יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מוצר בחינם ומוצר בשקל ברשת שיווק


 

4. מוצר בחינם ממש- בד"כ לחברי מועדון או קופונים שנשלחים לחברי מועדון או כאשר יש פרסום בעיתונות הכתובה את המוצר בחינם יחד עם פרסום מבצעים והנחות אחרים ברשת ולרבנטי רק לחברי מועדון,כלומר מי שלא חבר מועדון לא זכאי לקבל מוצר בחינם. יתכן שיש מוצר בחינם בהתנית קניה של סכום מסוים בד"כ 100-150 ₪ ויתכן גם יותר גם למי שלא חבר מועדון . בד"כ מקבלים את המוצר במתנה מהקופה הראשית, אך לעיתים מעבירים את המוצר בקופה ומקבלים זיכוי למחיר 0 ₪. לא מדובר כאן על מוצר שמותנה בקניה של מוצר דומה או אחר כמו במבצע 1+1.  

אילו מוצרים נותנים במוצר בחינם? בד"כ מוצרים שרובם צורכים אותם ולא מוצרים מסוימים לחיסול מלאי. דוגמאות: עיתון ידיעות אחרונות, נהוג בד"כ בתחנות דלק או ברשתות שיווק בהתניית קניה. בפרט שישראל היום מחולק בחינם ולוקח נתח שוק מידיעות. ברשת יש היה מספר פעמים מוצר בחינם בשנה כמו לחם אחיד(פרוס), בקבוק יין יש או מיץ ענבים יש, ראש דג סלומון לראש השנה שהזכרתי למעלה ועוד.כאשר מדובר על מתנה שכוללת בקבוק מחזור (יין,בירה,מיץ ענבים ,פחיות אנרגיה ועוד) צריך לשלם 30 אגורות על כל יחידה, זה לא בחינם רק המוצר עצמו.    

מתי כדאי לקחת מוצר בחינם? נשמע שאלה טפשית, אם זה חינם למה לא לקחת, לא? אך כמו שציינתי, אתם מקבלים מוצר בחינם בד"כ בהתניית קניה ולא בחינם ממש.להזכירך שאין מתנות חינם! אם אתם לא צריכים לקנות בסכום כזה, אין כדאיות לקנות על מנת לקחת את המוצר במבצע.

בנוסף אם אתם לא צורכים כלל את המוצר שניתן בחינם ,אז הוא לא רלבנטי עבורכם,כדי שתקנו בהתניית קניה .תמיד יש אפשרות לבצע טעימות למוצר שלא אכלתם שניתן בחינם, אך אם אתם יודעים ומכירים את המוצר ולא מעוניינים בו,אז אין כדאיות.

יחד עם זאת, אם אתם יכולים לתת או למכור  את המוצר בחינם למישהו\מישהי\עמותה, תוכלו לקחת את המוצר ולתת או למכור אותו. יש רבים שאם לא צריכים את המוצר, אז גם לא לוקחים את המוצר בחינם וזו טעות! תמיד אפשר לתת.

לקוח שיש לו זכאות לקבל מוצר בחינם ולא לוקח, זה רווח נקי של רשת השיווק. בפרט שהרשת מפסידה מכך שהיא נותנת מוצר בחינם(המוצר עולה כסף כלשהו,זה לא פרס של היצרן לרשת השיווק למסירה לציבור).   

5.מוצר בשקל- ללא התנית קנית מוצר נוסף מאותו הסוג או מוצרים מסוימים אחרים.בד"כ למבצע כזה יש התניית קניה (כמה אני צריך לקנות בכסף, על מנת לקבל את המוצר במבצע בשקל\שנקל) ויש התניית כמות של יחידות או ק"ג(כלומר לא יכול לקבל במבצע מעבר למספר היחידות או הק"ג ומעבר לכך משלמים מחיר מלא).

ולכן יש לבדוק לפני הקניה מה התניית הקניה על מנת להיות זכאים לקנות במבצע ולא לשלם מחיר מלא ולא לבזבז זמן על בחירה שלבסוף מחזירים את הסחורה, וגם מה התניית הכמות כדי שלא תשלמו יותר על מחיר מלא ולא במחיר מבצע.

למה רשת עושה מבצע בשקל\שנקל?ראשית יש להבין שהמוצרים נמכרים בהפסד ברשת השיווק והוא לא מרוויח ממוצר שנמכר בשקל. הוא מרוויח מהתניית הקניה של מוצרים אחרים, תחליף לפרסום לרשת במיצוב של רשת זולה לצרכן בישראל. ולקוחות חדשים שבאים וקונים ברשת ויתכן שיבואו גם להבא באופן עראי עד קבוע במקום שילכו לרשת המתחרה הקבועה שלהם, וגם לקוחות קיימים במקום שילכו למתחרה.

 התחיל עם השיטה רמי לוי שיווק השקמה עם קילו עוף שלם (מוגבל ל-3 קילו) בד"כ לפני החגים לעיתים הייתה התנית קניה ולעיתים לא. לפני פסח מכר גם מצות ויין בשקל – הטעם הוא תחליף לפרסום יקר בתקשורת הכתובה והמשודרת (וקבלת פרסום חינם על המבצע בטלוויזיה)ותפיסה שאני מוכר הכי זול יותר משאר הרשתות של רובין הוד של העניים שנותן את המוצרים הבסיסיים בזול שגם העניים יוכלו לקנות ולא יהיו במחסור לחג. ובעצם רמי לוי לא תורם לעמותות שנותנות לנזקקים אלא בעצמו צורה של עמותה לנזקקים בדרך של מכירה ובדרך כבוד. ואכן באים אליו יותר לקוחות ברבעון וכל שנה והרווח עולה למרות שהמוצרים נמכרים בהפסד.  

ברשת יש שמכוונת יותר למגזר החרדי היו 5 קופונים של מוצרים בסיסיים בשקל בשבוע כמו לחם אחיד,חלב בשקית ועוד. הפלא שהקופונים היו לפני שנה-שנתיים ויותר במספר פעמים בעיתונות הכתובה בעיקר ביתד נאמן או גם בישראל היום (פעם אחת טענו שהקופונים בישראל היום מזויפים ולא קבלו אותם,אך ביתד נאמן אמיתיים ועל כך בהמשך).

אך במחאה החברתית בחצי שנה האחרונה 2011, רשת יש לא עשו קופונים כאלו,למרות שהקופונים הולכים עם המגמה של המחאה.פשוט פספוס גדול. כנראה שרשת יש חושבים שהמגזר החרדי אדיש למחאה או למחירי המוצרים,אולם חלק מהסניפים מיועדים גם לציבור החילוני (כמו בארות יצחק ליד פ"ת).   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה