יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

פיצוח סודות השיווק ומבצעים ברשתות שיווק


פיצוח סודות השיווק ומבצעים ברשתות שיווק

הפוסט הזה ומספר כל הפוסטים אחריו הם המשך המדריך לפיצוח סודות השיווק.

ידיעת עשרות פעולות השיווק של רשתות השיווק תכין אותך מראש לדעת מה לשאול ולחפש במודעת המבצע כמו שפרטתי לעיל. נעבור כעת על מבצעים והנחות הידועים של רשתות שיווק,כדי שנוכל לדעת מראש מה נוכל לקבל בזול מרשת השיווק ובאילו תנאים, ואילו תנאים של המבצע לא מתאימים לנו.

0. מבצעים דומים או לא דומים במספר רשתות שיווק- יש מבצעים מצד הספק\היצרן. ויש מבצעים מצד רשת השיווק. ויש מבצעים משותפים. בד"כ כאשר יש מבצע כולל של ספק לרשתות השיווק  ,המבצע יכול להיות בכל הרשתות, והרשתות שיווק עצמן קובעות את מחיר ההנחה, כך שאתה הלקוח צריך להשוות באיזה רשת יש את המחיר הכי זול שיש לאותם מוצרים. 

לדוגמא: בדצמבר 2011 יש הנחה ומבצע על כל הקטניות בכל רשתות השיווק של חברה מסוימת. ברשת יש עשו הנחה של 50% על המחיר הרגיל ויצאו הכי זולים שיש, לעומתם גם במגה וברשת כמעט חינם ורשתות אחרות עשו מבצע קטניות של אותה חברה, אך המחיר היה יותר יקר בהרבה. 

לעיתים יש מבצע ספק לרשת שיווק מסוימת לזמן מוגבל מסוים , אולם לרשת שיווק אחרת יש את המחיר הרגיל. לאחר שנגמר המבצע ברשת שיווק מסוימת, מתחיל הספק לתת הנחה לרשת שיווק אחרת ויש מבצע על אותם מוצרים. ויתכן שברשת השיווק השניה יש הנחה יותר גדולה מאשר ברשת הראשונה.

ולכן יש לבדוק האם מבצע החברה המסוימת נמצאת גם ברשת שיווק אחרת,או רק ברשת שיווק זאת ,ואם ההנחה של רשת שיווק מסוימת על המוצר גבוהה יחסית ולא נמוכה (10-20% לערך) ,כך שאפשר להציע הנחה יותר גדולה בעתיד לרשת שיווק אחרת. 

אם ההנחה של המוצר ברשת השיווק לא גבוהה, יש לקנות רגיל לתצרוכת שוטפת בלבד ולא מעבר לכך. אם ההנחה גבוהה יותר(25-30% ומעלה)  אפשר לקנות קצת יותר, ולקחת את הסיכון שיתכן שרשת שיווק אחרת תעשה בעוד חודש-חודשים את אותו מבצע עם הנחה יותר גדולה, ואז תוכלו גם לקנות,כי בינתיים אכלתם מספר יחידות מוצר.

ומכאן יש לעשות את חשבון סיכון-סיכוי. האם כדאי לאכול יותר או פחות. אם יש סיכוי למבצע נוסף, כדאי לאכול יותר, ולקחת סיכון שלא יהיה מבצע ואז יתכן שנצטרך לקנות את המוצר יותר יקר. אם יש סיכוי לחוסר מבצע יש לאכול פחות ואז לקחת סיכון שכן יהיה מבצע במחיר נמוך יותר ויהיה אפשר לקנות פחות כמות יחידות מוצר כי כבר יש במלאי.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה