יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מוצר שני בשקל 2+1 חינם 3+1 חינם ברשת שיווק

מוצר שני בשקל 2+1 חינם 3+1 חינם ברשת שיווק

מוצר שני בשקל\שני שקלים – משלמים על המוצר הראשון מחיר מלא ואפשר לקנות את המוצר השני בשקל\שנקל.אין כדאיות כלל לקנות רק יחידה אחת ולא להוסיף את השניה. בד"כ יש התניית קניה והתניית כמות. אם כי יתכן שלא יהיה התנית קניה.

יתכן שהמבצעים רק לחברי מועדון, ולכן יש לבדוק את התנאי המבצע וההנחה לפני הקניה. כמעט חינם וגם רשת יש ורשתות שיווק עשו מוצר שני בשקל\שנקל. רעיון המבצע באותו בסיס של מבצע 1+1.

כאן כדאיות ההנחה והמבצע תלויים במחיר המוצר. ככל שמחיר המוצר הרגיל יעלה עשרות ש"ח, כך כדאיות קנית המוצר עולה. ואפשר להגיע להנחה של 30-45% הנחה.(לעולם אי אפשר להגיע להנחה של 50% כי צריך להוסיף שקל\שנקל וזה לא 1+1 חינם לגמרי)          

 ככל שהמוצר יעלה ש"ח בודדים בלבד, כך כדאיות המבצע יירד.(הנחה של 10-20% לערך) ויתכן שאף אין כדאיות (לאחר שקלול ההוצאות) כי המחיר הרגיל של המוצר שנמכר במבצע ברשת שיווק זו  גבוה ממחיר רגיל ברשת שיווק אחרת ,ואף לאחר המבצע, המחיר דומה או אף יקר יותר. 

במבצע זה יש יותר רלבנטיות להעלאת מחיר המוצר לפני המבצע. אכן מקבלים את המוצר בהנחה, אך משלמים יותר מאשר המוצר לפני ההעלאה. כמו שכתבתי לעיל, יש לבדוק את המחיר היחידה ולבדוק לפי זה את המבצע.

7. 1+2 חינם .קונים 2 מוצרים והשלישי בחינם.הנחה של 33%.  יש לבדוק את מחיר המוצר ליחידה והאם זה זול ויש כדאיות קניה. רלבנטי אם אתם צריכים רק יחידה אחת ולא יותר, אין כ"כ כדאיות קניה למבצע.  אם אתם כבר קניתם במבצע מהמוצר בעבר ויש לכם במלאי ,אין כ"כ כדאיות לעוד קניה.

יש לבחון האם במבצע שהמוצר השלישי בחינם, 2 המוצרים חייבים להיות מאותו סוג, או שאפשר לקחת מספר מוצרים מאותה סדרה. כאשר בד"כ מחיר כל מוצר מאותה סדרה זהה ולא שונה.

אם המחירים שונים בד"כ יש התניה של המבצע של רשת השיווק (בד"כ באופנה ומזון) ונכתב הזול ביניהם בחינם ולא היקר, כלומר שתשלם על 2 מוצרים יקרים וה-3 הזול בחינם, ולא תשלם על מוצר זול ויקר והמוצר ה-3 היקר בחינם.

כאשר יש לך אפשרות לקחת מוצר שונה מאותה סדרה, יש יותר כדאיות צרכנית לקניה. רלבנטי בחטיפים, קטניות יבשים,פיצוחים ירקות קפואים ועוד. לדוגמא אתה יכול לקחת אפונה, שעועית צהובה ופול. ולא רק 3 אפונה או 3 שעועית.

זה רלבנטי מאד כאשר יש לך התניית כמות ואתה יכול לנצל רק מבצע  2+1  אחד ולא יותר, ומעבר לכך אתה משלם מחיר מלא, ואתה רוצה לקנות גם ממוצר אחר.

במבצע זה יש יתר רלבנטיות להעלאת מחיר ולחוסר מבצעים. דוגמא: נובמבר 2011  פרי הגליל בחצור הגלילית שנמצאת בקשיים כלכליים יש מבצע ברשת שיווק כמעט חינם על הירקות הקפואים 800 גרם.קונים 2 יחידות והשלישי חינם מאותו מוצר. הירקות הקפואים עולים 12-14 ש"ח ליחידה לערך. כך שיוצא שיחידה עולה 8-9 ש"ח. המחיר לפני ההעלאה מחירים. כאשר גם יש מבצע של סנפורסט (הכי יקר שיש ולא לקנות בכלל) 2 יחידות ב-30 ,מחיר יחידה 15 ש"ח.

8. 1+3 חינם, קונים 3 יחידות מוצר והרביעי חינם.הנחה 25%. כל הדברים בסעיף הקודם של 2+1 חינם רלבנטים מאד גם לכאן. וכאן יש יותר אי כדאיות לקניה כאשר לא צריכים 3 יחידות מאותו מוצר, וגם ההנחה הכספית נמוכה יותר - 25% בלבד ולא 33% כמו הקודם, כך שצריך לבדוק יותר את המחיר ואת צורך המוצר.

אם המחיר עדין זול ליחידה וגם יש לך צורך במוצרים לטווח קצר\ארוך, יש לקנות. לא להתפתות לקנות יותר מוצרים רק בגלל שיש מבצע. מבצעים באים והולכים ויתכן מבצע יותר כדאי כלכלית בהמשך באותה הרשת, ויתכן שיהיה מבצע טוב יותר ברשת אחרת.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה