יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

ראיון עבודה לתפקיד תיאום פגישות ליועצי לימודים ולקורסים בהאקר יו בר"ג


ראיון עבודה לתפקיד תיאום פגישות ליועצי לימודים ולקורסים בהאקר יו בר"ג
קבלתי שבוע שעבר ביום חמישי הפניה מלשכת תעסוקה ביהוד לעבודה בחברת האקר יו בר"ג לתפקיד מוכר טלפוני למוקד טלפוני. חברת האקר יו לשעבר חברת האקר תוכנה היא בעצם מעין מכללה שמעבירה קורסים בתחומי תכנות,אבטחת מידע, רשתות,עיצוב גרפי,בנית אתרי אינטרנט ועוד.

למעשה זה תפקיד של תיאום פגישות טלפוני ליועצי לימודים וקורסים מתוך רשימת לקוחות חדשים ומתעניניים. התפקיד הוא לא תפקיד של ייעוץ ולא שטח אלא טלפוני בלבד.

עבודה במשרה מלאה,שעות עבודה 10-19 או 12-21 עבודה במשמרות. השכר לא מינימום. עדיפות מובהקת לקבלה לעבודה למי שלמד את התחומים הנ"ל.

שלחתי קורות חיים דרך המייל של גבי וגם לפקס.  גבי התקשר בראשון בערב אך בזמן שאני לא נמצא בבית. בשני התקשר בערב 18.30 לערך לטלפון הקווי כי הטלפון הניד היה לא זמין עקב הטענה וקבענו לראיון למחר בשלישי בשעה 10.30 במשרדי החברה בר"ג רחוב שוהם 5 קומה 3 בבית פז.

כמובן שלא טרחתי להגיע לראיון. גבי התקשר לבית וקבל תשובה שאני לא נמצא בבית. הייתי בספריה כדי לכתוב לכם עוד פוסט על צרכנות מהמדריך.

אתם בוודאי שואלים, למה לא הגעתי לראיון,בפרט שקבלתי הפניה מלשכת תעסוקה? מלבד שהשעות לא רלבנטיות עבורי- אני עובד בשעות הבוקר והצהרים ולא בערב, בפרט שאני לא מעונין להיות מתחם הבורסה בשעות הערב עם כל הזנות והמועדונים שם. בנוסף אני צריך להתפלל בציבור,וגם לומד בערב.

והטעם העיקרי -  עשיתי קורס בבנית אתרי אינטרנט בהאקר תוכנה בשנת 2000.כיום כאמור האקר יו.על הקורס שלמתי מסכום הפקדון של הצבא.אני כלל לא הבנתי בתכנות.קבלתי ייעוץ גרוע מיועץ הלימודים (לאחר שסיימתי את הקורס, המכללה פטרה אותו) גם על התוכניות הקורס גם על המחירים,גם על מחירי המבחנים והסיכוי לעבור אותם.וכמובן מה הסיכוי שאני אתקבל לעבודה בתחום.  

היו 2 קורסים רלבנטים בתכנות עבורי. קורס בתכנות בויז'ואל בייסק. וקורס תכנות במספר שפות תכנות כמו סי וסי פלוס פלוס וג'אווה ועוד. מכיון שהמחיר דומה וגם מבחנים מקצועיים, העדפתי את הקורס על מספר שפות תכנות ולא אחת.

אך מכיוון שלא היה לי ניסיון או ידע בתכנות, התבקשתי לעשות קורס הכנה של שבועיים מ-9-17 בערב עם הפסקה של שעה באמצע שעלה 2000 ש"ח! ולעבור אותו ואתקבל לקורס.לקורס של ויז'ואל בייסיק לא חייבים שום קורס או הכנה. שבוע אחד של קורס ההכנה היה בחול המועד סוכות, שבו לראשונה הייתי ללא סוכה בסוכות וגם אכלתי מחוץ לסוכה.

מה שלא נאמר לי ע"י יועץ הלימודים הוא שיתכן שלא אתקבל לקורס שפות תכנות, למרות שאני אעבור את המבחנים בהצלחה.מה שקרה למעשה שהמרצה לא המליצה עלי שאתקבל לקורס ואכן לא התקבלתי.אם הייתי יודע זאת הייתי בוחר בקורס ויזואל בייסיק.

לא המשכתי בקורס ויזואל בייסיק,כי שעות הלימודים של הקורס הנוכחי לא התאימו כמו במחזור הקודם שפספסתי בגלל קורס ההכנה של שבועיים והוא כבר נסגר והתחיל. לא היה לא ברירה אלא לבחור קורס של בוני אתרי אינטרנט.

הקורס היה אמור להיות 4 חודשים בבוקר ולסיים שבועיים לפני פסח, אך עקב חוסר הספק של המרצה וגם העדרות המרצה ועקב חופשת פסח הסתיים חודש וחצי לאחר הזמן כולל מבחנים.

בנוסף באחד המבחנים המעשיים של תכנות על קובץ מחשב,אחד התלמידים שם העתיק את מה שהשארתי על המחשב ,וחשדו בי שאני העתקתי ממנו, למרות שאני סיימתי ראשון את המבחן,והמכללה לא טרחה שיהיה משגיח על הבחינה.

כאשר הכחשתי כמובן שהוא זה שהעתיק ולא אני ,נאמר לי שזה מה שהוא טוען ודרשו שאעשה את המבחן שוב. סרבתי לעשות שוב מבחן-למה אני צריך לעשות שוב מבחן כאשר לא העתקתי?ואז אמרו לי שמורידים לי נקודות מהמבחן. המכללה כלל לא עשתה חקר לאמת.

בנוסף התחייבתי לעבוד בחברה בתחום בנית אתרי אינטרנט דרך המכללה תמורת שכר 5500 ש"ח בלבד (הרוויחו 8-10 אלף לחודש)שמועבר אלי דרך המכללה ולא דרך החברה, והשאר לוקחת המכללה ולא משנה כמה שכר משלמים לי.

כתוצאה מהתחייבות זאת, קבלנו הנחה בקורס של אלפי ש"ח. הקורס עלה 13 אלף. יחד עם זאת אם תוך חודשיים המכללה לא משיגה לי עבודה, אני משוחרר מהתחייבות לעבוד בתחו םדרכה. הבטיחה עבודה למי שסיים את הקורס בהצלחה בציונים טובים, אך אף אחת ואחד לא קבלו עבודה כולל המצטיינות בקורס.

בנוסף במכללה נתנו הנחה על קורס נוסף תמורת תשלום של 2000-3000 ש"ח בלבד על קורס של 13 אלף תמורת התחייבות של עוד חודשיים לעבודה דרך המכללה. רציתי לנצל זאת ולעשות את הקורס  של שפות תכנות ,אך המכללה סרבה לצרף אותי לקורס, מכיוון שהמכללה ידעה שהסיכוי להשמה לעבודה שואף לאפס ולא רצו לעמוד בהתחיבות לתת קורס בהנחה ולהפסיד כסף.

אני לא התקבלתי לעבודה לשום עבודה בתחום ובזבזתי כספים וזמן על קורס לא רלבנטי. אם הייתי מתקבל לקורס רלבנטי ולעבודה- החיים שלי היו אחרת היום לגמרי.אז אחרי כל זאת במכללה הזאת אני שואל אתכם- האם אתם רוצים שאני אמליץ על קורסים במכללה כזאת ?      

למי שמעונין לעבוד בתפקיד או בקורס בהאקר יו  יכול ליצור קשר עם גבי במייל   gabi@hackeru.co.il  טלפון קווי - 036135565 ופקס 036133566

תגובה 1: