יום שני, 19 בדצמבר 2011

לשכת התעסוקה הפכה ללשכת התייצבומט


לשכת התעסוקה הפכה ללשכת התייצבומט
בהמשך לכתבה בגלובס על שביתה בכל סניפי לשכת התעסוקה בארץ ,כי הממשלה פותחת 22 מרכזי תעסוקה ועובדי לשכת תעסוקה מתנגדים מחשש לסגירת סניפי לשכות תעסוקה.

עובדות (בעיקר,יש מיעוט גברים) לשכת תעסוקה אין כל הכשרה במשאבי אנוש ולא בייעוץ תעסוקתי ,והן גם לא נותנת ייעוץ מקצועי למחפשי עבוד וגם לא מפנות מחפשי עבודה לייעוץ.

רק כאשר בקשתי ייעוץ תעסוקתי מלשכ תעסוקה ביהוד , קבלתי הפניה לפסיכולוג תעסוקתי כאשר יש תור ארוך לעוד חודש (באותו יום היה שביתה כללית והתחילו ב-10 בבוקר שהתור שלי היה ב9 וחצי ולא קבלתי כל טלפון שאומר ששעת הייעוץ תתחיל רק ב-10.

היה שעת ייעוץ בפועל כאשר יותר מחצי שעה הפסיכולוג התעסוקתי דבר איתי על קורות חיים שלי (שאין בו כל בעיה והלוואי וכל מחפש עבודה יעמוד על אחוזי המרה גבוהים בין שלית קו"ח למעסיקים לבין קבלת תשובה וראיון) ולא על ייעוץ תעסוקתי שעליו דבר בתחילה במספר משפטים. אילו תפקידים אני מתאים ולאלו לא. אילו הכשרות אני עוד צריך. ואלו חברות יקבלו אותי לעבודה ואלו לא

בקושי יש הסבה מקצועית כלשהי ולמרות שאני אקדמאי בעל תואר שני לא קבלתי כל הצעה.לא הוצע לי ולא קבלתי כל  קורסים רלבנטים או הכשרה מקצועית מתאימה על מנת להתקבל לעבודה כעובד מקצועי.

מכיוון שהעיקר זה להתיצב בלשכת תעסוקה ולא כדי לעבוד ,עובדות לשכת תעסוקה לא מתאמצות כדי לתת עבודה וגם לא לתת עבודה רלבנטית, אלא בעיקר עבודות שיש להן בהנף יד או עבודות שהם חפצות ביקרו של המעסיק ולספק לו עובדים, ולכן לעיתים קרובות אין כל נתינת עבודה רלבנטית לעובד.

עובדי הלשכה תעסוקה יעשו כל מאמץ על מנת שמחפשי העבודה לא יחזרו שוב ללשכה ויחפשו עבודה דרך חברות כ"א פרטיות ובאינטרנט. הן לא עושות מאמץ על מנת למצוא עבודה מתאימה ועי"כ מחפש העבודה לא יחזור אלא גם בדרכים אחרות שיופרטו לקמן.

עובדות לשכת תעסוקה הרי מקבלות כסף  בין כה וכה-אם יהיו מחפשי עבודה או לא יהיו מחפשי עבודה בלשכה. עובדות הלשכה תעסוקה עובדות רק ברישום התייצבות, אם אתה לא מקבל כלל מהמדינה (אין זכאות לקבלת הבטחת הכנסה) ,עובדת הלשכה תרשום אותך במערכת ותאמר שאין עבודה, תבוא בשבוע הבא.

ובעיקר הן מומחיות בנתינת סירובים סדרתיים למחפשי עבודה, בעיקר הבטחת הכנסה, על מנת שלא יקבלו אגורה מהמדינה.והן מזכירות שוב ושוב שמחפשי העבודה לא יקבלו כספים מהמדינה והן ידאגו לכך אישית ע"י נתינת סירובים. נתינת הסירוב פשוט ע"י הצעת עבודה משפילה של ניקיון, ייצור, או שמירה לחברות כ"א שגונבות את שכר העובדים.

למרות שיש חברות שגונבות את שכר העובדים באופן שיטתי ויש גם הרבה פסקי דין ,עדין לשכת תעסוקה מספקת להן עובדים ואף נותנת סירוב למי שמסרב לעבוד באותם חברות נצלניות.

הן מסרבות להעלות עבודות לפי מספר עבודה שנמצא באתר התעסוקה , הן נותנות רק עבודות בתחום העיר או הסביבה הקרובה בלבד,כל לשכה תעסוקה חוסמת עבודות בתחומה לשכות אחרות. כדי להוציא הפניה לעבודה צריך לקבל אישור מיוחד. יש הגבלות על מספר ההפניות שאפשר לתת ומכך שמפנים עובדים לא רלבנטים ,נפגעים העבודים הרלבנטים כי לא יכולים לקבל הפניה והמעסיק לא מעונין בעוד הפניות.

 בנוסף נותנת בקושי עבודה אחת אם בכלל נותנת עבודה ואומרים שאין שום עבודה. בחיפוש באתר התעסוקה יש 10-20 עבודות רלבנטיות.  אם העובדת הייתה טורח היא היית מוצאת, יגעת ומצאת תאמיני. אך העובדת לא רוצה להתייגע כאומר.

למי שלא מקבל כסף מהמדינה -הסיכוי שיבזבז נסיעות וזמן ולא יקבל עבודה רלבנטית ויקבל סירוב.

עובדי הלשכה מציעים עבודה בשמירה וניקיון וייצור גם לאקדמאים בעלי תואר 1 ו-2 וגם דוקטורנטים, למרות שיש עבודות רלבנטיות יותר לאקדמאים ולבעלי תעודות מקצוע.

עובדי הלשכה לא מתקשרים מעולם למחפשי עבודה שהנה הגיעה עבודה והוא מוזמן ללכת ולהתקבל לעבודה. כמו שעושים לרוב חברות כ"א  פרטיות.  הטענה- אני מחפשת עבודה או אתה מחפש עבודה?

אם מחפש עבודה מגיע ללשכה תעסוקה לא ביום ההתייצבות, הוא לא מקבל כל עבודה, אלא רק רישום במערכת על התייצבות לא ביום ההתייצבות. 

ואין מה לדבר על היחס המזלזל והמחפיר שיש לעובדי לשכת תעסוקה כלפי מחפשי עבודה שם פרזיטים ולא רוצים לעבוד והם רק רוצים כסף ללא עבודה ועוד.

אז יש מי שמתפלא למה יש חברות כ"א פרטיות? שהממשלה מעונינת במרכזי קליטה ותעסוקה טובים יותר? שיש עובדים בלשכה שמוגנים בהסכמי עבודה וקשה לפטר אותם למרות שהם עובדים גרועים ונותנים שירות גרוע? מגיע למחפש עבודה- עבודה ופרנסה בכבוד. והגיע הזמן שהממשלה תפעל.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה