יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

ראיון עבודה לתפקיד גביה ורכז חיוב לקוחות בחברת מגער מרכז גביה ממוחשבת בבית דגן


ראיון עבודה לתפקיד גביה ורכז חיוב לקוחות בחברת מגער מרכז גביה ממוחשבת בבית דגן
שבוע שעבר שלחתי קורות חיים לתפקיד גביה בחברת מגער בבית דגן. התקשרה אלי רכזת כ"א לראיון טלפוני קצר בחמישי בבוקר בעת שערכתי קניות בסופר ברקת ביהוד,בקשר לתפקיד ולראיון. פרטה את הגדרת התפקיד ואת דרישות התפקיד ואת השעות ושאלה על ציפיות שכר.

אמרתי קצת על ההשכלה והניסיון התעסוקתי שלי.ציינתי את היתרונות שיש לי בתפקיד ,ויחד עם זאת גם אמרתי שיש דברים שאני לא יודע כמו פריוריטי ותוכנת הנהלת חשבונות, אך אני לומד מהר ואוכל ללמוד בקלות את מערכות ההפעלה והמחשוב בחברה.

בסוף הראיון הטלפוני רכזת כ"א הזמינה אותי לראיון.שנקבע בראשון בשעה 9.00 בבוקר ברחוב מנחם בגין 5 בית ברן כניסה דרומית קומה 2 בבית דגן. מכיוון שלא יכולתי לכתוב, הצעתי שתשלח לי את פרטי הראיון כולל כתובת מדויקת למייל. והיא אכן שלחה ושלחתי לה אישור שקבלתי. במייל היא כתבה שצריך להציג תעודות השכלה וממליצים. כתבתי שיש השכלה אך אין ממליצים .

השבוע ביום ראשון לקחתי קו  76 עד אור יהודה ולקחתי קו 138 שמתחיל מיהוד עד ראשל"צ. הגעתי בזמן. ואמרתי לפקידת הקבלה שבאתי לראיון עבודה. כצפוי התבקשתי ע"י פקידת הקבלה למלא טפסים. היו כבר בחור ובחורה שהגיעו לפני ומלאו טפסים וזהו.

לירון רכזת גיוס יצאה ואמרה שהיא תעשה ראיון אישי לכל אחד ולא מרכז ההערכה כמו שנאמר לנו ע"י רכזת כ"א בטלפון. וראשונה נכנס הבחור שכבר סיים למלא את הטפסים.

הראיון עם הבחור לקח רבע שעה לערך,והוא לא נראה טוב שיצא .אחריו לירון הזמינה אותי ליכנס.הראיון ארך כ-20 דקות.לירון בחורה רזה והיא חייכה בתחילה וגם בראיון מספר פעמים,ואפשר לומר שהחיוך עם גומות החן ממש כובש ונותן תחושה מאד נעימה.

רכזת גיוס תארה בקיצור את מבנה החברה- 90 סניפים ,ובכל סניף יש מנהל צוות אחראי משמרת ועובדים. ואת התפקיד- חיוב וגביה והנפקת חשבוניות לעיריות בכל הארץ לפי מידע שנמסר מעובדי השטח בעיריות של חשבונות ניתוק וחיבור מים החלפת מד מים ועוד. לא עובדים מול לקוחות פרטיים ועסקיים.

את דרישות התפקיד היא דלגה ולא ציינה כמו שכתוב במודעת הדרושים שרכזת כ"א אמרה בטלפון. מחפשים אקדמאי במנהל עסקים או כלכלה, ידע בהנהלת חשבונות ופריוריטי,ידע ויישום גבוה בתוכנת אקסל, יחסי אנוש מצוינים.

בעבר חלק החיוב והגביה לעיריות בחברת מגער נעשה באופן ידני ועכשיו חברת מגער רוצה לעשות זאת באופן מחשובי. ולכן ציינה שהתפקיד חדש ויש רק גיוס לעובד\ת אחד בלבד (אם כמות העבודה תגדל או שהתברר שהיא לא מותאמת רק לעובד\ת אחד ,יתכן שיוסיפו עוד עובד), ולכן אין חפיפה בתפקיד אלא לימוד.

הלימוד הוא בהתאם למועמד\ת עצמו.זה לא יקח כמה ימים עד שבוע אלא מעבר לכך, אולם לא קבלתי כל תשובה כמה היא חושבת שזה יקח. יהיה הכרות שטח עם העבודה, לימוד על מערכות המחשוב ועבודה עם הגורמים הרלבנטים. המנהלת הישירה היא רו"ח בחברת מגער.

לאחר הראיון, לירון רכזת הגיוס תבחר מתוך המועמדים שבאו לראיון מספר מועמדים מתאימים שיגיעו לראיון אצל רו"ח המנהלת הישירה. ורכזת הגיוס ורו"ח תחלטנה איזה מועמד\ת יתקבל לעבודה. הבטיחה תשובה עד יום חמישי הקרוב.

שאלה לגבי ההגעה לחברה, אמרתי שאני נוסע באוטובוס ב-2 קווים ולא ברכב למרות שיש לי רישיון, ויכול להגיע בזמן לעבודה ואף לפני הזמן.

שאלה לגבי ההתמחות בתואר שני איזה התמחות אני מעדיף יותר התנהגות ארגונית או מימון ושוק ההון? אמרתי שאין עדיפות ואני מעדיף התמחות יישומית ולא תיאורטית ובמימון ושוק ההון מלמדים בעיקר דברים תיאורטיים.היא שאלה האם בהתנהגות ארגונית יש פרקטיקה ואמרתי שיש רק בייעוץ ואבחון ארגוני.

שאלה לגבי הרמה שלי בתוכנת אקסל,שאלתי איזה רמה מבקשים? ענתה ממוצע ומעלה ועניתי שאני עונה על כך, ונעשה התאמות אם צריך דברים אחרים בתוכנה ואלמד במהירות.

ציינתי שיש לי עוד 2 מבחנים לסיום. אמרתי שיש לי ניסיון בבקאופיס עוד בצבא. בסוכנות ביטוח יניב מוסקוביץ יש ניסיון בגביה לפי דוחות מחברת הביטוח ועדכון אמצעי תשלום כמו כרטיס אשראי והוראת קבע.

יש לי אחריות אישית ומשמעת עצמית בעבודה ויכולת עבודה בלחץ. עבדתי לבד כאשר הייתי בסוכנות ביטוח, לא היו צריכים לנהל אותי בחברות שעבדתי בהן, אלא נהלתי עצמי לבד והגעתי לתוצאות טובות. מעונין לעבוד לבד וביחד עם צוות, מעונין לעבוד בעבודה מספקת עם לקוחות ומערכות מחשוב במשרד.

ציפיות שכר נשאלתי ע"י רכזת כ"א בטלפון ולא ע"י לירון . אמרתי וכתבתי שאני מצפה (בהתאם לכתוב במודעה) למשכורות של 5000 ש"ח לעבודה מראשון עד חמישי מ-8.00 -16.30 בערב.  

מכיוון שאני מכיר את חברת מילגם ופעילות חברת מגער נשמע דומה להפליא למלגם שאלתי אותה לגבי חברת מילגם והיא אמרה שזו החברה המתחרה,ואנחנו אכן עושים אותו דבר כמו מילגם בעיריות בחשבונות מים וארנונה. ושאלה אותי מאיפה אני מכיר את החברה, ועניתי מראיון עבודה בחברה לתפקיד שירות, וכנראה תואר שני לא מתאים לתפקיד.

אעדכן בהמשך בתוצאות הראיונות. האם אתם חושבים שיתקשרו אלי ביום חמישי ממגער בבית דגן ? בחלומות הלילה.לא טרחו כלל להתקשר כדי להודיע על המשך תהליך או על חוסר המשך תהליך. את שפת הגוף בראיון עבודה וקיצור ראיון העבודה מראה על חוסר המשך תהליך. אני חיכיתי עד היום חמישי כדי שבכל אופן לתת הזדמנות לחרטה. בוודאי שיש להם מועמדים "טובים" יותר לתפקיד. המשך הפליה מבנית נגד חרדים ודתיים בשוק העבודה.

תגובה 1:

  1. אני אמנם לא למדתי קורס פריוריטי אבל מה שאני יודע שזה יכול להיות טוב למי שרוצה להתקבל למחסן לפחות לניהול מחסן.

    השבמחק