יום שני, 26 בדצמבר 2011

הגבלת משקל וכמות קניה ופיצול קניה


 הגבלת משקל וכמות קניה ופיצול קניה

19.הגבלת קניה בקילו- כאשר יש מבצעים בפירות וירקות ובבשר ובעופות ודגים שיחידת המכר היא לפי משקל קילו ולא לפי יחידה , יש הגבלה של קילוגרמים בקניה אחת. בד"כ יש הגבלה 3-4 קילו. לעיתים גם קילו או 5 קילו. יש לבדוק תמיד לפני הקניה מהי הגבלת הקניה בקילו. מעבר להגבלת הקניה,אתה משלם תשלום מלא ללא מבצע, ולכן תמיד לקנות פחות מהגבלת הקניה.

יחד עם זאת אם מדובר בכמה גרמים עד עשרות גרמים ופער המחירים בין המבצע למחיר המקורי לא גבוה וגם יש פער של חצי קילו-קילו מכל יחידה (רלבנטי יותר בבשר ועופות), אז אפשר לקנות קצת מעבר להגבלת הקניה. בסכום הכולל יש אכן הנחה יותר גדולה מהמחיר הרגיל וקצת יותר ממחיר המבצע.  וזה עדיף מאשר לקנות פחות סחורה עם מחיר מבצע.  

בד"כ כאשר יש הגבלת קניה בקילו יש גם התניית קניה כדי לקבל את המוצרים במבצע.דוגמא: קילו עוף ב-10 ₪  עד 4 קילו בהתנית קניה של 75\100\150 ₪. ולכן יש לבדוק האם יש התניית קניה כלשהי או שלא.

דוגמא נוספת: במגה ובמגה בול  יש מבצע ירקות עם התניית קניה של שקל משאר מוצרי החנות. יש לקנות מוצר בסיסי אחד (קניתי גיל אחד ב1.37 ₪), אלא אם אתם ממילא עושים קניה ולקנות את הירקות במבצע וכמובן אפשר לעשות פיצול קניה.  

החשיבה והיגיון של רשת השיווק היא שצרכן לא יבוא לרשת כדי לקנות מספר מוצרים בלבד אלא יקנה הרבה מוצרים.וגם כדי למנוע שהצרכן בא לקנות רק מבצעים ולא משאר מוצרי החנות היקרים והרווחים יותר לרשת, בפרט ששעל המבצע הרשת מרוויחה מעט או שמוכרת קצת בהפסד על מנת למשוך לקוחות ועל מנת להיות תחרותית כמו המתחרה שמוכרת בזול או בהפסד.

20. הגבלת כמות קניה ביחידות מוצר- כאשר יש מבצע בד"כ יש הגבלת כמות קניה  למספר מוצרים בד"כ יחידה, 2-4 יחידות בלבד. כאשר המבצע הוא מספר מוצרים (2-4 מוצרים) ההגבלה לכמות קניה מצמצמת ל1-2 יחידות בלבד ואתם לא יכולים לקנות במבצע 3 פעמים ויותר.ולכן אם תקנו מעבר להגבלת כמו יחידות המוצר בקניה אחת, תשלמו מחיר מלא ולא במבצע. אם אתם רוצים לקנות יותר מוצרים,אפשר לעשות פיצול קניה או להיעזר בלקוח כמו שנצין לקמן.

21. פיצול קניה- כאשר יש מבצעים שמותנים בהתניית קניה או\וגם בהתניית כמות, ואכן אלו מוצרים שאתם קונים ומשתמשים בתדירות, או כאשר מקבלים הנחה בתווי קניה או בקופונים מעל לסכום קניה מסוים - אפשר לעשות פיצול קניה. כלומר לעשות 2 חשבונות קניה ולא חשבון אחד.

בד"כ ברשתות שיווק מאפשרים לעשות 2 חשבונות,בפרט שמדובר על חשבון פרטי וחשבון עסקי. ברשת יש בבני ברק שיש בד"כ התניות קניה ויש גם קופונים ומבצעי הנחה עושים בד"כ פיצול חשבונות.

מטרה עיקרית לפיצול הקניה - לעקוף את התניית כמות המוצרים שאפשר לקחת בהנחה ברשת השיווק.בפרט כאשר יש מבצעים גדולים 30-50% או מתנה בחינם בקניה מעל סכום מסוים. 

יחד עם זאת בכמעט חינם לא אפשרו לי לעשות פיצול קניה ל-2 חשבונות והקופאית אמרה שאפשר רק אם אני קונה מעל ל-200 ₪. הפתרון: לבוא כ-2 קונים ויותר ולפצל את הקניה.זה גם רצוי בכל רשת שיווק ש2 קונים יקנו קניה אחת כל אחד מאשר שאחד יעשה 2 חשבונות גם מבחינת הלקוחות בתור שכועסים שיש עיכוב עקב החשבון הכפול. 

דברנו על פיצול ל-2 חשבונות ללקוח, האם אפשר לפצל ל- 3 חשבונות? בעקרון לא, רשת השיווק לא תסכים וגם לא הקופאית. תמיד כדאי לשאול, מקסימום תקבל תשובה שלילית ותדע מה הנהלים. כדאי לשאול את השאלה ,לא כאשר אתה באמת צריך ורוצה 3 חשבונות, אלא כאשר אתה לא צריך.  ולכן אם יש קופאית שמכירה אותך ומחבבת אותך, יתכן שתאפשר לך לעשות 3 חשבונות.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה