יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

אזהרות וכללי לכל המבצעים

אזהרות וכללי לכל המבצעים

כללי לכל המבצעים- בישראל רוב הלקוחות רוצים לקנות מוצרים ברשת מזון בזול ולא ביוקר (ראה רמי לוי שיווק השקמה וכמעט חינם וחצי חינם).ולכן מחפשים רשת זולה יותר עם מבצעים והנחות ולא רשת יקרה. חלק מהלקוחות רוצים חווית קניה גם עם מחירים גבוהים יותר(ראה טיב טעם). מכיוון שהלקוחות בישראל הורגלו למבצעים והנחות ולא מוכנים לקנות ביוקר, לכן הרשתות שיווק עושים מידי פעם בפעם מבצעים והנחות מידי שבוע ומידי חודש וכל שכן לפני חגים.

המבצעים משתנים בעיקר עקב התחרות. כאשר יש יותר מתחרים ויותר ספקים יש יותר היצע ולכן יותר מבצעים והנחות והמחיר המוצרים יורד. כאשר יש מעט מתחרים ומעט ספקים יש פחות היצע ויותר ביקוש ולכן המחיר לא יירד.

זכינו שבשנים האחרונות וכל שנה 2011 תשע"ב יש תחרות בין רשתות השיווק שמתעצמת עם הזמן וזה לטובת הלקוח.יש תמיד מבצעים והנחות.הרשת הרביעית(כמו בר-כל,ויקטורי, יינות ביתן,להב, מיסטר זול ועוד) גודלת משנה לשנה עם מיזוגים ורכישות. רמי לוי שיווק השקמה וכמעט חינם וחצי חינם גדלים, הריבוע הכחול (מגה) ושופרסל יורדים קצת משנה לשנה.לזכור שכל שנה יש גדילה טבעית של שוק המזון.   

ולכן הצרכן יכול לקנות בזול תמיד ממספר רשתות שיווק במבצעים והנחות בלבד. לא חייבים ולא צריך לקנות מוצרים ללא מבצעים והנחות. אם אין מבצע והנחה לא קונים עד שיהיה מבצעים והנחות, והם תמיד יגיעו בקרוב

אזהרה- לא קונים מוצרים בגלל שיש מבצע או הנחה. קונים רק מוצרים שצריכים וצורכים אותם ובמבצע או הנחה יש הזדמנות לקנות אותם בזול

אנחנו קונים את רוב המוצרים רק במבצעים והנחות. כאשר אין הנחה או מבצע לא קונים כלל, ואם חייבים קונים רק יחידה אחת בלבד ומחכים לשבוע הבא. אין עדין מבצע? קונים עוד יחידה אחת. יש מבצע? קונים בהתאם למבצע.    

מדוע אין הרבה (יש מעט) לקוחות שקונים ברשת שיווק רק מבצעים והנחות וקונים גם מוצרים אחרים ביוקר ללא הנחה? התשובה נעוצה בהבנת הכרת הטוב של האדם ובצורת של שכנוע על- אני קונה ונותן ממי שגם נתן לי ופרט אם נתן קודם אלי. רשת השיווק נתנה לך הנחה או מבצע. אתה נצלת את ההנחה או המבצע, ולכן אתה רוצה להחזיר טובה לרשת שיווק תמורת ההנחה או המבצע, ולכן אתה קונה מוצרים נוספים שהם לא במבצע. זה נעוץ בתת הכרה של הלקוח ולא בהכרח במודע.

אני לרוב ככל הפעמים קונה רק מבצעים והנחות, אך לעיתים רחוקות חרגתי וקניתי מוצר או מוצרים לא בהנחה או מבצע או שקניתי מוצר ביוקר ויכולתי לקנות את אותו מוצר ברשת שיווק אחרת בזול יותר. שכנעתי את עצמי שזה בסדר (למרות הפסד חסכון הכסף), כי אני קבלתי ומקבל מרשת שיווק זו הנחות ומבצעים, וקניה זו מקוזזת קצת לטובת רשת השיווק.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה