יום שני, 19 בדצמבר 2011

הנחת כרטיס גמלאי במגה והנחת כרטיס עובד ברשת שיווק


הנחת כרטיס גמלאי במגה - כאמור מגה בעיר בין הרשתות היקרות (ויש גם חרם מהרבנים על הרשת עקב חילול שבת של רשת am:pm ).מגה הנפיקה בעבר כרטיס גמלאי של הנחה בגובה 7% , כבר כמה שנים שמגה לא מנפיקה כרטיס גמלאי,מי שכבר יש לו - יש לו הנחה עד שימות,מגה לא מבטלת את הכרטיס גמלאי.

יש לנו כרטיס גמלאי. אולם אנחנו קונים במגה בעיקר רק מוצרי יסוד ומוצרים בפיקוח, ובכך מקבלים את המוצרים בזול יותר מכל רשת זולה אחרת ,כי מוצרים בפיקוח דומים במחיר בכל הרשתות.

במחאה החברתית 2011 גם נגד תנובה ושטראוס (מחאת הקוטג') כאשר היה מבצע של מגה של 10% על מוצרי יסוד לכמה חודשים קנינו את המוצרים עוד יותר זול, כי יש הנחה כפולה- (גם 10% וגם  הנחת עובד 12%, או 7% הנחת גמלאי) מגה מכרה לנו את המוצרים בהפסד. ממש תענוג גדול. ולכן נצלנו זאת לקניה יותר גדולה של מוצרי יסוד בפיקוח כי אנו מקבלים הנחה יותר גדולה.

בנוסף כאשר יש מבצע או הנחה במגה אנחנו מכניסים בחשבון את ההנחה של 7% וכך מקבלים הנחה יותר גדולה (כי יש כפל הנחות), וגם המוצר זול יותר בהשוואה לעומת רשתות מתחרות. לולא הנחת 7% יתכן שהמוצר ברשת המתחרה זול יותר ממגה בעיר. כדאי לנו לקנות ממגה ליד הבית, מאשר לקנות מוצרים בבני ברק ובאור יהודה ולסחוב עד הבית.

אפשר לקנות בהנחת כרטיס גמלאי עד סכום מסוים (כ6000 ₪ בחודש לערך) אנחנו תמיד לא מנצלים את ההנחה. ולכן אם אתם מכירים מבוגר עם כרטיס גמלאי (שכן,קרוב משפחה) אפשר לתת לו תשלום חודשי קטן עבור השימוש בכרטיס ההנחה גמלאי שלו לקניות במגה עד סכום ההנחה (אפשר לעשות קניות גדולות בסוף החודש ולנצל את כל יתרת ההנחה) ,בפרט שרק רשת מגה יש באזור המגורים שלכם.

יחד עם זאת יש להיזהר בכך שרשת מגה תעלה על כך ולא תתן הנחה להבא.(מקניות של 2000 ₪ מגיעים לקניות של 6000 ₪,נראה לא נורמלי),ולכן יש לנצל את הכרטיס בתחילה לקניות קטנות, ולאחר מכן להגדיל.

אפשר לבקש מהמבוגר להשתמש בכרטיס גמלאי שלו ויתן לכם בסופר עצמו לפני חשבון הקניות. יחד עם זאת למי שנעזר בגמלאי כדאי לא לתת כרטיס מועדון שלו (אלא של הגמלאי), כי אז יתברר למגה שכרטיס הגמלאי לא תואם את כרטיס המועדון שלו, וכל שכן כאשר אין לגמלאי כלל כרטיס מועדון. 

הנחת כרטיס עובד ברשת שיווק - כאשר היה לנו כרטיס עובד\כרטיס משפחה של מגה לתקופה של חצי שנה-שנה היה לנו הנחה של 12% במגה בעיר ו-6% במגה בול (אין הנחה כפולה של הנחת גמלאי). כך הרווחנו יותר וקנינו יותר מוצרי יסוד בעיקר. כך שמי שמכיר עובד קבוע במגה (לעובד קבלן במגה אין כרטיס הנחה)  שיש לו הנחה,יכול לבקש ממנו להשתמש בכרטיס ההנחה כמו שהסברתי לגבי כרטיס גמלאי.

כרטיס הנחה לעובד זה לא רק במגה אלא גם בשאר הרשתות כמו שופרסל וכיוצא,זה אחת מההטבות לעובד, ויחד עם זאת כדי שהעובד יקנה ברשת זו ולא ברשת המתחרה. ולכן אם העובד מתפטר או מפוטר הכרטיס הנחה מבוטל אוטומטית עוד לפני שהפיטורים נכנסים לתוקף.

לזכור ששימוש לא ראוי בכרטיס ההנחה של העובד, הרשת תקח לו את כרטיס ההנחה! שימוש לא ראוי הוא שימוש שמוכח שהעובד נותן כרטיס הנחה לקניות למשפחה אחרת ולא לו ולמשפחתו. ובד"כ כאשר מדובר על שימוש רב פעמי ולא חד פעמי. ולכן גם העובד וגם אתה צריכים להשתמש בתבונה.

אין לדון לכף חובה את  העובד ברשת שלא יתן לך את כרטיס ההנחה מפחד שיקחו לו את כרטיס ההנחה,זה קורה, והעובד יפסיד כסף של חוסר הנחת קניות בעתיד.

אפשר להיות שותף של כרטיס עובד של מגה ולקנות מוצרי יסוד ומוצרים בפיקוח ומוצרים נוספים בזול יותר. מצב ששני הצדדים מרוויחים. העובד קונה עד סף מסוים ולא מעבר לחודש ,ומרוויח עמלה על יתרת הקניות, ומצד שני המשלם עמלה קונה בזול יותר. עמלה של 2-4% מהקניה היא סבירה ונותר לך הנחה של 10-8%.  

תגובה 1: