יום חמישי, 7 ביולי 2011

מה חדש במנית טאואר תחילת יולי 2011 מהסקירה לפני חודש ביוני?


מה חדש במנית טאואר תחילת יולי 2011 מהסקירה לפני חודש ביוני?
המניה עם התייצבות וקצת דשדוש  עם עליות וירידות מועטות בין השערים  405-385 במשך שבוע-שבועיים.

השבוע התפרסם בעיתונות הכלכלית  ידיעה על אפשרות מימוש אופציות של מנכ"ל טאואר. ראסל מנכ"ל טאואר שהביא את החברה להשגיות ולמצב הנפלא שהחברה נמצאת בה כעת והוא עמוד ביעדים שהדירקטוריון וההנהלה קבעו ואף מעבר לכך, יש אופציות והוא קבל עוד אופציות . שער מימוש האופציות 1.15 דולר ,והוא כבר יכול לממש את האופציות. קרוב מאד לשער שטאואר נסחרה השבוע.מימוש האופציות יניב למנכ"ל טאואר רווח של מיליון דולר לערך.

ולכן כאשר התפרסמה הידיעה,רבים חששו שהמנכ"ל יממש את האופציות ולכן היה ירידה של כמה אחוזים עד לשער 382-385 לערך מתחת למחיר המימוש , שקודם הייתה 395-405. המחשבה שהמנכ"ל יממש עכשיו את האופציות  היא טפשית ולא נכונה.

מדוע? כאשר אנו נמצאים חודש לפני פרסום הדוח השנתי כאשר הרבעון השני כבר נסגר, כאשר התוצאות יכולות להפתיע, כאשר יש מפעל להגדלת הייצור ולהגדלת הכנסות, והצפי להגדלת ערך ושער המניה בעתיד הקרוב של 2 רבעונים לפחות . אז המנכ"ל יממש עכשיו  ויפסיד את הערך של המתנה של חצי שנה-שנה והאופציות יהיו שווים הרבה יותר בנוסף שיגרום לנפילה שער המניה שממילא השער לא גבוה? מימוש מניות ואופציות עושים בעיקר כאשר יש מחזור מסחר גבוה וזה רלבנטי בעיקר לפני דוח רבעוני או אחריו.  אם המנכ"ל יממש זה מעיד על טפשות ועל צורך מהיר של כסף. הכרנו את המנכ"ל כמה שנים כדי להבין שהוא לא יבצע מהלך זה.

צריך יותר לחשוש מתהליך הולך וגובר של מימוש אג"ח להמרה למניות במקום אג"ח ושטרי הון. יש לשלם את האג"ח לפני ההמרה ולפני הזמן מההכנסות הצפויות ומתזרים המזומנים שיש לחברה. החברה טיפלה באג"ח לטווח יותר ארוך לשנתיים לפחות הקרובות, עכשיו החברה צריכה לטפל בכל אגח"ים להמרה ולאופציות להמרה.כמה שפחות אגח"ים ואופציות  יומרו למניות ויגרמו לדילול בעלי המניות הקיימות. כל טיפול חיובי יגרום לעלית ערך החברה ולשער המניה. ללא בעלת הדילול שער המניה היה יכול להיות היום 2 דולר .

היום דווח שטאואר מממשת מניות של חברת שבבים  סינית פרטית ברווח של 17 מיליון דולר על השקעה של 12 מיליון דולר. מה שמגדיל את ההון של החברה. אחרי  ההודעה ,וההבטחה שמימוש המניות לא יפגום בקשר העסקי בין חברת השבבים הסינית לבין טאואר.לאחר ההודעה ,מניה עלתה בחדות באחוז אחד בלבד. ידיעה לא כ"כ מהותית בערך כספי.

כמו שכתבתי עוד דוח  רבעוני  שני טוב של טאואר  שגם יקפיץ את המניה ב-20-25% לפחות  לשער 500 לערך. הקפיצה תהיה כמובן שבוע שבועיים לפני הדוח. תלוי כמובן גם במצב השוק וגם בדוחות של חברות אחרות בשוק הטכנולוגיה בעיקר הגדולות כמו אינטל.וגם שאר חברות השבבים.
בנוסף כאשר נשמע על עוד שיתופי פעולה עם עוד חברות ועם עוד מכירות ללקוחות קיימים, ההכנסות יגדלו וגם שער המניה יעלה בחדות. לפני שנה שנתיים כל הודעה הייתה מקפיצה את שער המניה בכמה אחוזים טובים. במרץ 2010 ביום מסחר השער הגיע בחדות עד לשיא שער 700 ונסגר בסוף היום בשער 655 לערך.כיום יש יותר רגיעה בתנודתיות וגם במחזור המניה ויש יותר שיקול כלכלי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה