יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

המשך מרכז הערכה וסימולציה לתפקיד שירות ותמיכה סמארטפונים בחברת פרטנר בראש העין



המשך מרכז הערכה וסימולציה לתפקיד שירות ותמיכה סמארטפונים בחברת פרטנר בראש העין
בהמשך לפוסט הקודם ,נכנסנו לחדר מרכז ההערכה. רכזת הגיוס שאלה כל אחד ואחת את הפרטים האישיים והבסיסיים וגם שאלה האם אנחנו מוכנים לעבוד בשבת וחג (למה צריכים לעבוד בשבת וחג בפרטנר, מה כ"כ דחוף וחרום בחברה? והאם זה דרך כדי להבדיל בין חילונים לבין דתים ומסורתיים בחברה? )מחצית לא הסכימו לעבוד בשבת, הבנות הצעירות והמנהל מועדון אמרו שאין להם בעיה לעבוד בשבת.

לאחר מכן רכזת גיוס זרקה מספר פליירים שלכל פלייר כתובה מילה אחת וביקשה שכל אחד ואחת יבחר מילה אחת בלבד שאיתה הוא יציג את עצמו בהצגה עצמית.אפשר שמספר מועמדים יבחרו במילה אחת. המילים: למידה(אני), קידמה טכנולוגית(בחור מתקשוב), אפשר(בחורה מחיל הים), ייחודי(טבחית), חוויה (בחורה מקשר),חתירה למצוינות(מנהל מועדון),יושרה(טבח) בינלאומיות ועוד.

הצגנו את עצמנו בצורת זגזג ,לא לפי תור. מצד ימין מכיוון השעון .נשאלנו מספר שאלות ארוכות. הנקודה שהשאלות לא אפשרו לנו להציג את עצמנו בצורה הטובה ביותר ולמה אנחנו מתאימים בכלל לתפקיד. למרות שרק אני בחרתי במילה למידה ,כולם הזכירו את המילה למידה וללמוד. יתרון גדול שלי שלא השפיע על רכזת הגיוס. רכזת גיוס לא קבלה כל תשובה לשאלה מהבחורה מקשר, מה הקשר מה המילה חוויה לבין ההצגה העצמית.  

רכזת גיוס נאלמה דום כאשר שמעה שהבחורה מחיל הים חזרה מחו"ל לפני יומיים וכבר הגיעה לראיון עבודה. קונדיטור ספר על אשתו וקצת חיים פרטיים והיא בקשה ממנו להתייחס לחיי עבודה. מנהל מועדון דבר על חיי העבודה, היא בקשה ממנו לדבר על חיים פרטים ,אז הוא ספר על אשתו הטריה בעיקר לשלילה (ניכר שהרכזת גיוס לא אהבה זאת)

רכזת גיוס שאלה אותי ואת מנהל המועדון ואת הבחור מתקשוב מספר פעמים את אותה שאלה. לא מובן האם היא שאלה שוב כי "שכחה" ששאלה קודם או פשוט רצתה לשמוע אותנו חוזרים על אותו מסר שוב, ובכך לסיים את הזמן ואת השאלות על תשובות פחות רלבנטיות ולא חדשות בנוסף שכנראה לא האמינה למסר. לעומת הבנות הצעירות ששאלה אותן שאלות רלבנטיות לגבי התפקיד ולא חזרה על אותם שאלות פעמים ושלוש.

לאחר מכן שאלה רכזת גיוס מספר שאלות כדי לבחון את הקשר עם חברת פרטנר , למה דווקא חברת פרטנר, למה דווקא תפקיד שירות ועוד. לא נשאלנו כלל את השאלה המקצועית והפשוטה, מדוע את\ה מתאימים לתפקיד?
ולבסוף דינמיקה קבוצתית. קבלנו טופס של 6 מועמדים לתפקיד שירות לקוחות והתבקשנו לדרג את המומעדים מהטוב ביותר שהיינו מקבלים לעבודה עד לגרוע ביותר שלא היינו מקבלים לעבודה.

בפוסט הבא אכתוב על המועמדים ועל הבחירה הנכונה ועל דרכי ההתמודדות עם דינמיקה קבוצתית זאת ושכנוע מועמדים אחרים.

 סיימתי במהירות תוך דקה את הטופס. מכיוון שחצי הם צעירים ויש מועמד צעיר ללא נסיון בשירות ,יש סיכוי גבוה שיבחר במקום גבוה ולא נמוך ולכן אמרתי שהמועמדת רוני תזכה במקום גבוה ואכן כולם דרגו אותה במקום 2 ו-3, מי אמר שאני לא מנהיג?

ניתן זמן של כ-10 דקות לדרג, ורכזת גיוס יצאה מהחדר. נתנה לנו הזדמנות לדבר על הדירוגים. הבחורה מהקשר שישבה לידי יצאה לשירותים והיינו צריכים לחכות לה עד שתסיים את הדירוג שלה ,גם לאחר שכולם הקריאו את הדירוגים שלהם. יצא שהבחור הקרבי דרג כמוני לערך. להפתעתי חצי מהמדרגים כתבו דברים על המעומד ולא רק כתבו את המועמד ומספר הדירוג, באופן שבזבזו את הזמן לדירוג יתר.

בפרטנר הפעם לא הייתה דינמיקה קבוצתית ממש - לא נותנים זמן של כ-10 דקות על מנת שכולם ידרגו מועמדים בהסכמה עם כולם ע"י נימוק ושכנוע אחרים, למרות שיש שדרגו אחרת את המועמדים. הרכזת גיוס שאלה לכמה מועמדים למה המועמד\ת לא מתאים\מתאים והיה קצת בדיון בינינו.כמו שכבר אמרתי, בפוסט הבא אתיחס ביתר אריכות.

המועמדים: ענת שמכופפת חוקים- 2 הבחורות הצעירות שסיימו עכשיו צבא ומנהל המועדון בחר בה למקום ראשון,הם לכאורה חשבו שמדובר בכיפוף קטן.ואני אמרתי שמדובר בכיפוף גדול יותר- דרגתי אותה בסוף. בנוסף ששום חברה גדולה שמקפידה על נהלים לא תעסיק עובד\ת שמכופפים נהלים ואף תפטר את יתקבלו לעבודה.

שגית- עובדת שירות מצוינת שאהודה על הצוות והמנהל אך לוקחת ללב ונפגעת מלקוחות, התקבלה במקום ראשון.אמרתי שכל אחד ואחת נפגעים משירות וזה לא חסרון. לשאר יש חסרונות גדולים יותר. בזאת הייתה הסכמה של כולם לבסוף.

עובד שעוזב מקום עבודה לעיתים קרובות, 4 מקומות עבודה בשנתיים. השאלה של רכזת גיוס : מה אני צריכה לעשות על מנת להשאיר אותו בעבודה ? התשובות- להעביר במספר מוקדים, לתת קורס, להבטיח קידום בהמשך.

שאלה לגבי העובד שירות טוב אך איטי וכבר וזקוק לעזרת הצוות וגם למנהל.אמרתי שאני רואה  את המועמד כמוגבל נפש או גוף. ולגבי העובד שנותן שירות אך בזמן לחץ ועומס הוא הופך להיות תוקפני. אמרתי שתלוי לכמה זמן האם מדובר בלקוח אחד או שנים (סביר) במשמרת או מרבע עד חצי מהלקוחות.

וזהו, למועמדת הצעירה רוני לא היו שאלות, וברור למה. המועמדת המשתחררת הטריה רלבנטית ל-4 מועמדות (3 בנות +בן) שהם חצי מועמדים.כנראה המגייסת חששה מתגובות לא טובות מצידם שיסגירו את חוסר הניסיון וחוסר ההשכלה בתחום השירות והעבודה.

לבסוף סימולציה : רכזת גיוס הביאה טייפ עם תחילת שיחה של מנכ"ל חברה שמתלונן שקבל חשבון על שקל לדקה ולא 0.80 אגורות לדקה וסכום של 1700 ₪ ויוצא חיוב יתר של 400 ₪ לערך. מה אתם עונים למנכ"ל החברה ? מועמדת הקשר לא ידעה מה לענות ונתקעה ,ואמרה לבסוף שצריך ללמוד זאת בקורס. גם המועמדת חיל הים אמרה דברים ריקים שהיא תלך לקראתו אבל לא תתן לו כלום.  ובקיצור הבנות הצעירות לא עברו את הסימולציה והתברר הן לא יודעות ומבינות בשירות.

כמובן שאני השתתפתי בכל הדיונים ואף מעבר לכך (לא השתלטתי על הדיון) עם שירות מקצועי תוך שכנוע בדבריי את שאר המועמדים. הבנות שלידי בחרו כצפוי לא להשתתף ולא לדבר הרבה אם בכלל(הן טענו שיש להן פחד קהל), עד שרכזת הגיוס שאלה אותן שאלות. 

כצפוי,התקבלו 2 הבחורות הצעירות בגיל 20-21 שסיימו צבא השנה לפני מספר חודשים, עם חוסר הצלחה רלבנטי בשירות גם במרכז ההערכה, וללא ניסיון תעסוקתי שירותי רלבנטי לאחר הצבא, אלא רק עבודות מזדמנות של כמה חודשים לפני הצבא או עבודה מכירות בחנות לכלי בית 3 חודשים לפני הטיסה. הטבחית הצעירה שכבר עבדה במסעדות כשנה וחצי עם משקל עודף לא התקבלה. סף שאין להן מושג בשירות ומוקדי שירות (צריכות לעבור קורס). חשבתי שלאור המצב העגום בפרטנר הכספי והשירותי , מחפשים אנשים מומחים בשירות שיכולים לתרום לחברה. התבדתי. קבלתם תשובה למה אתם מקבלים שירות גרוע מחברות הסלולר. אחרי שיודיעו לי בשבוע הבא האם התקבלתי או לא

חשבתי שלאור המצב העגום של המצב הפיננסי והפיטורים ורמת השירות הגרועה , מחפשים שינוי בפרטנר עם הפיטורים ועם  מנכ"ל חדש, אך התבדיתי. אין כל שינוי במדיניות החברה. עדין יש קבלה של עובדים צעירים שלא מבינים בשירות והלקוחות של חברות הסלולר ימשיכו לקבל שירות גרוע.

קבלנו גם וידוי מרכזת הגיוס בסימולציה: עובדי פרטנר לא יכולים להאזין ולבדוק כל תלונה של לקוח מוצדקת או לא מוצדקת,ואין כל חיוב לתוכנית זו או אחרת של חתימה או הסכמת הלקוח ולכן עובדים בשיטת הפשרה והמיקוח עם הלקוח.

אז אני מציע לכם עצה פשוטה וידידותית- אם אתם צודקים וכך הבטיחו לכם בפרטנר או בכל חברה סלולרית אחרת תגידו שאתם רוצים רק את המנהל\ת שיש לו סמכות לתת כי לנציג שירות אין סמכות (וזה כיפוף נהלים כמדובר) ואתם הולכים לתביעה משפטית בבית משפט לתביעות קטנות,או שאתם תקבלו מה שהבטיחו לכם. מבטיח לכם זה עובד ויעבוד תמיד!

סיימנו ב-16.20, המראיינת שושי אמרה לי שעה וחצי שעתיים, לבסוף לקח 3 שעות ורבע עם בזבוז חצי שעה בתחילה.בשעה 16.30 הגיע קו 5 , 17.00 הגיע קו 76. סה"כ 6 שעות למרכז ההערכה בפרטנר מרבע ל-12 עד רבע לשש. בזמן הזה הייתי יכול להספיק 3 ראיונות. 



רכזת גיוס אמרה לנו - למי שלא נבחר כמו 2 הבחורות הצעירות - שנקבל תשובה תוך 3 ימי עסקים, כלומר עד יום שלישי שבוע הבא. גם מי שקבל זימון להמשך ראיון וגם למי שלא התקבל כלל. היום כבר סוף יום שלישי ולא קבלתי כל טלפון. מסתבר שפרטנר ממשיכה את השירות הגרוע ובעד הפלית חרדים שהם הלקוחות שלה. מתוך מאות עובדי חילונים נשים וגברים ראיתי רק 2 בחורים חרדים בלבד.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה