יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

תווי קניה ברשת שיווק


תווי קניה ברשת שיווק 

לרוב תווי קניה של רשתות השיווק (בעיקר שופרסל ומגה) מקבלים דרך מקום עבודה. מקום העבודה כבר רוכש בהנחה את תווי הקניה. אולם אפשר לקנות תווי קניה מרשת השיווק עצמה בהנחה 10-15% לערך, גם בהתאם לסכום רכישת תווי קניה. יש רשתות שיווק שמגבילות את סכום רכישת התווים. אפשר לשלם במזומן או בכרטיס אשראי.

תו זהב הרבה רשתות שיווק - בעבר היו תווי קניה רק לרשת שיווק בלבד. כיום יש תווי זהב (ששיכים בעיקר למגה ושופרסל) שאפשר לקנות לא רק ברשת שיווק אחת, אלא בעוד עשרות רשתות שיווק אחרות שהם לא מזון כמו רשתות אופנה.

שווי תו הקניה - מכיוון שלרשת שיווק בעיקר שופרסל ומגה יש מספר קונספטים של חנויות יקרות,זולות וזולות יותר,לכן שווי תו הקניה הוא לא 100% משווי התו אלא פחות, כמו 90-95%.  ולכן מומלץ לקנות ברשת שווי התו 100%.

מה קונים בתו קניה ? אם התברר לך שמחירי המוצרים ברשת זו יקרים יחסית לרשת שיווק שבה אתם קונים בזול ,וזאת לאחר שעשיתם השוואת מחירים,תמיד אפשר לקנות בתו מוצרי יסוד ומוצרים במבצע או בהנחה ולא לקנות מוצרים יקרים.

לא להתפטר במהירות מתווי הקניה! יש לנצל את התו בקניה נכונה בזמן הנכון. לא חייבים לבזבז את התו קניה בקניה יקרה ולא זולה. הזדמנויות קניה תמיד יהיו בחודש-רבעון-חצי שנה - עד החגים.

מכירת תו קניה ללקוח - אפשר למכור את התו בהנחה של 5% תמורת מזומן (ולא צ'קים),כאשר אתם כלל לא קונים באותה רשת. כמו שציינתי אני לא ממליץ, תוכלו לקנות בכל רשת שיווק בתווי קניה מוצרי יסוד עם מחיר קבוע, וצריך לקנות מספר פעמים. אלא אם מדובר בטרחה מאד גדולה ,ואם אתם צריכים כסף מזומן עכשיו, בפרט שאתם רוצים לצמצם את המינוס בבנק והריבית לתשלום לבנק יותר גדולה מהנחת מכירת התו קניה.

תוקף התו קניה- התו בד"כ תוקפו לשנה. ולאחר השנה אי אפשר להשתמש בו.ולכן צריך להשתמש בתו בתוך הזמן. אין מציאות כזו שתקבלו תו קניה לפני הזמן שאפשר להשתמש. בהנפקת התו יש שמישות מיידית. כיום יש הצעת חוק לביטול תוקף התו לזמן יותר גדול עד לא מוגבל.

עודף התו קניה בתו קניה או זיכוי - בד"כ כאשר משלמים בתווי קניה וצריך לתת עודף,הקופאית נותנת תווי קניה אחרים(אני קבלתי ממגה), או שמקבלים זיכוי (אני קבלתי זיכוי בשופרסל).

הקופאית לא חייבת לתת לך תו זהב במקום רק תו רגיל של רשת השיווק (אם אתה רוצה לנצל את תו הזהב ברשתות אחרות, אל תקנה איתו ברשת שיווק),בחלק מהמקרים מקבלים תו זהב במקום תו רגיל.

להזכיר שזיכוי  תקף ל-3 חודשים ,ויש הצעת חוק שהזיכוי יהיה ארוך יותר . ולכן צריך לנצל את הזיכוי לקניות חוזרות ואז שוב מקבלים זיכוי לעוד 3 חודשים על היתרה בזיכוי. חשוב לא לתת תו קניה בשווי גדול ,אם הקניה שלך קטנה ואם יש לך תו קניה בשווי קטן יותר. לדוגמא: בקניה של 22 ₪ לתת תו קניה של 50 ,או פעמיים 20 או 5 פעמים 5, מאשר לתת תו קניה של 100 ₪. 


יש מבצעים והנחות וקופונים שאי אפשר לשלם בתו קניה,כי מדובר בכפל הנחות ומבצעים -גם הנחת המבצע וגם הנחת תו קניה.ולכן יש לבדוק לפני שמשלמים בתו קניה לאותו מבצע או קופון האם הדבר אפשרי. כדי שלא תהיו נבוכים כאשר תרצו לשלם בתו קניה ולא תוכלו בפרט אם לא הבאתם כרטיס אשראי או מזומן לגיבוי תשלום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה