יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

משמעות ברכת שבת שלום


משמעות ברכת שבת שלום
ביום שבת (קודש) נוהגים לברך שבת שלום. לא נוהגים לברך כן בששת ימי השבוע  האחרים (ימי החול). לא אומרים ראשון שלום או חמישי שלום, רק בשבת. בשאר ימי החול מברכים אחד את השני, שלום עליך וכיוצא.

מדוע השבת השתנתה משאר הימים  ומה משמעות הברכה שבת שלום? צריך להבין ש משמעות הברכה שבת שלום היא לא ברכה על היום אלא ברכה לאדם, יחד עם זאת הברכה לאדם היא בזכות השבת ולכן רלבנטית רק בשבת ולא בשאר ימי החול.

1. שבת שלום-בזכות שמירת השבת שלך,תזכה לברכת שלום. או במילים אחרות,אם תשמור שבת,יהיה לך שלום.  כאשר אדם לא שומר שבת,אין לו את ברכת השלום של השבת. ולכן אין כל טעם לפי תשובה זאת למי שלא שומר שבת לומר למי שלא שומר שבת – שבת שלום.

בנוסף שומר שבת לא יכול לומר או להשיב ברכת שבת שלום למי שלא שומר שבת (חילוני), כי הוא לא שומר שבת וממילא לא יוכל לקבל ברכת שלום מהשבת. בד"כ הדתי יאמר שבת שלון בשינוי,על מנת שהחילוני לא ישנא את הדתי שלא אומר לו שבת שלום ויבוא לידי איבה.  

2. שבת שלום – מכיוון שבשאר ימי השבוע הם ימי המעשה ולא נמצאים בבית ביחד במשך היום, אולם בשבת אין עבודה וכל המשפחה נמצאת יחד בבית ל-3 סעודות לפחות בשבת, יש סיכוי שיהיה מחלוקות וריבים בין בני המשפחה, בפרט שהשטן נכנס,על מנת שלא יהיה שלום בין בני הבית ולא יהנו ממתנת השבת. לכן מברכים בשבת שלום, שבשבת יהיה לך שלום במשפחה ובבית ולא מחלוקות ,וברכה זו רלבנטית  גם לחילוני.

הוכח שכאשר זוגות הלכו לנופש במשך יום אחד עד יומיים - הקשר התחזק. אולם זוגות שהלכו ל-3 ימים ויותר לנופש , היו במחלוקות וריבים ולא נהנו כלל מהנופש בימים האחרונים והיו רוצים לסים אותו כמה שיותר מהר, ויש זוגות שאף התגרשו לאחר הנופש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה