יום שני, 26 בדצמבר 2011

מבצע למוצר פג תוקף ברשת שיווק


 9. מבצע למוצר פג תוקף ברשת שיווק- בחברות גדולות (תנובה,עלית ועוד) יש פתרון התנדבותי למוצרים פגי תוקף- הם מעבירים את הסחורה בחינם לבתי חולים ולארגוני חסד וכיוצא ולא לרשת שיווק. אך יש הרבה סחורה שמועברים למכירה ברשת שיווק. כמו שציינתי קודם, עושים מבצע למוצרים שיש להם פג תוקף קצר, או שתזרים המכירות קטן מכדי שכולם ימכרו עד סמוך לפג תוקף. 

המחיר זול,אך האם יש כדאיות לקניה? ואתם שואלים אם המחיר זול, למה יש שאלה האם יש כדאיות קניה? בוודאי שכדאי לקנות! אתם צודקים בענין המחיר, אבל הכדאיות קניה כאן מתייחסת לאיכות המוצר עצמו וגם לזמן שתספיקו לאכול את המוצר עד לתאריך פג תוקף או עד שיתקלקל.

אם האיכות ירודה (המרקם,הטעם ועוד) וכל שכן שהמוצר מקולקל או קרוב להתקלקל ,אין כדאיות קניה. אם כבר קניתם אתם יכולים להחזיר לרשת השיווק בהתאם לחוק.אך אם עבר כבר תאריך ההחזרה (שבועיים בד"כ),לא תוכלו להחזיר את המוצר ולקבל זיכוי, ובעצם הפסדתם את מחיר קנית המוצר ותאלצו לאכול את המוצר,או לזרוק אותו.  

אם אתם לא תספיקו לאכול את המוצר עד זמן פג תוקף והמוצר יתקלקל, אין כדאיות קניה. אפשר כמובן לחשב בערך את מחיר המוצר שאכלתם עד כה שנשאר לעומת המחיר הקים, אבל כבר עדיף לקנות מוצר טוב יותר וחדש מהייצור.

יש מוצרים שיש להם פג תוקף,אך יש סיכוי סביר מאד שהמוצר באריזה יחזיק מעמד עוד מספר ימים ואף יותר מעבר לתאריך פג תוקף ,לדוגמא יוגורט,שמנת. במוצרי חלב של תנובה בד"כ המוצרים מחזיקים מעמד וטובים גם לאחר פג תוקף (כי מראש תנובה נותנת פג תוקף קצר יותר) וגם מיני מאפה כמו קרקרים ופתי בר וכיוצא. כל זה כאשר המוצר שמור באריזת המוצר, אך אם פותחים את האריזה ,המוצר מאבד מהשימור שלו.

ולכן מוצרים אלו שנמכרים בהנחה גדולה ויש להם פג תוקף קצר- מספר ימים עד חודש,בהתאם לסוג המוצר, יש כדאיות כלשהי לקניה. למי שקונה על מנת לתת לאחרים ויכול לחסל כמויות גדולות של מוצרים בזמן קצר,יש כדאיות קניה.

למי שיש חשש מאיכות המוצר, ולשינוי הטעם והטריות והפריכות (בהתאם לסוג המוצר) ובעיה רגשית לקנית מוצר שקרוב לפג תוקף,שלא יקנה! גם אם יש כדאיות כלכלית.

דוגמאות:1. קניתי בכסלו תשע"ב (סוף נובמבר 2011) 8 יחידות יוגורט שטראוס 1.5% ו-3% בפג תוקף של 3-4 ימים ואכלנו אותם.

2. קניתי לאחר הפסח בשנה שעברה תשע"א יחידה אחת של לחמית אוסם קילו וחצי במחיר 15 ₪ בלבד שבד"כ המחיר הוא 30-40 ₪ עם פג תוקף של חודש. אכלתי את הכל במקום לחם מלא וסיימתי שבוע לפני הזמן. אם הייתי יודע שאסיים כ"כ מהר, הייתי קונה 2 יחידות ולא אחד.

תגובה 1: