יום שני, 26 בדצמבר 2011

פרסום של מבצעים ופרסום של עשרות ומאות ואלף מוצרים בסניף רשת שיווק במבצע


 פרסום של מבצעים ופרסום של עשרות ומאות ואלף מוצרים בסניף רשת שיווק במבצע

12. פרסום של עשרות ומאות ואלף  מוצרים במבצע - רשתות השיווק מפרסמות מידי שבוע מבצעים על עשרות ואף מאות מוצרים במבצע. לקראת החגים ראש השנה ופסח יש פרסום גם של אלף מוצרים ומעלה.

פרסום מספר המוצרים הוא בהתאם לגודל רשת השיווק ולגודל החנויות ברשת. ברשת ממוצעת יש אלפי מוצרים. ברשת גדולה בחנות גדולה יש 20-30 אלף מוצרים. כך שיש מוצרים במבצע ויש מוצרים במחיר רגיל ויש מוצרים שהמחיר דווקא עלה. כך שהמוצרים במבצע מהווים אחוז מכלל החנות בשאר השנה ועד 10% בחגים. 

כמו שציינתי אין ארוחות חינם,ולכן אם יש מבצע ברשת,כנגד זה יש העלאה של מוצרים אחרים לצורך איזון. לעיתים עקב המבצעים הרבים והכדאיים הרשת מצפה ליותר קניות מכל לקוח  או ליותר לקוחות שבאים מרשתות אחרות עם סל קניות ממוצע (וכל שכן אם ימשיכו לקנות שוב ולהפוך להיות לקוחות קבועים ולא מזדמנים) שיגדיל את פדיון המכירות ברשת ואת הרווחים למרות המבצעים וירידת מחירי המוצרים .

ולכן אני תמיד ממליץ לקנות את המוצרים במבצע  ולא לקנות את המוצרים שלא במבצע. ויש לעשות השוואת מחירים האם מחיר המוצר זול.    

13. פרסום של מבצעים- רשתות שיווק מפרסמות בעיתונים את מבצעי השבוע ומבצעי החגים. בנוסף מפרסמות למועדון לקוחות בדיוור ישיר (סופר פארם,יש,שופרסל ומגה) או במייל (כמעט חינם) את המבצעים והקופונים. בנוסף שיש פרסום המבצעים באתר הרשת (לא בכל הרשתות, וגם לעיתים האתר לא מעודכן אוטומטית בתחילת המבצע). בנוסף שיש פליירים של המצבעים של הרשת ברשת עצמה ואפשר לקחת. בנוסף יש לעיתים למועדון לקוחות גם הודעת sms בטלפון למבצעים חדשים.

בד"כ חנות ורשת חדשה תשלח פליירים לתושבי הסביבה וגם תפרסם בעיתונות המקומית ולא הארצית וזו שיטת שיווק ופרסום ראויה למשיכת לקוחות.  

לכל רשת יש עיתון או מספר עיתונים מסוימים לפרסום, ולכן יש לדעת באיזה עיתון הרשת מפרסמת את המבצעים ובאיזה עיתון היא לא מפרסמת. לדוגמא: רשת יש וכמעט חינם מפרסמים בישראל היום. שופרסל דיל מפרסם בידיעות אחרונות. לעיתים יש רשת שתפרסם באופן חד פעמי או מספר פעמים בשנה גם בעיתון אחר.

ולכן יש לעקוב מידי שבוע אחרי פרסום המבצעים בהתאם לרשת ולא לפספס מבצעים והנחות רק כי לא הסתכלתם בעיתון. היום העיתונים נגישים לכל אחד ואחת בהתאם למקום מגוריו.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה