יום שני, 26 בדצמבר 2011

מוצרים של פסח ולאחר הפסח ברשת שיווק


 11. מוצרים של פסח ולאחר הפסח  ברשת שיווק – מוצרים של פסח יש כשרות של פסח. חלק מגופי הכשרות (האשכנזים ) לא נותנים כשרות לפסח,ולכן יש כשרות של רבנות ספרדית במקום האשכנזית הרגילה של כל ימות השנה. בחלק מהמוצרים יש כיתוב כשר לימות השנה ולא לפסח.

בנוסף שדרך הייצור של המוצר לכשרות פסח שונה מהמוצר של שאר ימות השנה כחמץ ולעיתים יש להחליף מרכיבים במוצר במרכיבים אחרים כשרים לפסח , ולכן הטעם והאיכות של המוצר בפסח שונה מהמוצר עצמו בשאר ימות השנה, ולעיתים לרעה ויש לקוחות שלא אוהבים את הטעם השונה וגם לא קונים את המוצר בפסח. בנוסף יש מוצרים שמיוחדים רק לפסח ,ולא נאכלים בשאר ימות השנה, כמו עוגיות קוקוס.

ולכן רשת השיווק  מעונינת לחסל את המלאי של המוצרים המיוחדים לפסח מיד לאחר הפסח. כי לאחר מכן לא יהיה כלל ביקוש. ולכן יהיה מבצע ששווה קניה.ובד"כ אין התניית קניה או כמות קניה ואפשר לקנות כמות גדולה, ומומלץ לקנות לטווח ארוך.

וכמובן המלאי הוא בהתאם לסניף ובהתאם לרשת. יתכן שהמבצע יהיה רלבנטי רק לרשת שיווק מסוימת או רק לסניף מסוים ברשת שיווק מסוימת שנשארה עם מלאי ולא שאר הסניפים. ולכן כדאי לבדוק במספר רשתות האם יש את אותו מבצע או שהוא רלבנטי רק לרשת זו ולחנות ברשת זו בלבד.וכמובן הקניה תהיה במקום המחיר הזול הכדאי ביותר.

יש לדעת שמכיוון שהמוצר במחיר מבצע ואין הרבה במלאי, המלאי ייגמר מהר בהתאם לאטרקטיביות המוצר והמחיר, ולכן יש להקדים ולקנות מיד לאחר הפסח ולא לחכות עוד שבוע. מיד לאחר הפסח יש לבחון אילו מוצרים יש במבצע והאם יש כדאיות לקנות.

דוגמאות: לפני מספר שנים היה מבצע שלישיית טונה סטארקיסט ב-11 ₪ לערך במגה בול בהכשר הרב מחפוד ולא בהכשר הבד"ץ או הכשר U. קניתי באגרסיביות 12 שלישיות לערך.

היה קמח מצה כשר במבצע שזול יותר מקמח מצה חמץ של כל השנה. קמח מצה כשר לפסח נמכר בד"כ בהנחה לאחר הפסח אם נשאר במלאי, אולם קמח מצה חמץ עולה פחות כסף לעומת כשר.       

לחלק מהמוצרים יש הסכם בין רשת השיווק לחברה שמה שלא יימכר בפסח, יוחזר לחברה לאחר הפסח (וכנראה אין הסכמה גם לגבי מבצע כלשהו,או תפיסת מקום בחנות), ולמוצרים אילו אין כל מבצע לאחר הפסח, אלא מוחזרים לחברה.

יש מוצרים שנמכרים בפסח שזולים יותר מהמוצרים שנמכרים לאחר הפסח. ולכן כדאי לקנות את המוצר לפני פסח ובפסח ולא לאחר הפסח.

ביהדות יש איסור של חז"ל לאכול וליהנות מכל חמץ שעבר עליו הפסח  והיה שייך ובבעלות יהודי,ולכן לא יכולים לקנות וליהנות מחמץ. ולכן ברשתות שיווק כמו יש וזול בשפע(לשעבר שפע שוק) בר-כל ועוד שקהל היעד דתי-חרדי לאחר הפסח יש מוצרי חמץ עם כתובית נאפה לאחר הפסח.

חמץ בעיקר לדברי מאפה, פסטות, פתיתים,בייגלה  וכיוצא. לא כל החמץ של כל היצרניות נגמר לפני פסח,אולם לא משווקים את הסחורה לאחר הפסח מיד. אלא מחכים עוד חודש עד 3 חודשים ואז מביאים את הסחורה מלפני פסח עם מבצע של 30-50% על מנת לחסל את המלאי הישן. בד"כ שיש מבצע לאחר הפסח זה תוצרת ישנה מלפני פסח,ואפשר לבדוק ע"פ תאריך הייצור ותאריך התפוגה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה