יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

מי היו החשמונאים והמכבים המרד נגד יון והקשר לחנוכה?


מי היו החשמונאים והמכבים המרד נגד יון והקשר לחנוכה?
מקורות הידע שלנו על החשמונאים ונס חנוכה מסופר במקבים א ו-ב' וגם בספר יוסיפון לגוריון הכהן שמכונה יוסיפוס פלביוס וגם בתלמוד במסכת שבת פרק שני במה מדליקין בשאלה מאי חנוכה?
היוונים גזרו גזרות על עם ישראל- שלא ימולו את בניהם ושלא ישמרו את השבת ושלא יקדשו את החודש ועי"כ יתבטלו המועדות והחגים. ועוד גזירה שמי שיש לו שור חייב לכתוב על קרן השור שאין לו חלק באלוהי ישראל!  ובתולה שנשאת תבעל להגמון יווני תחילה לפני בעלה.
בנוסף, היוונים פרצו 13 פרצות בחומות החיל של המקדש וטמאו את כל השמנים שהיו במקדש על מנת שעם ישראל לא יוכל להדליק נרות במנורה במקדש,אלא רק בשמן טמא ולא טהור, בנוסף לשדידת כסף וזהב שהיה במקדש.
הגזרות של מלכות יון על עם ישראל נבע מחוסר הסכמה וחוסר כניעה של קבלת דת היוונים- ההלניזם ותרבות הגוף ורצונם להמשיך לקים את היהדות דת ישראל.
החשמונאים גרו בעיר מודעית ליד י"ם. מתתיהו היה כהן גדול בן כ"ג והיה לו 5 בנים. הנודעים יהודה המכבי ושמעון,יונתן ,אלעזר(שמת תחת הפיל במלחמה).
יהודה התכנה מכבי כי מכבי הוא ר"ת של הפסוק מי כמוך באלים ה'. החילונים הפכו את מכבי שהוא אמונה בה' לשם אגודת ספורט ותרבות הגוף היוונית,ההפך מכונת מכבי.  
הכוהנים כולל החשמונאים התפרנסו מתרומות ומעשרות של עם ישראל, ועבדו בבית המקדש. כמו כל שבט לוי הכוהנים והלווים ,הם למדו הרבה תורה, על מנת להורות הלכה לעם ישראל.הם לא היו חקלאים ולא עובדי אדמה ולא בעלי מלאכה ובוודאי שלא היו אנשי צבא ולוחמים. יכול להיות שקבלו תמיכה כספית מעם ישראל וגם מההנהגה המדינית הדתית ויכול להיות שלא קבלו כסף.
החשמונאים היו חסידי עליון כהגדרת הרמב"ן בפירושו על התורה בפרשת ויחי בספר בראשית.עם רמה רוחנית מאד גבוהה,והיו בני ארץ ישראל. הם לא היו ליטאים ולא תימנים ולא ספרדים ולא פלגים בחסידות.
יש הרבה יהודים שקבלו את דת היוונים והפכו להיות מתיונים.ההכרה של היהודי בדת יון הייתה ע"י הקרבת בשר חזיר לפסל יון וגם אכילתו.
המרד התחיל כאשר מתתיהו ראה יהודי מתיון שקבל את דת יון והקריב חזיר לפסל . מתתיהו רץ והתיז את ראשו בחרב. כך שיהודי שאוכל חזיר (כמו בקיבוצים ואנשי שמאל ורוסים) זה אנטי תיזה לחנוכה
ומתתיהו ובניו אמר ליהודים מי לה' אלי וברח להרי יהודה, והצטרפו אליו מאות ואלפים של יהודים חרדים וחסידים (ולא היו כל חילונים) שנלחמו במלכות וצבאות אדירים של יון.
המתייונים לא הצטרפו למתתיהו ובניו למלחמה נגד יון אלא להפך
מתתיהו מת באמצע המלחמה ובניו המשיכו אחריו ומינו את יהודה המכבי למנהיג. החשמונאים לחמו נגד דת ותרבות יון ונגד צבא יון.והם נצחו את צבאות יון ואת תרבות יוון והיוונים בעזרת ה'. כאמור לחשמונאים לא היה ניסיון בקרב ולא בכלי מלחמה. לאחר מכן גם נצחון על המתיוונים שסיייעו ליוונים נגד החשמונאים במלחמה והתבצרו בחקרא בירושלים.
המטרה של החשמונאים במלחמה נגד יון והשגת נצחון לא היה עצמאות לאומית מדינית כמו שטוענים החילונים ומסלפי ההיסטוריה, אלא עצמאות דתית שמאפשרת לקים תורה ומצוות. והראיה שהיהודים קבלו את עול מלכות יון ולא עשו מרד נגד יון לפני גזירת הדת של מלכות יון תוך כפיה על היהודים לקבל את דת יון ,לעומת שאר העמים באמפריה היוונית שקבלו ברצון את דת ותרבות יון.
 המתיוונים היו מי שקבלו את ההלניזם - תרבות ודת יון ,כולל אכילת חזיר והקרבה לפסילים. אם החילונים שעזבו את היהדות ומחקים את תרבות הגויים היו אז, הם לא היו מצטרפים לחשמונאים למלחמה אלא להפך נלחמים נגדם. לא היה מלחמה נגד היוונים ולא היה חנוכה.


החילונים דהיום הם המתיוונים של פעם. זה מה שגם מבין ילד חילוני (ופורסם בטור בעיתון מעריב לפני עשרות שנים, היום אין כבר ילד חילוני שיבין זאת)


אני מבין שיש הרבה חילונים שמעדיפים לחגוג את חג המולד הצבעוני(הצבוע) ואת הסילבסטר של הנוצרים ששפכו דם רב של יהודים במהלך הדורות, מאשר חנוכה רק עם הדלקת נרות .


נר חנוכה והמנורה הטהורה עם השמן הטהור מסמל את הנשמה, או את הפן הרוחני . וגם את המנורה הטהורה שהיא כינוי לתורה בטהרה (בלי ערבוב לימודים זרים של גויים). ולכן גם היוונים טמאו את השמנים ורצו שהחשמונאים ידליקו את המנורה בשמן טמא ולא טהור.


לחילוני שבעד בעיקר לימודים חיצונים וזרים ופחות יהדות כמה שאפשר, החילונים יודעים טוב יותר את תרבות הגויים מאשר את התורה. ולכן לחילונים יש קשר קלוש מאד למנורה ולחנוכה. הקשר היחיד שיש לחילונים למנורה הוא סמל המנורה של המדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה