יום שבת, 16 ביולי 2011

ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות ומכירות בחברות תיירות ונסיעות


ראיונות  עבודה לתפקיד שירות לקוחות ומכירות בחברות תיירות ונסיעות
כללי- בחברות תיירות יש עובדים קבועים.יש פיקים של נסיעות ובתי מלון  לקראת עונות שנה מסוימות  הקיץ בעיקר,ולכן העובדים הקבועים לא יכולים לעמוד בעומס ולהספיק הכל- גם לתת שירות בסיסי, גם למכור, גם לחזור ללקוחות, גם לתאם מול בתי מלון, גם לתאם עם שווקי חו"ל ועוד,  ולכן חברות התיירות והנסיעות זקוקים לעובדים זמניים לכמה חודשים.

מי שלא עבד בחברות תיירות או נסיעות בעבר, הסיכוי שיתקבל לא גדול , גם אם יש לו ידע בתיירות. מי שהוא דתי- חרדי ,הסיכוי שיתקבל לעבודה קלוש. מי שלא נסע לחו"ל או לא הולך לבלות בבתי מלון ברחבי הארץ- סיכוי קלוש להתקבל לעבודה. מי שיש לו תואר אקדמי כל שכן תואר שני- לא יתקבל לעבודה וגם לא יוזמן לראיון. מי שלא יודע שפות אחרות בפרט אנגלית מלבד עברית, סיכוי נמוך להתקבל.

בחברת תיירות או נסיעות יש ראיון אישי- מקצועי בלבד עם המנהל. אין מרכז ההערכה.יש אפשרות להיכנס לתחום בעיקר מי שהוא\היא סוכני נסיעות. יוזמן ויתקבל מי שיודע למכור ויש לו ידע בתיירות עם ניסיון כתייר, וגם ניסיון גם זמני בחברת תיירות חברת נסיעות גם תתרום לקבלה וכל שכן מי שמכיר את תוכנות התיירות.

במספר חברות תיירות ובהתאם לעומס גם בעבודה זמנית רוצים עובדים שמכירים את התוכנות הייעודיות של תיירות. אין זמן וכ"א ללמד ולהטמיע את התוכנות לעובדים זמניים של כמה חודשים.ולכן חברות התיירות יציגו מודעות דרושים שמיועדת רק למי שיודעים תכונות תיירות כתנאי בסיסי לקבלה לעבודה.  

הייתי במספר ראיונות במספר חברות תיירות לאורך השנים כתפקיד זמני או קבוע ,כל מה שציינתי לעיל תפסו בכל אחת מחברות התיירות, ועלו גם כשאלות בראיונות עבודה. בכל אחת מחברות התיירות והנסיעות העובדים הרימו גבה ועיניים,כאומרים: מה דתי עושה כאן בחברת תיירות ? ועוד שהוא גם רוצה לעבוד בחברת תיירות

בפוסטים הבאים יובאו הראיונות שעשיתי בחברות תיירות  ונסיעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה