יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס אשראי של רשת יש עם לאומי קארד?


האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס אשראי של רשת יש עם לאומי קארד?

לרשת יש אין כרטיס מועדון.  יש רק כרטיס אשראי שהוא גם כרטיס מועדון.

כרטיס אשראי של רשת יש בשיתוף עם חברת האשראי לאומי קארד ,כאשר שאר רשתות השיווק עובדות עם ויזה בעיקר. כמו כל כרטיס בחברת אשראי אפשר לקבל הלוואות ואשראי חוץ בנקאי בריבית גבוהה.

מה ההטבות בכרטיס אשראי ?
1.פטור מדמי כרטיס לשנה. לאחר שנה יש תשלום על כרטיס האשראי ב-8 ₪ לחודש!

2.יש מתנת הצטרפות של 100 ש"ח בקניה ברשת יש שמחולקת ל-5 קניות,20 ₪ מתנה (הנחה) בכל קניה מעל ל-100 ₪. אפשר לנצל את ההנחה לאורך  המתנה מותנית באחזקת כרטיס אשראי לשנה וקניה מעל ל-500 ש"ח בממוצע כל חודש למשך שנה.

אפשר לקנות יותר או פחות מ-500 ₪ בכרטיס אשראי , העיקר שבשנה אחת יהיה סכום קניה של מעל 6000 ש"ח . מי שלא עומד בסכום הקניה לשנה, הלקוח מחויב חזרה במתנה של 100 ₪ לאחר שנה

3. יש הנחה קבועה של 5% על 10 מוצרים שאפשר לבחור מתוך 100 מוצרים שנבחרו מכל המחלקות ברשת (חלק מהמוצרים הם מותג פרטי של יש). אולם יש הנחה עד גבול מסוים של כמות יחידות מוצרים,כלומר לדוגמא מעבר ל-10 יחידות מוצר בחודש אין הנחה.

אפשר לשנות את רשימת המוצרים כל רבעון (3 חודשים) בלבד,ויש פעמים שאפשר גם פעמיים ברבעון.בד"כ חייבים לעשות שינוי.השינוי בהתאם האם יש מוצרים ברשימה שיש לכם במלאי שקניתם כבר יותר זול ברשתות שיווק אחרות ולא תצטרכו לקנות ברבעון הבא.

או מוצרים יותר יקרים (20-50 ₪) שאתם מעונינים לקנות שיש עליהם הנחה יותר גדולה לעומת מוצרים זולים (עד 10 ₪). יחד עם זאת, אם יש מוצר זול שאתם קונים הרבה יחידות מוצר,ההנחה על כל יחידות המוצר תהיה יותר גדולה מאשר מוצר יקר אחד.  

4. בכל חודש שני לערך יש מבצע "יש חגיגה" למי שמחזיק כרטיס אשראי יש בלבד עם מבצע של 25% על עשרות חברות שמחציתם לא מזון (ניקיון, טאולטיקה וטיפוח הגוף) וגם מבצע על כמה חברות ומוצרים עם 50%.

5. יש הנחות בכרטיס אשראי של כמה אחוזים (3-5-10% בד"כ ) בבתי  עסק בשיתוף פעולה עם רשת יש וכרטיס אשראי יש. כל חודש יש יותר בתי עסק שמצטרפים.  בנוסף כל חודש נשלח חוברת קטנה עם הנחות לבתי עסק מסוימים לאותו חודש לזמן מסוים (שבוע-שבועיים).

6. יש  מבצעים שבועיים  על 4 מוצרים. ויש מבצעים חודשיים על כ-20 מוצרים. המבצע על המוצר תקף לכל השבוע, והמבצע החודש תקף לכל החודש. יש בד"כ התניית קניה של 2-4 מוצרים בלבד לאותו שבוע או חודש. בכל שבוע או חודש משתנים המוצרים במבצע. בד"כ המבצע במוצרים שפחות קונים, וכמעט שאני לא עושה שימוש במבצעים החודשיים.  


7. כרטיס זמני עם מבצעים - לאחר מילוי הטופס של בקשת כרטיס אשראי יש, מקבלים מרשת השיווק עצמה כרטיס זמני מנייר לחודש אחד (עד שאתם מקבלים את כרטיס האשראי הקבוע) שמעודכן במערכת המחשוב של רשת יש ולא חברת האשראי, שבו אפשר לנצל את מבצעי השבוע-החודש של רשת יש. ההנחה בכרטיס היא לפי מספר שהקופאית מקישה ידנית בקופה.

היתרון בכרטיס הזמני הוא שגם אם לא לאומי קארד חברת האשראי לא אשרה לה כרטיס אשראי, עדין קבלת כרטיס זמני שיש בו הטבות ומבצעים. לא יודע אם זה מעודכן במחשבי כל הסניפים וכן לכמה זמן אפשר להגיש בקשה חוזרת לכרטיס האשראי, וכך אפשר לחזור מספר פעמים.   

8. עגלת קניות ורשימת המוצרים ברשת יש - זולים יותר מרשתות שיווק אחרות,ולכן כדאי לעשות את הקניות ברשת יש לעומת רשתות שיווק אחרות. אנחנו עושים את רוב הקניות ברשת יש בבני ברק.  

9. הנחות בדלק- יש הנחות בכמה אגורות לליטר דלק בתחנות דלק פז. כיום עקב הירידה ברווחיות חברות הדלק, ההנחה הורדה.

עכשיו הגענו לשורה התחתונה, האם זה כדאי ? ברור שכן. הכדאיות הכלכלית ברורה. זה נכון לשנה הראשונה שאין דמי תשלום.

אולם אם החל מהשנה השניה לא הצלחתם להפחית את התשלום החודשי וכל שכן לבטל כליל את התשלום החודשי של 8 ₪ לחודש –עדין יש כדאיות להחזקת הכרטיס.

 אפשר לומר שאם אתם קונים מוצרים בהנחה של 5%  בסך 160 ₪ בחודש, החזרתם את התשלום החודשי של 8 ₪.ואם עדין לא, יש מבצע יש חגיגה כל חודשיים ומבצעים נוספים, כך שגם אפשר ליהנות משאר המבצעים וההנחות בכרטיס.

באופן כללי,אם לא הצלחתם לבטל או להפחית את דמי תשלום הכרטיס האשראי החודשי-  אם אתם מספר נפשות בבית, אבא אמא בן בת וכיוצא- אתם יכולים לבטל את כרטיס אשראי ולעשות כרטיס אשראי חדש על שם משהו\מישהי אחרים במשפחה. וכך לחזור הלאה. אחרי כמה שנים כאלו, יחזור הגלגל לבן המשפחה הראשון שיעשה כרטיס אשראי. כמובן שלא לבטל את הכרטיס אשראי עד שמתקבל כרטיס אשראי יש חדש.

יתכן מאד שאותו בן משפחה לא יקבל את ההטבות הכרטיס (מתנת הצטרפות) כי רלבנטי רק למצטרפים חדשים, אך שאר ההטבות בכרטיס יקבל.יתכן גם שיחייבו אותו בתשלום החודשי של 8 ₪ בחודש כבר מהשנה הראשונה כי היה כבר בעבר בעל כרטיס ולא יקבל את ההטבה של פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה.  

בינתיים לא מצאתי סיבות , למה לא לקנות ברשת יש עם כרטיס אשראי יש.

יחד עם זאת, יתכן שיש חילונים שיש להם בעיה פסיכולוגית\התנהגותית ( כמו: לא רוצה ללבוש שמלה במקום מכנסים, לא רוצה לראות שחור מול העינים, רוצה לראות יותר חילונים,ועוד) לא לקנות יחד עם חרדים ובריכוזי אוכלוסיה חרדית, כי לרוב סניפי רשת יש נמצאים בריכוזי אוכלוסיה חרדית,אולם יש מספר רשתות יש שנמצאים באזור חילוני כמו סניף יש בבארות יצחק ליד פ"ת ועוד שאליהם חילונים גם יכולים לקנות בחופשיות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה