יום שני, 26 בדצמבר 2011

מבצעי מוצרים בימים מסוימים וקנית מוצר בהנחה ברשת שיווק


 מבצעי מוצרים בימים מסוימים וקנית מוצר בהנחה ברשת שיווק 

14. קניה מסכום מסוים מזכה אותך בקנית מוצר בהנחה-  בסגנון "קנה מעל 150 שקל, וקבל את המוצר בתוספת 19.99 שקל בלבד!" ראשית יש לבדוק את צריך את המוצר בכלל. שנית יש לבדוק האם אנו קונים ב-150 ₪ ,או בכל התניית סכום קניה אחר. שלישית יש לבדוק האם המוצר זול יחסית למחיר בחנות ויחסית לרשתות אחרות כמו שבדקת ועשית לפני הקניה כמו שכתבתי בהתחלה לעיל.רביעית יש לבדוק האם יש התניית כמות- האם אפשר לקנות מוצר אחד או כמה יחידות מוצר.  

לעיתים אתה לא צריך את המוצר כלל או לא עכשיו כי יש לך במלאי, אתה לא קונה בהתניית המוצר ואין כדאיות להוסיף מוצרים (לא במבצע) לקניה על מנת לקנות את המוצר,אפשר לקנות רק מוצר אחד בהנחה, המוצר לא זול ,ובפרט שברשת שיווק אחרת המוצר נמכר באותו מחיר ואף יותר זול וללא התנית קניה כלשהי.ולכן יש כדאיות לקנות ברשת אחרת. דוגמאות אין מספר לאורך שנים יש במבצעי מגה לעומת המחירים המוצרים ברשת יש.

15. המבצע מתחיל ונגמר ביום מסוים- לכל רשת יש את היום המסוים של תחילה וסיום המבצע של שבוע יום-יומיים מסוימים בלבד באותו שבוע בד"כ בימים שלישי ורביעי. בעבר היה יום חמישי ושישי, והיום יש מגמה להזיז את המבצעים דווקא לימים שיש פחות תנועה של קונים כמו בשני ושלישי. ולכן יש כדאיות לקנות יותר בימים אילו מאשר בסוף שבוע.

אם ראית את המבצע ביום שלישי והמבצע נגמר ברביעי אבל באת לקנות בחמישי, תשלם מחיר מלא על אותם מוצרים ,כי הם כבר לא במבצע. או שהודיעו לך על מבצע שיהיה בשבוע הבא ואתה הקדמת לקנות, שלמת מחיר מלא.

כדי למנוע נסיעה וחניה מבוזבזת ותכנון לקוי וקניה לא בזול כי כבר הגעת לרשת, יש לבדוק מתי המבצע מתחיל ומתי המבצע מסתיים ומתי יש סיכוי שמוצרי המבצע יהיו על המדף.

16.יש מבצע אך אין מוצרים בתחילת היום- כאשר מתחיל מבצע כלשהו, הרשת אמורה לקבל סחורה באותו יום של המבצע. אך יתכן שהסחורה לא תגיע בתחילת היום ממש אלא גם כמה שעות לאחר מכן.הבטחת המבצע קוימה,הסחורה הייתה באותו יום אך לא לאורך היום.

ולכן מי שיגיע השכם בבוקר לא יהיה סחורה טובה או לא יהיה סחורה של המבצע. ולכן יש כדאיות להגיע יותר מאוחר. הסיכון יכול להיות הפוך שאם נגיע מאוחר יותר בצהרים לא יהיה סחורה כלל, כי הסחורה שהגיעה בבוקר נגמרה ותצטרך לחכות למחר.

אם הסחורה תגיע בבוקר או הגיעה כבר מאתמול, זה תלוי מאד ברשת ובניהול החנות ברשת ע"י המנהלים וגם בספק. ולכן יש לבדוק האם הניהול טוב ומתי הסחורה תגיע ונמצאת בחנות ואפשר לקנות.

בנוסף לעיתים יש סכסוכים בין הרשת לבין הספק. הרשת מעונינת במבצע אך לא הספק, ולכן הספק לא מביא סחורה כלל או שמביא סחורה מועטה שמתאימה לימים הרגילים ללא מבצע. או שיש סכסוך כספי על השתתפות הספק במבצע או כל סכסוך אחר בין הרשת לספק ולכן הרשת לא מקבלת סחורה מהספק ואין על המדף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה