יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

איך יודעים האם המוצר זול ברשת זו שאנו קונים לעומת רשת שיווק מתחרה ?


יש לקנות מהרשת הכי זולה ,ולא לקנות כלל מרשת יקרה. כיום הרשתות הכי יקרות הם שופרסל שלי ומגה בעיר. יחד עם זאת לא צריך לוותר כלל על הרשת היקרה , יתכן שיש לרשת היקרה מספר מוצרים זולים יותר גם מהרשת הכי זולה , או שיש מבצעים או הנחות או תווי קניה לחברי מועדון שהם זולים יותר מרשת זולה.  

איך יודעים האם המוצר זול ברשת זו שאנו קונים לעומת רשת מתחרה ? אתם צריכים לעשות טבלת מוצרים שכוללת: רשימה ארוכה של מאות המוצרים (ואפשר גם אלפי מוצרים)  שאתם קונים ברשתות מזון,המחיר המומלץ הקים של כל מוצר,מחיר זול שאתם רוצים לקנות, ומחירי מבצע הרשת מזון\סופר שאתם קונים ממנה את המוצר.

אכן זו עבודה קשה לרשום את מאות המוצרים ואת המחירים שלהם, אך העבודה משתלמת בדרך לחסכון משמעותי של כסף. אחרי הכנת הטבלה המוצרים בקובץ אקסל והדפסת הטבלה, מי שנמצא בענינים וקונה הרבה ויודע את המחיר,יכול לרשום בטבלה. צרפתי בסוף המדריך עשרות מוצרים עם מחיר מומלץ קבוע ומחיר מבצע.

מי שקונה כמוני הרבה שנים באופן קבוע  ויודע את המחירים הקבועים ואת המבצעים ,יכול להסתפק בזכרונו וברשימת המבצעים המתפרסמים מידי שבוע ,כדי להחליט האם המוצר זול או יקר בהשוואה לרשתות מזון אחרות.

מידי מספר חודשים רצוי לעשות בדיקה חוזרת של המחירים.יתכן שיש שינוי במדיניות הרשת למוצרים זולים יותר או להיפך שמוצרי הרשת יקרים יותר ואפשר לקנות מרשת מתחרה יותר זול.

לאחר מכן יש לבדוק את קבלות הקניה עם מחירי המוצרים ולרשום בטבלה- רלבנטי כמובן למי ששומר את הקבלות ולא זורק אותם במיידי, וכל שכן למי שלא לוקח אותם לאחר עשיית החשבון ועל כך בהמשך.רצוי מאד לא לזרוק קבלות קניה למי שמשלם במזומן וגם למי שמשלם בכרטיס אשראי למשך שנה אחת,גם לאחר קבלת חשבון כרטיס האשראי החודשי.

לאחר שאתם יודעים את מחיר המוצרים וגם העתקתם מקבלות קניה, ויש עדין עוד הרבה מוצרים ללא מחיר, יש לקחת כלי כתיבה עם טבלה מקוצרת ולא ארוכה של מוצרים לבדיקה (כדי לא לעורר חשד) או טלפון חכם\מחשב חכם עם קובץ אקסל של המוצרים  וללכת לרשתות השיווק מזון ולרשום את המחיר.

לאחר מכן, יש ללכת לרשתות מזון מתחרות רלבנטיות (כאמור מגה בעיר ושופרסל שלי הן הרשתות הכי יקרות,אז חבל על ההשוואה) שאתם בד"כ לא קונים בהם מוצרים אילו לעשות השוואות מחירים בין הרשת שאתם קונים בה בד"כ את המוצר לבין מספר רשתות מתחרות שאתם לא קונים בהם בד"כ, ולבדוק האם הרשת מוכרת מוצר קבוע זול יותר או יקר יותר.

אם יש רשתות שיווק מתחרות ,אך אתם לא יכולים לקנות בהם בגלל חוסר זמן, מרחק נסיעה רב, עלויות לא כדאיות גם לאחר ההנחה – אז אתם לא לוקחים בחשבון את אותם רשתות שיווק להשוואה למרות שהן זולות יותר. הן כאילו לא קיימות עבורכם.

למי שיש לו רשת שיווק בעבודה או בדרך מהעבודה לבית (זה נכון גם להפך, אך בד"כ עושים קניות לאחר העבודה ולא לפני העבודה) ,אז אפשר לעשות השוואות מחירי מוצרים  ברשת זו לעומת רשתות שיווק אחרות קרובות לבית ורלבנטיות.   

בנוסף שיש לבחון האם המוצר ברשת הוא מחיר קבוע או מחיר מבצע או הוזלה זמנית של המוצר.המחיר הרלבנטי יותר להשוואה הוא מחיר קבוע למוצר, או מחיר מבצע למוצר שבד"כ יש עליו מבצע.  לא יהיה לכם את הזמן לבדוק כך מאות מוצרים בפעם אחת כי זה לוקח שעות.יחד עם זאת אפשר לחלק את המשימה בין בני הבית\שותפים\שכנים\עובדים וכיוצא לתוצאות יותר מהירות.

בכל פעם תוסיפו עוד מוצרים להשוואה. לא לפחד מהשאלה של המנהל \עובד הרשת  מה אתם עושים, והאם אתם שייכים למתחרה, ולמה אתם כותבים את מחירי המוצרים? בפרט שמכירים אתכם כלקוחות קבועים של הרשת. יש לענות: אני\אנחנו עושים השוואות מחירים של מוצרים לעומת רשתות אחרות ותציינו את הרשתות היקרות כמו מגה בעיר ושופרסל שלי , ובינתיים מצאנו שבמספר מוצרים הרשת כאן זולה\יקרה יותר.

אם עדין יש התנגדות, יש לשאול: אנחנו עד עכשיו לא קנינו מהרשת כלל, האם אתם מעונינים שאנחנו נקנה אצלכם? לחכות לתשובה ואח"כ לומר  אנחנו קונים באלפי ₪ מידי חודש!  לחכות לתשובה ולומר אנחנו כלקוחות מרוצים גם נוכל להמליץ לשכנים שלנו לקנות כאן (ולהדגיש שזו לא התחייבות ממש, אלא מותנה בעיקר ברשת) . לחכות לתשובה ולומר סופית: ללא השוואת מחירים אנחנו לא נוכל לקנות כאן.

רק מנהל טפש ורשת שיווק טפשה ויקרה לא תאפשר לכם לעשות השוואות מחירים, גם לאחר ההסבר שלכם, ואכן לא כדאי לכם לקנות מרשת זאת. המנהלים מעידים על עצמם ועל הרשת  שזה לא כדאי לכם וחבל על הזמן.לזכור,אתם תצטרכו לקבל שירות מאותם מנהלים ועובדים בעתיד אם תחליטו לקנות באותו מקום.

יש מוצרים שהמחיר דומה בכולם כמו המוצרים בפיקוח, כמו: ביצים, חלב,גבינה,לחם ועוד. יחד עם זאת בשנת 2011 בעקבות המחאה החברתית על מחירי מוצרי המזון ,למספר חודשים היה הנחות על מוצרים בפיקוח במגה (10%)  וברמי לוי (30%), ובעצם הרשת מכרה את המוצרים בהפסד,תוך קיזוז ממוצרים מרוויחים וזרם של  יותר לקוחות ויותר קניות ותקצוב פרסום בתקשורת. בנוסף בחגים הבחנתי שרשת שופרסל מוכרת קצת יותר בזול מאשר רשת מגה את המוצרים בפיקוח, ולכן כדאי לעקוב ולקנות את המוצרים במקום שהכי זול, בפרט משפחות (בד"כ ברוכות ילדים,עניות, ובריאות שאוכלות מאכלים בסיסיים כמונו)  שקונות יותר מוצרים בפיקוח. 

יש מוצרים שהמחיר שלהם זהה בהרבה רשתות זולות לדוגמא: שמן קנולה. המחיר 9 ש"ח לליטר.בשופרסל המחיר 10 ש"ח. ולכן כל מבצע על שמן מכל רשת,יש כדאיות לקנות את המבצע מהרשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה