יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

ראיון עבודה לתפקיד רפרנט תפעול בקאופיס וגביה בסוכנות ביטוח תכלת בגבעתיים


ראיון עבודה לתפקיד רפרנט תפעול בקאופיס וגביה בסוכנות ביטוח תכלת בגבעתיים
שבוע שעבר ביום חמישי קבלתי הפניה מלשכת התעסוקה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח תכלת ברחוב כורזין 1 בבית מולדבסקי קומה 3 בגבעתיים. התקשרתי  למנהל הסוכנות ביטוח סוכן ישראל בכר ולאחר שמסרתי שיש לי ניסיון של כשנה בתפקיד רפרנט ביטוח חיים ועברתי את מבחני הביטוח של משרד האוצר,קבע איתי לבסוף ראיון עבודה ביום רביעי ב-15.00 אחרי צהרים.

לפני שהתקשרתי אליו ,שלחתי לו קורות חיים שכתוב בהפניה אך התברר בשיחה איתו שחסר אות אחת בתחילה בכתובת המייל שכתובה בהפנייה,(האות b בשם בכר) ולכן שלחתי שוב לכתובת המייל הנכונה של הסוכן ואח"כ גם קבלתי הודעת שגיאה משרת המייל על המייל הראשון.

היום ברביעי הלכתי לתחנת אוטובוס קו 55 וראיתי את האוטובוס חולף ונאלצתי לחכות לאוטובוס הבא. הגעתי באיחור של 10 דקות לערך. צלצלתי בפעמון ונכנסתי, ישראל קידם את פני והוביל אותי לחדר. הסוכנות ביטוח מרווחת בחדרים ובמבוא.

הראיון קצר וארך כרבע שעה. לישראל לא היה את קורות החיים שלי לפניו ולא במחשב,אם היה לפניו היו חוסכים עוד כמה דקות וחוסר התאמה.ישראל הציג את הסוכנות ביטוח תכלת 1999 שהיא בבעלות כלל ביטוח. העבודה בבק אופיס בפרט בגביה.והסוכנות ביטוח היא בעצם סוכנות הסדרים.

הראיון לא היה ממוקד מחוסר הבנה. לא הבנתי בתחילה שהוא מחפש דווקא גביה ועבודת בק אופיס בתחילה עם ידע רלבנטי גבוה. ולכן ספרתי קצת מה שעשיתי אצל סוכן הביטוח יניב מושקוביץ ובאילון גמל. עבדתי בעיקר בשינויים בפוליסה.   

הוא שאל מספר שאלות לא רציפות לאורך הראיון : למה למדת תואר שני ? (כדי שחילוני ומעסיקים חילונים לא יוכל לומר עלי שאני לא אדם משכיל ולא מבין דבר, הוא בעצמו אמר שזה שטויות) למה בעל תואר שני במנהל עסקים רוצה לעבוד בביטוח? (לא עובד כמה שנים ורוצה לעבוד בתחום שעבדתי)

שאל למה לא לעבור את מבחן מקצועית א' ולהיות סוכן פנסיוני?(נכשלתי פעמיים ושלמתי כסף על קורס ועדין לא עברתי וצריך ללמוד כדי לעבור ולא רק לשלם לרשות ני"ע כ450 ש"ח על המבחן)

האם אני לא חושב שהתפקיד קטן עלי בהתאם לידע שלי ? מה ציפיות השכר שלי ?(5000 ש"ח) שאל מה הידע שלי בתוכנות שדר ועתיד? (לא יודע, אך נכון ללמוד במהירות)מה הידע שלי בביטוח מנהלים ופנסיה (טען שציון 6 זה גבוה)

יש 12 נשים עובדות בסוכנות ,האם אין לך בעיה עם זה? (באתי לעבוד ואני לא מבזבז זמן, ולא באתי להסתכל בתצוגת אופנה) לא שאל לגבי כשרות וכיוצא. שאל איך אני מתפרנס ללא עבודה 3 שנים? (מהחסכנות שיש וגרים אצל ההורים ,עדין רווק) שאל למה אני עדין רווק לאחר ששאל את הגיל (35)?  עניתי שאין הצעות רלבנטיות. השאלה של המנהל רלבנטית האם אני אתחתן ואעבור דירה או לא והאם אמשיך לעבוד בסוכנות.

ישראל אמר שהוא מחפש עובד מקצועי שכבר עבד בסוכנות הסדר (שקושרים לכלל ביטוח) כמו סוכנות ביטוח הסדרים שקל ותמורה ויודע את התוכנות ויודע את עבודת הגביה והבקאופיס.

אמרתי לו שזה לא מה שכתוב בדרישות התפקיד בהפניה לעבודה של לשכת תעסוקה. ונתתי לו את ההפניה. ואכן העיקר לא כתוב בהפנייה. כתוב פקיד ביטוח חיים ולא בק אופיס ולא גביה.ידע וניסיון תוכנות שדר ועתיד וביטוח- כתוב רק תפעול מחשב מלא. כתוב תיכון מלא, שלישראל זה לא משנה העיקר שידע את העבודה. אז ממש אל תסמכו לגמרי על מה שכתוב בהפנייה מלשכת תעסוקה ותשאלו את המעסיק על כך.

ישראל לא ראה בעיה שאני יכול ומסוגל ללמוד את התוכנות ואת תפקיד הגביה בקלות,דתי שלומד דף גמרא ובעל תואר שני במנהל עסקים.אך לוקח זמן ללמידה, ובעיקר הבחורה שתלמד אותי מושבתת והיא לא עובדת, ואין תפוקה שלה ובעצם יש יותר עבודה על שאר הבנות,או שאין תחליף לעבודה, ובעצם העבודה לא מסתיימת בזמן אלא נדחית.

הוא אמר שקבלו 3 בנות לפני שנה לסוכנות ביטוח. ורק לאחר 7 חודשים לערך הוא יכול להיות בטוח שהן יודעות את העבודה. ולכן גם הלימוד שלי אמור להיות מספר חודשים לפחות.

בשורה התחתונה חתם על מסמך ההפניה של לשכת התעסוקה לא מתאים, כי צריך ניסיון ועבודה בסוכנות הסדרים עם ידע בתוכנות. יחד עם זאת אמר לי להתקשר אליו שבוע הבא בשני-שלישי,יתכן שיהיה משהו רלבנטי בסוכנות ביטוח שיתאים לי.

חיפש חותמת הסוכנות ביטוח והשאיר אותי לבד במשרד. ולבסוף לפני שהלכתי ,אמרתי לו שבפעם הבאה בטלפון אשאל את התפקיד ואת הדרישות התפקיד לפני שאגיע לראיון עבודה. למרות שנראה שזה מתאים . גם הוא אמר לי שכף עדיף וחבל שאלך לכל ראיון גם שהתפקיד לא מתאים. וזה מה שאני מייעץ  לך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה