יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני ביטוח בחברת ביטוח הראל


ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני ביטוח בחברת ביטוח הראל

לפני שבועיים התקשרה אלי רכזת השמה מחברת השמה I.D אימון והשמה  ושאלה אותי לאיזה תפקיד אני מעונין לעבוד – שירות ומכירה ובק אופיס. היא אמרה שיש לה משרה בחברת ביטוח וציינתי שמתאים לי כל עבודה ותפקיד בחברת ביטוח. עבדתי בחברות ביטוח יותר משנתיים.

אותה רכזת השמה דברה איתי רבע שעה ועשתה לי תחקיר מקיף מה היו התפקידים שלי בחברות ביטוח ולמה עזבתי את התפקידים והחברות ביטוח ועוד שאלות נוספות עד שהבינה שהיא צריכה לסיים את השיחה.היא שלחה את קורות החיים שלי לחברת ביטוח הראל לאישור.

לפני שבוע ביום ראשון התקשרה אלי עדי רכזת השמה מחברת השמה I.D אימון והשמה ואמרה לי שבחברת ביטוח הראל אשרו  ואני יכול לגשת למרכז ההערכה בחברת הראל לתפקיד מתאם פגישות בתאריך 25.12 יום א' בשעה 08:45 ברמת גן, בית הקריסטל קומה ראשונה. ועלי  לגשת לבחורה בשם מור. במקרה של ביטול או פרטים נוספים היא השאירה לי מספר טלפון  03-5617081

ביום חמישי בערב שבוע שעבר התקשרה אלי עדי רכזת השמה מחברת השמה I.D אימון והשמה לתזכורת על מרכז ההערכה. אמרתי לה שאני מגיע ואדווח לה על תוצאות הראיון.

שעה לאחר מכן התקשרה אלי מחברת ביטוח הראל גם לתזכורת והאם אני מגיע למרכז ההערכה. שאלה אם אני יודע את הכתובת והתברר לי שהכתובת המדויקת היא החילזון 12(מעבר לאבא הלל ליד דפי זהב)  ולא בית הראל בסוף אבא הלל פינת ז'בוטינסקי.

היום בראשון לקחתי אוטובוס ב-8.00 הגעתי ב8.55. הבנתי שאת מרכז ההערכה לא יתחילו בזמן (כמו כל מרכז ההערכה ונמאס לחכות ולבזבז את הזמן), בפרט שיורד גשם חזק ויש פקקים. כאשר הגעתי לבנין התקשרה אלי מור ושאלה אם אני מגיע,ועניתי שאני בבנין ואני בפתח.כאשר הגעתי רובם היו כבר באו אחריי עוד 3 בנות.

למרות שנקבע שעת מרכז ההערכה ב- 8.45 , מרכז ההערכה התחיל ב-9.20 וקצת. 35 דקות לאחר הזמן. נראה שהראל רצתה לראות איך מועמדים מתיישבים ומדברים ועל מה מדברים וכיוצא. זה חלק מהראיון. היו 14 מועמדים,חצי נשים חצי גברים. חצי (רוב הנשים) היו בגילאים 20-22 . הגברים קצת יותר מבוגרים 24-27 . אני הייתי הכי מבוגר.

מהראל היו 4: 2 נשים וגבר+ עובדת חיצונית כנראה. הגבר הציג את התפקיד וקצת את הראל חברה לביטוח.(הסבר יפה).ואמר שהעבודה במשרה מלאה של 9 שעות. יש 3 משמרות העבודה מתחילה ב-8.30 ומסתיימת ב-7 בערב. מי שלא גומר את מכסת הפגישות עובד גם ביום שישי.   

לפני הצגה עצמית בכלל, קבלנו המשימה הראשונה- כל אחד ואחת קבל דף ניר חלק בגודל דף A4, וצריך לקפל אותו לצורה שתייצג את עצמו,ואח"כ יסביר איך הצורה מייצגת אותו. המטרה להכרת האישיות שמתבטאת מאחורי הצורה. לא לדבר על הפרטים בקורות החיים.

לראשונה אני נתקל במבחן זה של קיפול ניר,לא עשיתי זאת במבחני מיון פילת ואדם מילוא. אין נכון או לא נכון בצורות. יש נכון ולא נכון בהסבר מאחורי הצורה ואיך שמסבירים.

השארתי את הדף לא מקופל וחלק ולבן. הצורות שנעשו – מחשב, כדור(רגל), מטוס, אוניה, חלון,שעון, מניפה, מקופלת ,קופסת הפתעות ועוד. כמובן שיש 2-3 בנות צעירות שהצליחו להשחיל פרטים מקורות החיים לתכונות. אין להן מה לדבר על עצמן מלבד העבודה וגם הבושה בהצגה עמית אישיותית. 

התחילו מצד ימין שלהם- אני בצד שמאל ממול. אם הייתי יושב בצד ימין, היו מתחילים מצד שמאל. הצגתי את עצמי שלא קפלתי את הניר כי אני לא מסתיר שום דבר מהאישיות שלי. כל קיפול היה מעלה חשש של הסתרה. בנוסף הניר חלק ולא כתוב בו דבר. אך אפשר לראות דברים דרך מכשיר- מגהץ חם, פודרה, פנס עם קרינה, משקפים ועוד. כל אחד יכול להשתמש במכשיר ולראות את אישיותי. למי שלא רוצה להשתמש במכשיר, אני נותן לו את המכשיר להסתכלות . ולבסוף אמרתי שבחרתי צורת מרובע כי אני מרובע ואני לא מעגל פינות. מלבן לשון לבנה- בונה את עצמי לבנה אחרי לבנה בבנין.

לאחר ההצגה שארכה כ-40 דקות,עד קצת אחרי 10.00 הוציאו אותנו להפסקה של 20 דקות שהייתה אמורה להיות רבע שעה. ההפסקה הארוכה נועדה לסנן כבר בשלב זה מועמדים. מכיוון שאני יודע מראש שלא אתקבל, התכבדתי ב-2 כוסות שוקו ועוגות, לפחות שהחברה תשלום משהו על הנסיעות.

אמרתי לבנות הצעירות שהם היו טובות למרות שהן חשבו שלא (זה לא משנה כמה גרועות הבנות הצעירות יהיו ,הן ישארו וגם יתקבלו לבסוף) ויש להם סיכוי טוב יותר להתקבל, כך זה בכל חברה שירות , וזה לא שונה גם בחברת ביטוח הראל. ולכן אין להם מה לחשוש. אני מניח שהמנהל מחפש בחורות חילוניות צעירות שיהיה לו על מה להסתכל במשך המשמרת...

כצפוי הבחורה קראה  ל-3 מועמדים: אני בחורה(דברה בקול רם עם בטחון עצמי) ובחור (ערבי) צעירים שאנחנו לא ממשיכים בתהליך. הנקודה ששלושתנו ישבנו אחד ליד השני באמצע. סטטיסטית הסיכוי קלוש. אבל לחברת ביטוח הראל כנראה זה סטטיסטיקה מקובלת במיון עובדים. 

הבחורה אמרה שזה לא מעיד על חוסר התאמה לתפקידים אחרים ואנו יכולים להגיש מועמדות, וזה שיקולים של מנהל.  אמרתי לה ששמנהל מעגל כמוני. אם תרצו בכלל לדעת מה הפסדתם ולא הרווחתם, חפשו את שמי איל מהדב בגוגל.(זה לא עשה רושם כלשהו על עובדי הראל,ואני בטוח שאת הפוסט הזה עליהם הם לא יקראו)

יצאתי ואמרתי לבנות שכמו שאמרתי בוחרים צעירים. למבוגרים יש פחות סיכוי להצליח ושיהיה בהצלחה.  כידוע, לאחר מכן יש הצגה עצמית ויש דינימיקה קבוצתית ויש גם סימולציה לתפקיד כמו בכל חברת ביטוח.
 
למי שלא קרא את קורות החיים שלי – אני מאסטר בשירות ומכירה ותיאום פגישות. עשיתי זאת הכי טוב שיש בחברת איילון ביטוח- הכי טוב בפגישות מקוימות, הכי טוב בסגירות עסקאות במקום ולאחר פגישה ראשונה- שניה. בכמות פגישות ליום 3-5 עד שיא 18 למשמרת של 9 שעות. אבל לחברת הראל כנראה זה שולי, עובדת צעירה שלא יודעת למכור ולא יודעת ביטוח- העבודה רלבנטית יותר

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה