יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

מבצעי סוף שנה ברשת שיווק


מבצעי סוף שנה ברשת שיווק
בד"כ בסוף שנה אזרחית בחנויות וברשתות בפרט במוצרי אלקטרוניקה ומחשבים ומוצרי חשמל ורכבים ועוד מחסלים מלאי ורוצים להציג עד סוף שנה תוצאות עסקיות טובות יותר ולכן מוכרים מוצרים בזול ובמבצעים גדולים.

צריך לדעת שהסיבה שמוכרים מלאי בזול של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומחשבים ורכבים בסוף שנה היא עקב כניסת דגמים חדשים של מוצרים וחיסול המלאי של המוצרים בדגמים הישנים.אם בסוף השנה לא ימכרו את אותם דגמים ישנים,יש סיכוי סביר שאותם מוצרים יתקעו במדפים ובמחסנים ולא ימכרו, והלקוחות יקנו את הדגמים החדשים, גם אם הדגם הישן זול יותר בהרבה.

לא רק שעסקים משלמים על עלויות אחסנה והובלה על המוצרים הישנים ,אלא גם יתכן שיאלצו לעשות השמדת מוצרים או יפסידו כסף ניכר,וגם יצטרכו למכור את המוצרים עוד יותר בזול. לכן כדאי להם למכור עכשיו בזול.  
ולכן כדאי לך לקנות מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בסוף שנה ולא באמצע השנה עם המבצעים הכי טובים.

חובה לעשות השוואת מחירים בין הרשתות והחנויות באזורים שונים,כי אין רשת זולה בכל המוצרים ,אלא בחלק מהמוצרים. רשת שזולה במוצר אחד ויקרה במוצר שני לעומת רשת אחרת שיקרה במוצר אחד וזלה במוצר השני.

כאשר המוצר יקר ועולה אלפי ש"ח (2000-8000), יתכן שיש הנחה של מאות ש"ח עד אלפי ש"ח על המוצר. בנוסף, אם אתם תעשו ניהול משא ומתן נכון עם המוכר והמנהל בחנות הרשת תוכלו לקבל עוד הנחה על המוצר בנוסף להנחה הקיימת.

האם מבצעי סוף שנה רלבנטים גם לרשת שיווק מזון? התשובה לא וכן .הטעם שהזכרתי של מכירת מוצרים בהנחה של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומחשבים לא רלבנטית לרשת שיווק מזון.

מזון תמיד קונים מידי יום ומידי שבוע לעומת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שקונים בכמה שנים לצורך שדרוג או חידוש מוצר (בלאי המוצר הישן),בנוסף לכך יש הרבה מבצעים והנחות באמצע השנה ובעיקר בתקופת החגים בספטמבר-אוקטובר,כך שזה מחליף את מכירות סוף שנה.

יחד עם זאת, רשת שיווק מזון  גם עושה מבצעי סוף שנה, אולם מבצעים אילו הם לא מבצעים מהותיים וגדולים בד"כ עד 20-25% בלבד.ורוב המוחלט של המוצרים לא זולים יחסית לאמצע שנה או למבצעי חגים. יש מבצעים גדולים ומשתלמים יותר באמצע שנה של 30-50% הנחה. אם רשת שיווק תעשה מבצעים רלבנטים בסוף שנה בהנחה של 30-50%,יש כדאיות קניה.

ולכן בסוף שנה לאחר שאתם עושים השוואות מחירים ורואים שהמוצר שבהנחה ובמבצע אכן זול, וגם אתם צורכים את המוצר בטווח הקצר,אפשר לקנות. יש מוצרים במבצע שתקנו רק לטווח הקצר(שבוע עד חודש) ולא לקנות הרבה לטווח ארוך של כמה חודשים.  

מגה ושופרסל ורשת יש יש מבצע סוף שנה השנה 2011. אולם המבצעים עד 20-25% בלבד.אפשר לקבל את המוצרים זול יותר באמצע השנה או החגים. וגם לעיתים המבצעים מותנים בקניה בסכום מסוים (מבצע בשופרסל קנו ב-150 ש"ח ,קבלו ירקות בשקל-2 ש"ח.) כמובן למי שאין את המוצר וצריך לקנות את המוצר, אפשר לקנות במבצע לטווח הקצר.

יש מוצרים שההנחה המקסימלית שנותנים להם במבצע הוא עד 25% ,ולכן כאשר יש מבצע עד 25% אפשר לקנות. דוגמא: פיירי נוזל כלים עולה 10 ש"ח, יש הנחה 25% ועולה 7.5 ש"ח. קניתי ברשת יש השבוע במבצע  3 יחידות מוצר בנוסף ל-5% הנחה קבוע על מוצר נבחר. 

ברשת יש חילקו לחברי מועדון יש ולמי שיש כרטיס אשראי בדיוור ישיר בדואר  3 תוי הנחה למימוש בכל שבועיים,מסוף דצמבר 2011 עד סוף ינואר 2012 .יש 20 ש"ח הנחה על קניה מעל ל150 ש"ח. הנחה של 13.33% ,ויש כפל מבצעים והנחות על הנחה זו כי הקניה של 150 ש"ח ומעלה כוללת את כל המוצרים עם מבצעים והנחות. 

ולמעשה למי שקונה מידי שבוע ב-150 ש"ח ומעלה, זה בעצם מתנה והנחה על הקניה ובעצם אין התניית קניה. יחד עם זאת למי שלא קונה ב-150 ש"ח בשבוע, הוא יכול לנצל את תו הנחה של 20 ש"ח על קניה אחת לשבועיים מעל ל-150 ש"ח. טמבל מי שלא מנצל את כל תוי ההנחה. 

תגובה 1: