאשר הקופאי\ת מעבירים את המוצרים בברקוד , יש לעקוב על מסך הקניה ולבדוק שהקופאית רושמת נכון. כאשר אתם מבחינים בטעות ,יש להעיר במיידית לקופאית ולוודא שהיא מתקנת זאת במיידית לפני שגומרת את החשבון. זכרו שקל יותר לתקן חשבון פעיל מאשר לאחר גמר חשבון ויש פחות בזבוז זמן.

אם לא תוקנה הטעות לפני גמר חשבון או שזיהיתם את הטעות לאחר גמר חשבון,בד"כ  יש ללכת לקופה הראשית (ולא לאותה קופה ששלמתם) ,להמתין בתור, לבקש ביטול חשבון, לתת את הכרטיס האשראי שוב, לקבל פתקית ביטול חשבון ולקבל פתקית של החשבון ,או\גם לקבל זיכוי בכרטיס אשראי או במזומן ,תלוי במה שלמתם.  

קופאית יכולה לבד לבטל פריט בחשבון: בשופרסל הביטול לא יתבטא כלל בקבלה כאילו שלא היה כלל תקלה ,בריבוע הכחול הביטול והתיקון יתבטא בכל שורה בקבלה ,בכמעט חינם ובמערכות מחשוב ישנות של שאר הרשתות שיווק הקטנות הקופאית צריכה להיעזר בקופאית ראשית, ורק לאחר העברת כרטיס מנהל,אפשר למחוק\לתקן את הטעות.

לדעתי האישית,ההבדל בין הרשתות לגבי הרישום בקבלה נובעת מהאימון שהרשת נותנת לקופאיות ,וגם מחוסר שדרוג של מערכות המחשוב שנובע מחוסר תקציב (רק לפני שנה שנתיים שופרסל וריבוע כחול שדרגו את מערכת המחשוב בקופות למערכת גראפית ויזואלית).

כמו שאתם מבינים מערכת המחשוב של שופרסל היא הכי טובה והכי טובה לקופאית,ולכן גם טובה יותר ללקוח:חשבונית יותר ברורה,זמן בתור מצומצם יותר ומהיר יותר(הקופאית מחפשת ומוצאת את המוצרים במערכת הקופה ולא צריכה לזכור את הקודים),הקופאית יותר פנויה לחשבון ולמוצרים מאשר למערכת המחשוב,ורלבנטי מאד בסניפים גדולים עם תורים ארוכים,בפרט לפני חגים.   

אם אתם נמצאים לבד בקופה (גם לא עם ילדים קטנים) רצוי לעקוב אחר המסך הקופה ואחר החשבון והקופאית, ולא לארוז את המוצרים ולסמוך על הקופאית שלא תעשה טעות. את אריזת המוצרים אפשר לעשות לאחר החשבון, וזה כמובן במקום שאין עוזרים לאריזה מטעם רשת השיווק.

ובדרך אגב, לא רצוי כ"כ לסמוך על האריזה של האורז,כי היא פחות טובה מאשר האריזה שלך. אם אפשר ,אפשר לבקש מהאורז שיארוז לפי הדרישות שלך. כמובן שאתם יכולים לאחר אריזת האורז לתקן את אריזת המוצרים בשקיות או בתיקים.

יש לסדר בשקיות מוצרים שמותאמים להיות ביחד ולא סתם לערבב מוצרים.כך תוכלו לשמור על המוצרים (שמירת האריזה, שמירת המוצר ממעיכה,שמירת טריות המוצר ועוד),לסדר את המוצרים טוב יותר בתיק או ברכב, וגם לדעת שוב אילו מוצרים קניתם, והאם כל המוצרים שקניתם אכן נמצאים בשקיות או שח"ו מישהו\מישהי נצלו את ההזדמנות שאתם טרודים בקניה ולקחו מכם מוצר\ים.

 לאחר כל קניה אנחנו מקבלים קבלה\חשבונית על הקניה. חובה! לבדוק את החשבונית,גם לאחר שהסתכלנו במסך החשבון בקופה. יתכן שפספסנו מוצר שדווקא בו יש בעיה כלשהי. קרה לי כבר כמה פעמים .

לאחר קבלת החשבונית מהקופאית, אתם בודקים את החשבונית ליד הקופאית ממש ,מפנים את העגלה ומחנים ליד הקופה בצידה החיצוני למעבר, וזאת על מנת למנוע מצב שאתם בודקים חשבונית ומגלים שהקופאית הוסיפה מוצר שלא קים לחשבון (גם בשיטת מצליח וגם בשיטת הפרש הטעות לקופאית עצמה) או יותר יחידות ממוצר שקנית או שאין כלל מבצע. הקופאית לא תוכל לטעון שהיא צודקת בחשבון  ואילו אתם הלכתם והעלמתם מוצרים מהעגלה ועכשיו אתם טוענים שחסר מוצרים שקניתם או שיש תוספת מוצר שלא קניתם.

לפני שנים רבות, קופאית בסופר רשמה להורים שלי מארז בירות,כאשר הוריי לא קנו כלל בירות.הוריי החנו את העגלה ליד הקופאית ובדקו את החשבון. הקופאית עדין טענה שהיה בירה, הורי אמרו לה,את מוזמנת לחפש את הבירה בעגלה, והקופאית לא הודתה בטעות וחפשה את הבירה וכמובן לא מצאה. הוריי קבלו זיכוי מהקופה הראשית באישור הקופאית תוך תלונה על רמאות הקופאית .

השנה שמעתי שקופאית שנתה קוד ובמקום קילו ירקות\פירות היא רשמה מוצר חשמלי של מאות ש"ח. זה קל לגלות. אבל מי שלא בדק את החשבון ,שלם על מה שלא קבל ולא רצה לקבל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה