יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

ראיון עבודה ומרכז הערכה לתפקיד שירות ותמיכה סמארטפונים בחברת פרטנר בראש העין


ראיון עבודה ומרכז הערכה לתפקיד שירות ותמיכה סמארטפונים בחברת פרטנר בראש העין

ראיון עבודה אצל פרטנר הזכיר לי בדיחה ישנה לאישה שאתה מסכים להיפגש איתה עכשיו ומבין למה לא נפגשת איתה עד עכשיו עוד מהגלגול הקודם. לאורך השנים קבלתי הרבה טלפונים עם ראיונות עבודה טלפונים מחברות כ"א ומפרטנר על תפקידי שירות ומכירה ותמיכה טכנית לטלפונים סלולריים חכמים בעיקר (סמארטפונים) בחברה.וגם הזמינו אותי לראיון עבודה,אך מעולם לא הגעתי לשום ראיון בראש העין.פרטנר תמיד הייתה בראש העין.

שלחתי שבוע שעבר קורות חיים דרך אתר דרושים באינטרנט לתפקיד שירות לקוחות ותמיכה טכנית של סמראטפונים (טלפונים סלולריים חכמים).קבלתי מייל  כללי חזרה. לא יודע אם זה קשור ישירות לשליחת קורות חיים או ששלחו לי מהמאגר הפניות מהעבר,או זה דרך חדשה לבדוק האם המועמד רוצה באמת להגיע לראיון עבודה או סתם שלח קורות חיים או ששלחו עבורו והוא לא מעונין.

כידוע לך מצבה של פרטנר לא טוב לפי הדוחות הכספיים של רבעון 3 2011 שהתפרסם לאחרונה, ובעל השליטה בן דוב עם ההנהלה החליטו על קיצוצים ופיטורים נרחבים לפחות של 1000 עובדים מתוך 7000 עובדים. פרטנר לא צריכה לפטר כ"כ עובדים ,ממילא יש הרבה עובדים שמתפטרים ועוזבים את החברה מידי חודש,צריך רק לצמצם את הגיוסים.

שלחתי מייל חוזר שאני מעונין בתפקיד ובעבודה בפרטנר. ביום רביעי התקשרה אלי רכזת גיוס בשם שושנה אסולין. אחת המראיינות הטובות שהיו מתוך אלפי שיחות טלפונים של עבודה. תקתקה שיחה ועברה במהירות על השאלות הרלבנטיות ,תארה קצת את התפקיד ותנאי העבודה במהירות ובשלבים.

שאלות בראיון עבודה טלפוני: האם יש לך עובד קרוב משפחה בחברה ,האם הגשת מועמדות בעבר,מה התפקיד האחרון,למה אתה מתאים לתפקיד שירות. האם אתה מסכים להתחייבות לשנה,האם אתה זמין לקורס של חודש וחצי משעות אלו ואלו,האם שעות משמרות העבודה (בוקר וערב) מתאימות לך,האם שכר העבודה מתאים לך?  האם אתה מוכן לעבוד במשמרת לילה(אופציה שאני שומע לראשונה. בד"כ רלבנטית יותר לחברות אינטרנט, לא יודע כמה זה רלבנטי, כי צריך לשלם יותר על משמרת לילה)

בסוף השיחה המראיינת שושי הזמינה אותי לראיון עבודה מרכז הערכה ביום חמישי בשעה 13.00 בפרטנר בפארק אפק רחוב העמל 8 בראש העין ושלחה לי פרטים במייל. ברביעי בערב מתקשרים אלי מפרטנר ושואלים האם אני מגיע. עניתי כמובן שכן. לא מובן למה צריך להתקשר שוב למועמד\ת באותו יום לאחר כמה שעות.

נראה לי שפרטנר נעשתה מקצועית יותר משאר חברות הסלולר לקבלת עובדים,ולאור הפיטורים ומצבה הפיננסי של החברה והנחיתות שלה בשירות לקוחות מול סלקום, חשבתי שכנראה השיקולים של המגייסות יהיו מקצועיים יותר ואתקבל לעבוד, ולכן החלטתי שהפעם אני אעשה מאמצים להגיע לראיון עבודה בפרטנר. ראו בספר "דרושים" של שוקי שטאובר על תהליכי גיוס ומיון של מועמדים לפרטנר.

לאחר ראיון וביקור בלשכת תעסוקה ביהוד ולאחר קניות בסופר ברקת ביהוד (כמו שכתבתי בפוסט הקודם) התקלחתי ואכלתי משהו עם צידה לדרך.אין ארוחת צהרים וחוזרים מאוחר בערב. ערב לפני בדקתי את זמני הקווים 76 ו-5 כדי לראות מתי להיות בתחנה והאם אני צריך לצאת מוקדם או אפשר גם מאוחר.

רבע ל-12 בצהרים הגעתי בזמן לקו 76 לפ"ת והלכתי קצת ברגל ומשם חיכיתי 10 דקות לערך לקו 5 לכפר קסאם עם תחנה בפארק אפק, הגיע ב-12 וחצי נסיעה של 20 דקות ואתה בפארק אפק כל האוטובוס ערביות בעיקר, אכלתי קצת כשהגעתי, והודעתי למרכז גיוס ומיון בכניסה שהגעתי, הייתי רשום בראש הגיליון.

13.10 הגיע ועדין לא התחילו.הגיעו כבר 7 מועמדים.הלכתי לברר מדוע לא מתחילים ולא עומדים בזמנים ומבזבזים את זמננו,שאלתי מתי מתחילים וכבר 13.10 וענתה עוד מעט, אמרתי בדרך אגב שאם הייתי יודע שאתם לא מתחילים בזמן הייתי מגיע ב13.15. היא ענתה שיתכן שהיינו מתחילים בזמן והיית מאחר. אמרתי לה זו הנקודה (אתם מתחילים מתי שאתם רוצים אבל המועמד צריך להגיע בזמן, זה צריך להיות הדדי)

עצה כללית: לעולם אל תאמרו לרכזת גיוס מתי מתחילים וזה באיחור. הן ממש לא אוהבות ביקורת והסיכוי שלך להתקבל יורדים. לפעם הבאה תביאו משהו שיעסיק אתכם(לא חסר בטלפונים החכמים) כמו קריאה או סרטונים או מוזיקה וכיוצא. מתברר שחיכו לעוד אחד מבוגר רוסי שלא יודע לדבר עברית ועבד בשמירה. הוא הגיע ברבע ל-2 לערך.   

ב-13.15 הגיעה רכזת גיוס נכנסנו והובילה אותנו לחדר שהיה תפוס. שם היינו צריכים לראות סרטון פרסומי על פרטנר על העבודה במוקד. לא ראינו את הסרטון. ישבנו בחדר הסמוך שהיה לוהט ללא מזגן כלשהו עם רעש לא פוסק של זמזום עם דלת סגורה. הבנו  שלפני מרכז ההערכה,אנחנו עוברים סדנת עינוי וסבלנות.

קבלנו טפסים למלא- פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, השאלות שנשאלתי בראיון הטלפוני, שאלת בריאות ,סמים, תיקים פלילים ועוד ודף שלישי היה שאלות ידע בסיסי (כמו מה זה בלוטות, כרטיס זיכרון,USB, הודעת SMS ו-MMS ) עם 2 בחירות של העדפות (שירות, מכירות, תמיכה טכנית, שדרוגים)  

הרכזת גיוס הבהירה לנו שאפשר לקבל את כולם למוקד(לעולם לא יקבלו את כולם)ולא כל אחד ואחת לא מתחרה בשני(תמיד יש תחרות בקבוצה)וגם מי שלא יישאר בסוף התהליך כי אי אפשר להשאיר את כולם, יתכן שיתקשרו אלינו תוך 3 ימי עסקים (לא בטוח כלל) כלומר עד יום שלישי להמשך תהליך כמו שיחה עם ראש צוות, האזנות במוקד ועוד(ומי שמשאירים אותה ומקבלים אותה עכשיו יש לה יותר סיכוי כמו כל מרכז הערכה טיפוסי).

בנוסף אם לא תתאימו לתפקיד זה, יתכן שתתאימו לתפקיד אחר ונוכל להציע לכם (סיכוי קלוש, מקבלים רק לתפקיד זה, שאר התפקידים סגורים ואין גיוסים) והערה כללית תוכלו תמיד לשלוח קורות חיים לתפקידים אחרים (אחרי שלא קבלנו אותנו לתפקיד, באמת נרצה לא להכיר יותר את החברה ולא נשלח שוב קורות חיים) וחוסר לקבלה לעבודה בחברה לא מעידה על הכישורים והיכולות שלכם(אכן נכון, היא רק מעידה על טפשות רכזות הגיוס שלא יודעות את העבודה שלהן)

נמאס לי כבר לשמוע את כל המילים ה"המכובסות" האלה בכל ראיון עבודה ומרכז הערכה מכל רכזת גיוס וכ"א, עדין לא הגעתי לרמה שאני צריך להקיא (אני מקפיד לאכול פחות קודם)

רכזת גיוס יצאה והשאירה אותנו לבד. סיימנו את מילוי הטפסים ,בינתיים דברנו אחד עם השני קצת. 3 בנות צעירות שסיימו צבא השנה (טבחית, קשר ותחנת ממסר לשטח,מברקה בחיל הים) לא היו בנות מבוגרות יותר. מנהל של מועדון בת"א, קונדיטור וטבח אצל השף בן אדרת, בחור קרבי שסים צבא שיש לו אח שעובד בפרטנר ואני. ואח"כ הגיע מועמד רוסי שעבר בשמירה.

הבנות ישבו לידי,אך לא הצטרפו לשיחה . עברה עוד רבע שעה עד שרכזת הגיוס הגיעה ולקחה אותנו לחדר של מרכז ההערכה. את הטפסים לקחה מאיתנו רק בסוף, וכלל לא הסתכלה עליהם, כדי לקבל החלטה לגבי המשך תהליך ראשוני. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה