יום שני, 26 בדצמבר 2011

קנו מספר מוצרים או בסכום מסוים וקבלו מספר מוצרים מתנה או בהנחת קניה


 17. מבצע חברה מסוימת – קנו מספר מוצרים או בסכום מסוים וקבלו מספר מוצרים מתנה או בהנחת קניה. מקודם בסעיף 14 דברנו על מבצע כללי של הרשת על כלל מוצרי החנות. כאן אני מדבר על מבצע שרלבנטי למוצרי חברה מסוימת בלבד. יתכן שהמוצרים בהנחה או מתנה יהיו של החברה עצמה ויתכן שיהיה של מוצרים אחרים של הרשת.

מה שצריך לבדוק הוא האם המוצרים זולים (גם המוצרים בקניה, וגם המוצרים בהנחה)  וגם האם אתם צריכים את המוצרים עצמם והמוצרים בהנחה . זכרו שהרשת מעונינת שתגדילו את סל הקניות ותקנו גם מוצרים שאתם לא צריכים ולא רק מוצרים שאתם צריכים. אם אתם קונים ממילא את המוצרים בסכום מסוים, ומקבלים מוצרים בהנחה או במתנה- המבצע עבורכם.

דוגמאות: קנה בסכום 50 ₪ ממוצרי החברה וקבל 10 ₪ הנחה, או קבל מוצר\ים במתנה או קבל מוצרים בהנחה או במחיר הנחה כך וכך. ברשת יש היה מבצע אוסם- מי שקונה מוצרי אוסם ב-50 ₪ מקבל ירקות ב-20 ₪ בחינם (היה צריך לקנות ירקות בשווי 20 ₪ כדי לנצל את מלוא המתנה).

מכיוון שסכום הקניה המוחלט  הוא 50 ₪ על מוצרי אוסם וירקות , אפשר להסתכל על המבצע הזה ב-3 צדדים: רכשנו מוצרי אוסם ב-50 ₪ ,ולא שלמנו כלום על ירקות בשווי 20 ₪ . רכשנו מוצרי אוסם ב-30 ₪ במקום 50 ₪, ושלמנו מחיר מלא על הירקות. כל שילוב אחר של מוצרי אוסם וירקות, כמו: קנינו ב-40 ₪ מוצרי אוסם ושלמנו 10% על ירקות

אתם בעצם יכולים להעביר מחירי המוצרים הנמוכים למחיר מוצר גבוה יותר ובכך להוזיל את הקניה. ואתם בעצם צריכים להסתכל על כל הקניה כמה אנו חוסכים ומרוויחים ולא רק על ההנחה. וכל שכן כאשר גם מחירי החברה המסוימת בזול או כאשר יש עונות קניה של מוצרי החברה- בד"כ זה לא קורה ולכן יש הנחה או מתנה בקנית המוצרים.  

בד"כ כל מוצרי החברה משתתפים בקניה בסכום מסוים, אך יתכן שבחלק מהמבצעים לא כל המוצרים ישתתפו בסכום הקניה ולכן יש לקרוא את האותיות הקטנות ששם כתוב אילו מוצרים לא נכללים.    

18. יש מבצע אבל המוצר ביוקר- בעקבות המחאה החברתית או עק בחוסר קניה של מוצרים,החברה או רשת השיווק מורידה מחירים. אולם הורדת המחיר שולית לעומת העלאת המחיר לפני המבצע. לדוגמא: יש עלית מחיר של 30% ונותנים הנחה רק של 10% .

ולכן מאד רלבנטי טופס השוואת מחירים עם המחיר לפני ואחרי ההעלאה ולבחון האם המוצר ביוקר או בזול. רשתות השיווק סומכות על כך (ויש להם על לסמוך!) שהצרכנים לא בודקים מה המחיר הקודם ומה המחיר עכשיו ומה המחיר במבצע.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה