יום שלישי, 5 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת ביטוח AIGבפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת ביטוח AIG בפ"ת

ב-2008 לאחר שלא הצלחתי להתקבל לעבודה בשירות לקוחות ב- AIG, שלחתי קורות חיים למשרת מכירות טלפוניות במוקד בחברת  ביטוח  AIG. התקשרה אלי רכזת כ"א מ- AIG ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון ולמרכז הערכה בימים הבאים . ע"פ רוב ב- AIGאין ראיון אישי אלא בעיקר מרכז ההערכה.

מרכז ההערכה היה בבוקר. לפני כן נתבקשנו למלא טפסים שלקחו כ-10 דקות לפחות וכן לחכות קצת למאחרים. מרכז ההערכה  נוהל ע"י מאבחנת ממכון מיון אדם מילא. הובלנו למעין חדר ישיבות קטן ב- AIG . היו 7 מועמדים בעיקר גברים, 2 נשים. כולם צעירים וצעירות גילאים 21-24 , אני היחיד 30+.

המאבחנת ממכון מיון הציגה את עצמה ואת תהליכי מרכז ההערכה: הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית וראיון אישי עם ראש צוות.יתכן שיהיה סלקציה לאחר דינמיקה קבוצתית. כמובן תארה את העבודה, שעות עבודה, שכר והקורס ועוד.

כמו בכל מרכז הערכה , אני כמובן סימנתי לי 2 צעירים שיש להם סיכוי גבוה להתקבל עוד לפני הצגה עצמית ואח"כ בודק אם צדקתי בהערכות שלי (בד"כ ע"פ רוב אני צודק). בד"כ מזמינים 7-15 מוזמנים ומקבלים בקושי 1-3 מועמדים, אם בכלל.

שמתי לב שחוץ ממני אף אחד ואחת לא שם יד על השולחן ,ולכן הם גם לא ישבו ליד השולחן, ולא ישבו ישר על הכסא, והכתפיים היו מוטים כלפי מטה. הרווחתם חוסר שימת יד על השולחן,אבל הפסדתם את כל שפת הגוף החיובית.

בהצגה עצמית כצפוי אף לא אחד ואחת מהצעירים לא הציג את עצמו כסטודנט או בעל תואר ראשון כלשהו, הוצגו עם ניסיון תעסוקתי של עבודה אחת או שתים שקשורה לתחום המכירות, אך לא מכירות מקצועיות. הצגתי את עצמי בצורה הכי מקצועית שיש , וזה מה שתרם וגרם בדינמיקה הקבוצתית שיקבלו את דעתי כאדם מקצועי. הרגשתי זאת בהתייחסות ובדיבור של הצעירים,אם כי לא אמרו זאת במפורש. מקצועיות היא אחת מצורות השכנוע.

לאחר הצגה עצמית, יש דינמיקה קבוצתית. קבלנו דף עם אירועי מכירה והיינו צריכים לדרג מהי המכירה הכי קלה ומהי המכירה הכי קשה. 1 הכי קשה ו6 הכי קל. אנחנו החלטנו בקבוצה ,כמעט תמימות דעות שלתת ללקוחה מחיר מבצע למבצע שכבר עבר זה קל.

כצפוי המאבחנת שאלה כל אחד ואחת את הדירוג שלו, אני כתבתי את הדירוגים של כולם, על מנת לדעת היכן יש הסכמה והיכן אין ואיך אפשר לגשר על הפערים. לא כותבים על דף האירועים אלא על ניר קטן חלק.  

בדינמיקה הקבוצתית עצמה לא היו ויכוחים וצעקות, הכל היה בנחת ובהסכמה, והצלחנו להגיע להסכמה תוך פחות מ-10 דקות. אחת מהדינמיקות הקבוצתיות הקלות והמוצלחות שעברתי.
כמובן שלאחר הדינמיקה הקבוצתית המאבחנת שאלה כל אחד ואחת למה הם חושבים שאירוע מכירה זה קל או קשה, למה הם שינו את הדירוג שלהם לדירוג הקבוצה.

לאחר הדינמיקה הקבוצתית יצאנו להפסקת שתיה לכמה דקות. באותן דקות הגיעו לחדר ישיבות לדבר עם המאבחנת  2 ראשי צוות מכירות נשים צעירות,שהיו כנראה המנהלות של מי שיתקבל לעבודה. כאשר דלת הישיבות סגור אי אפשר לשמוע מה שאומרים בפנים, וגם למרות ש"קירות" החיצוניות של חדר הישיבות מזכוכית לבנה שקופה, עקב קישוטים שמכסים בזיגזג את רוב הקיר, אי אפשר לראות הרבה מבחוץ פנימה.

יחד עם זאת הבחנתי בתנועות גוף של ראש הצוות וגם על המילים. הן העידו שהן צעקו שם ,הן הצביעו על דף הדירוגים כלא מרוצות מהדירוג הלא נכון מבחינתן. ולמרות שהמאבחנת ממכון המיון חשבה שיש מוכרנים בקבוצה, ראשי הצוות לא קבלו את דעתה ויצאו בכעס מחדר הישיבות החוצה. אפילו לא אמרו לנו שלום או כל התייחסות אחרת.

הפסקת שתיה נועדה כדי שתחשוב מה הסיכויים שתתקבל לשלב הבא ולעבודה, ומה הטעויות שלך, ואיך תמשיך בשלב הבא של סימולציה או ראיון אישי.

כצפוי או לא, המאבחנת ממכון המיון אמרה שאין שלב הבא, מי שיתקבל יתקשרו אליו להמשך תהליך בזמן הקרוב. ההודעה שלה אמרה דבר פשוט מאד- אף אחד ואחת לא התקבל לעבודה. לא רציתי לשאול אותה מה השינוי שבתחילה אמרה שיש ראיון אישי וסלקציה ועכשיו אין שלב הבא.

כולם יצאו בשתיקה החוצה ללא שאלות נוספות. ביציאה מהקומה , אמרתי לאותם 2 צעירים שסימנתי אותם בתחילה שיש להם סיכוי גבוה יותר להתקבל לתפקיד ע"פ ההצגה העצמית שלהם וכדאי שינסו בחברה אחרת להתקבל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה