יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

איך אני קונה בזול ירקות ופירות הדר ברשתות שיווק?


איך אני קונה בזול ירקות ופירות הדר ברשתות שיווק?
אני לא קונה ברשת שיווק אחת אלא במספר רשתות שיווק. ולכן אני בודק את המבצעים שיש ברשתות כל שבוע וכל יום שמתחלפים המבצעים ברשתות –שלישי-רביעי-חמישי. אם רשת אחת לא עושה מבצע, אז רשת אחרת עושה מבצע. וכל שבוע זה מתחלף.וזה עובדה ולא דעה. ויתכן שיש רשתות שיווק שונות שעושות את אותו מבצע ,או מבצע ירקות דומה במחיר שונה- זה מוכר בשקל וחצי וזה מוכר ב-2  ש"ח וזה ב-3 ש"ח.

מחיר מקסימלי לירקות שאנו מוכנים על ירקות הוא 2 ש"ח . אם המחיר מעל ל-2 ש"ח אנו לא קונים כלל. (לא מדובר על מחיר 2.1 או 2.2 ש"ח – אין מחירים כאלו ברשת שיווק אלא 2 ש"ח או 2.5 ש"ח ומעלה)  כאשר יש חוסר בירקות מסוימים כמו מלפפון או עגבניה נסכים לשלם עד 3 ש"ח לקילו, ונקנה עד 2 קילו בלבד לשבוע.

כאשר יש ירק במחיר זול ב-2 ש"ח ומתחת כמו שקל וחצי וכל שכן שקל ,אנחנו קונים בכמויות גדולות בהתאם לצריכה ובהתאם לצפי שהירק יכול להחזיק- שבוע עד 3 שבועות ויותר ובהתאם לצפי האם המבצע יחזור בשבוע-שבועיים הבאים או לא וכל שכן אם זה המחיר הקבוע עכשיו ולא רק מבצע.  

לפני 3-4 שבועות היה מבצע במגה בעיר - תפוח אדמה לבן ב-2 ש"ח,לאחר שעד חודש קודם לכן מחיר תפוח אדמה לבן ברשת עלה 3-3.5 ש"ח.לנו זה עולה 1.86 ש"ח לאחר הנחת גמלאי של 7%. המלאי של תפוחי אדמה שלנו כמעט נגמר ונשאר רק לשבוע אחד. ולא היה התניית כמות  לקניה אחת ובד"כ יש התניית כמות של כמה ק"ג.

בכל חבילה תפוח אדמה יש 3 ק"ג לערך. קנינו במגה בקניון קרית אונו באגרסיביות ביומיים כ-13 חבילות בכמה קניות, כל קניה 6-9 קילו,סה"כ כ-40 קילו תפוחי אדמה. השתמשנו כבר במחצית. והשבוע ושבוע הבא יש מבצע של  תפוח אדמה ב-2 ש"ח,כך שאפשר למלא את המלאי שוב.

לפני 3 שבועות היה מבצע בסופר ברקת ביהוד בננות ולימון ב-3 ש"ח בלבד.אנחנו מוכנים לקנות עד 4 ש"ח לקילו לימון או בננה, כך שהמחיר טוב. לימון היה יקר מאד 8-10 ש"ח לקילו ויותר וגם עץ הלימונים שלנו לא נתן פרי, אז בינתיים קנינו מיץ לימון ליטר של אוסם ב-10 ש"ח או מיץ לימון בחלקו של מיטב ב3-4 ש"ח לליטר. קניתי 3 קילו לימון ו-4 קילו בננות. הבננות היו ירוקות והשבוע רק התבשלו למאכל.

לפני שבוע היה מבצע פרי הדר במגה ב-2 ש"ח, כולל קלמנטינות, תפוזים ברשת, פומלה, אשכולית.היה התניית כמות של 5 קילו לקניה אחת.קנינו באגרסיביות 25 קילו קלמנטינות ב-10 קניות. תפוזים לא קנינו כלל כי טעם התפוזים לא כ"כ טוב כרגע וגם למיץ לא טוב, בעוד כמה שבועות יהיה טוב יותר. פומלה ואשכולית לא קנינו כלל כי אנו לא קונים קליפות רק פרי עצמו,בפרט שיש תחליף שהיא קלמנטינות.  

שבוע שעבר וגם לפני שבועיים היה ברשת יש בסניף בני ברק מבצע פלפל ירוק כהה ופלפל חריף וגזר ב-2 ש"ח. היה התניית כמות של 4 קילו לקניה אחת. קניתי פלפל כהה וחריף עד 4 קילו כל אחד ולא מעבר. כי מעבר ל-4 קילו משלמים מחיר מלא של 4-6 ש"ח לקילו.וקניתי 3 חבילות גזר כ3.3 קילו.

ברשת בר-כל השבוע בימים שלישי ורביעי יש מבצע פלפל אדום וצהוב ב-2 ש"ח בלבד ואבוקדו גדול ב-4 ש"ח. אחי קנה 8 קילו אבוקדו. בשלישי פלפל אדום וצהוב היו קטנים יחסית ,וקנה 3 קילו מכל סוג. ברביעי היה פלפל אדום גדול- זה מחיר זול מאד וקנה 4 קילו. כנראה יש התניית כמות בקניה עד מספר ק"ג.

השבוע ושבוע הבא יש מבצע ירקות במגה- בצל, סלק אדום,גזר, שומר ב-2 ש"ח בלבד.יש התניית קניה של 4 קילו לכל ירק בקניה אחת. בינתים קנינו 27 קילו בצל שיהיה לכל החורף ועוד נקנה עוד 12 קילו לערך ו-4 קילו סלק אדום וכמה יחידות שומר.  

נגמר לנו כמעט המלאי של הבצל (נשאר 3 קילו)לא נצלנו את הקיץ לקנית בצל,קנינו קצת ב-2 ש"ח וציפינו למחיר 1-1.5 ש"ח בלבד ולא היה מחיר כזה ברשת יש (היה רק פעם אחת שקניתי 15 קילו בשקל וחצי) ובמגה ובכמעט חינם או בשוק בפ"ת. היה מבצע בצל ברמי לוי ובאושר עד בבני ברק,אך אנו לא יכולים להגיע לשם.   

מבצע כרוב לבן ואדום יש בכל הרשתות שיווק ב-2 ש"ח בלבד ולכן אנו קונים בכל שבוע ועדיף במבצע במגה,כי יש הנחת גמלאי 7% והמחיר נמוך יותר 1.86 ש"ח,וגם קרוב לבית ולא צריך לסחוב בידים ובאוטובוס.

ומלפפון קנינו ב-2.5-3 ש"ח בלבד בשוק פ"ת. למרות שהמחיר הרגיל 5-8 ש"ח. לא קנינו עגבניות עד כה כבר 3 שבועות. ועד שהמחיר לא יירד ל-3 ש"ח ומטה אנו לא קונים גם לא קילו אחד. אפשר לאכול עגבניות דרך רסק עגבניות – קניתי 10 קופסאות שימורים של רסק עגבניות כתחליף. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה