יום שני, 26 בדצמבר 2011

עזרה בקנית מבצע מלקוח אחר


 22. עזרה בקנית מבצע מלקוח אחר- כאשר יש מבצע ואתם מעונינים לקחת יותר מוצרים במבצע (במבצע שאכן שווה את המחיר וגם המוצר),אולם אתם לא יכולים יותר לקנות במחיר מבצע ממספר סיבות:

1.לא יכולים לעשות פיצול קניה, או שכבר עשיתם פיצול קניה אבל אתם רוצים עוד מוצרים.

2.כאשר יש התניית קניה ואתם לא מגיעים לסכום של התניית קניה,וכל שכן כאשר אתם רוצים לקנות רק את מוצר המבצע.

3.כל סיבה אחרת שלא מאפשרת לכם לקנות את המוצרים במחיר מבצע המוצע

אפשר לבקש מלקוח שלא קונה את המבצע (אם הלקוח קונה את המבצע, אז אתם לא יכולים להצטרף) לצרף את מוצרי המבצע לחשבון שלו ולשלם לו במזומן ורצוי גם קצת יותר ממחיר המבצע (חצי שקל-שקל ואף יותר תלוי בגודל ההנחה ובכמות התשלום) ולהכיר לו טובה בכך.

להכין כסף בדיוק ולא שצריך לתת לך עודף. הלקוח או הקופאי לא צריכים לעשות לך עוד טובה בעודף ובדרך כלל לא יהיה להם עודף לתת לך חזרה. רלבנטי בעיקר כאשר המוצרים בהנחה הם לפי משקל (בשר ועופות וירקות בד"כ), יש לשקול ולהעריך את התשלום בהתאם. בנוסף צריך לפני הקניה לדעת מה המחיר,מה ההנחה, וכמה אנו קונים (יחידות מוצר או קילו מוצר) ולפי זה לעשות את התמחיר.   

לתת כסף יפה ולא מלוכלך בפרט אם מדובר על שטרות ובטח לא מזויף. לא לשלם בצ'קים(חוזרים), ממילא גם הלקוח לא יסכים כי יחשוש שהצ'ק חוזר וזה רמאות ועשה טובה לרמאי.יש קצת בעיה לשלם ב-2 כרטיסי אשראי בחשבון אחד,אם כי זה אפשרי.

לזכור עובדה אחת פשוטה. אם הלקוח יפסיד כתוצאה מהטובה שנתן לכם (כמו הפסד כסף וזמן), הוא לא יעשה את הטובה הזאת שוב להבא, גם לאדם שראוי לעשות לו טובה והלקוח לא ייפגע מכך, ובעצם הגרמא לכך נובע ממך וממעשה הלא ראוי שעשית.

אני יודע שיש אנשים ונשים שמתביישים לשאול, גם כאשר מדובר במבצע וחסכון בכסף.הם פחות מתביישים כאשר הדבר באמת חשוב להם. אז אם חסכון בכסף והשגת המוצרים בזול חשובים לך או התחילו להיות חשובים לך, אז תוכלו להתגבר על הבושה ולשאול מהלקוח טובה. לא מדובר כאן על קיבוץ נדבות אלא על טובה.  

רצוי שהלקוח לא קונה כלל את מוצרי המבצע (או שקונה רק חלק ממוצרי המבצע), וזה אפשר לוודא כאשר נכנסים לשיחה עם הלקוח רואים שאין לו בעגלת קניות את המבצע ושואלים אותו אם הוא קונה את המבצע,

ויש להציע ללקוח את המבצע! למרות שיתכן שיסכים לקנות ואז תצטרכו לחכות ללקוח אחר בתור.זה יראה כמבצע חשוב ומוצרים שחשובים ורלבנטים לך, וזה  יגרום שהלקוח ישיב לחיוב,כאשר תבקשו ממנו עזרה בקנית המבצע.  

אם קבלתם תשובה שלילית אפשר להירגע, כי החשש הגדול הוא שהלקוח לא יודע על המבצע ואתם יידעתם אותו על המבצע ובעצם לאחר שיעביר את המוצרים במבצע שאתם הבאתם ,הוא לא  יסכים לקבל את כספכם אלא  ייקח את המוצרים לעצמו. וזה קורה.

חלק מהלקוחות יסכימו לבקשה שלך, אולם רוב הלקוחות לא יסכימו לכך למרות שמדובר בטרחה קטנה , וחלק מהלקוחות שעומדים בתור יזעמו יותר שיש יותר מוצרים ויותר עיכוב, ולכן אופן הבקשה צריך להיות מכירתי ולפנות לרגשות החיוביים של האדם.

איך מבקשים מלקוח ומקבלים תשובה חיובית? ראשית יש צורך בהכרות בסיסית והתענינות על מנת להפוך אותך כקרוב ולא זר ללקוח. ללא קשר כלשהו הלקוח לא יסכים כי הוא רואה אותך זר ולא קרוב. לאדם קרוב יש יותר קושי לסרב ויש יותר מחויבות כלשהי.  

אפשר לשכנע את הלקוח ע"י עזרה בעגלה ועזרה בקופה או בשמירה על התור וכיוצא. כאשר אתה עושה טובה לאדם, גם הוא ירצה להחזיר לך טובה. הטובה שתקבל הוא קנית המוצרים במבצע בחשבון הלקוח. יחד עם זאת יש שיחשבו שכל הטובות שלך נובעות לא כי אתה אדם טוב ורוצה לעזור, אלא רק כדי שתוכל לקנות את המוצרים, ולכן ישיבו בשלילה.

אתם חייבים לבחון בתחילה  האם הלקוח הוא כפוי טובה או מכיר טובה. והאם הלקוח עצבני וכעסן או ממהר לדרכו. תאמרו מה הבעיה, אפשר לשאול ולבקש, מקסימום נקבל תשובה שלילית? זה אכן נכון, אך יתכן שתקבלו תשובות חריפות ונרגזות מהלקוח שלא ישמחו אתכם בלשון המעטה.

יש סיכון כלשהי בבקשה. אם תשאלו את הלקוח וישיב בשלילה, הסיכוי שתקבלו תשובה חיובית אצל אחר ששמע את הבקשה קלושים יותר כי הוא ממשיך את הסירוב של הקודם(אם הראשון השיב בשלילה,למה שאני אשיב בחיוב?), אלא אם הלקוח הבא ירחם עליכם כי קבלתם סירוב ודווקא ירצה לעזור לכם כי לא רצו לעזור לכם.  

חובה להראות ללקוח את המוצרים ולהסביר את המבצע, על מנת שהלקוח יבין למה זה כדאי לכם להטריח אותו. וגם את הכסף. לא להשאיר את ענין התשלום כוירטואלי אלא ממשי כי חלק מהסירוב הלקוח  נובע שלא תשלם ואז הלקוח יצטרך לעשות ביטול ויתעכב עוד בקניות עקב צירוף מוצרי המבצע וכמובן מראה יותר רצינות שאתה אכן משלם ורוצה את המוצרים. וגם לומר לו את המחיר ואת תוספת התשלום הקטנה שנתן עבור הבקשה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה