יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

עשיתי רשימת מוצרים עם השוואות מחירים של רשתות, מה עכשיו?


עשיתי רשימת מוצרים עם השוואות מחירים של רשתות, מה עכשיו?   

יש לבדוק האם המוצר\ים שאתה קונה יקרים זולים גם לאחר ההשוואה וגם לאחר שמצאת את המחיר הכי זול. יתכן שהמחיר עדין יקר ולא שווה קניה. המוצר יהיה שווה קניה כאשר יהיה מבצע נוסף.

בנוסף, חשוב לרשום האם עושים למוצר מבצעים או שלא. כמה מבצעים עושים בשנה, האם המבצעים עונתיים בתקופה מסוימת כמו לפני חגים, או שיש פריסה לא לינארית של מבצעים והנחות לאורך השנה. כך תוכלו לקנות בתזמון טוב את המוצר בזול וגם לקנות יותר מאותו מוצר,כי אתם יודעים שהמבצע לא יחזור בקרוב ויישאר מחיר המוצר יקר ופחות בזול וגם תצמצמו את קנית המוצר לפני זמן המבצע עד שיש מבצע.

לפי רשימת המוצרים שעשית אתה קונה את המוצרים שרשומים ברשימה ברשת השיווק הזולה. אתה לא קונה מוצרים שלא רשומים ברשימה ושלא עשית עליהם השוואות מחירים ושלא החלטת שהם זולים ולא יקרים בהתאם לכללי צרכנות שקבענו.

מה עושים כאשר יש מבצע במוצר שאין לי ברשימה ? אם כלל אין לך ברשימת מוצרים מוצר דומה של אותה חברה או אין מוצר דומה מתחרה של חברה אחרת, יש לשקול כלל לא לקנות. אם בכל זאת אתה חושב לקנות בגלל המבצע יש לעשות שוב תהליך השוואות מחירים על מוצר זה. אם יש ברשימת המוצרים מוצר דומה של אותה חברה או מוצר דומה של החברה המתחרה  יש להשוות מחירים.אם המחיר של המוצר החדש במבצע זול יותר וטוב יותר- כדאי לקנות, אם לא- אין כדאיות קניה.

אני יודע שיש הרבה שהולכים לקניות ללא רשימת קניות מסודרת,או שבכלל שוכחים מה הם צריכים לקנות,וקונים מוצרים שמציעים להם בקופות כמבצע או הדיילת בטעימת מוצרים וכיוצא. לחלקם זה בעיה קוגנטיבית ולחלקם זה בעיה התנהגותית. מה שבטוח ללא ספק שהם משלמים יותר וקונים יותר יקר והם לא יכולים לעמוד בתקציב הקניות של המשפחה.

הפתרונות: הצרכן צריך לפתור בעצמו או ע"י מומחים את הבעיה הקוגנטיבית שלו או את הבעיה ההתנהגותית. חוסר פתרון והמשך קניה של הצרכן עם הבעיה יביא לקניה יקרה יותר ולמוצרים לא רלבנטים או לא הכרחיים למשפחה. מי שלא מצליח לפתור את הבעיה או לא רוצה לפתור את הבעיה (יש בבעיה  לדברים אחרים גם דברים חיוביים יותר) יכול לוותר על עשית קניות לטובת מי שיודע לעשות קניות,או שילך לעשות קניות יחד עם אדם אחר בהפכו, וכך יגיעו לאיזון בקניות. 

בנוסף, וזה הדבר החשוב ביותר, מכיוון שאתה עושה השוואות מחירים לפי יחידת מוצר אחד בלבד ולא לפי כמה יחידות מוצר, גם חישוב כל סוגי המבצעים למיניהם ברשתות השיווק  כמו 1+1, השני ב-50%, השני ב-25% , מוצר ב-50% ,מוצרים (בד"כ משקאות) שנמכרים במבצע ברביעיה או שישיה או בשמיניה ועוד- יהיו בהתאם לחישוב יחידת מוצר אחד. לפי חישוב המחיר של יחידת מוצר אחד תוכל לדעת האם המוצר זול ושווה קניה או יקר ולא שווה קניה, וסוגי המבצעים השונים לא ישנו את ההחלטה שלך  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה