יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני במוקד טלפוני באזור בבנק פועלים


ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני במוקד טלפוני באזור בבנק פועלים
ב-2008 התקשרה  אלי רכזת כ"א מחברת כ"א תפקיד פלוס סניף ת"א  בקשר לתפקיד בנקאי טלפוני בבנק הפועלים בעיר אזור (יאזור) ליד חולון,ואמרה לי שהם עושים מיונים לבנק הפועלים ,ולפני שהם שולחים את המועמד למכון מיון, כדי שיעשה מבחני מיון האם הוא מתאים לעבודה, תפקיד פלוס עושה מרכז ההערכה , על מנת לבחון האם אני מתאים לתפקיד וגם עושה הכנה למכון המיון כדי שאצליח.

למרות שנראה לי הדבר מוזר, הסכמתי( בתמימותי חשבתי שאין כל בעיה ומילא אני יודע לעבור על מרכז הערכה,בפרט שמדובר בצעירים לא מקצועיים במשאבי אנוש ומבחני מיון).  

נסעתי בקו 168 והגעתי לחברת כ"א תפקיד פלוס בבנין נצבא בת"א ליד ביטוח לאומי, יצחק שדה פינת המסגר.היא נמצאת באחת הקומות העליונות, נעזרתי במאבטח הכניסה ובשילוט בכניסה לבנין. צלצלתי בפעמו ןואמרתי שבאתי למרכז הערכה לבנק פועלים עם רכזת כ"א.אותה רכזת כ"א אחראית בתפקיד פלוס על הגיוס לבנקים ולבנק פועלים בפרט.

היינו מספר מועמדים ובעיקר מועמדות ,סה"כ היינו 7 : 2 גברים ו-5 נשים. נכנסנו לחדר ישיבות שהיה מקום מרכז ההערכה . מלאנו טפסים- פרטים אישיים, טופס סודיות, שעות עבודה מתאימות ,כתב סודיות ועוד. הקורס עצמו ארך כחודש והיה באזור השרון והתחיל מוקדם בבוקר עד הערב 17.00 לערך.

מלאתי את השעות שאני יכול להתחיל לעבוד ב8 בבוקר. המשמרת הייתה יכולה להתחיל ב-7 או אף 6 וחצי. מקום העבודה באזור אני צריך 2 אוטובוסים עם נסיעה לפחות של שעה וחצי בבוקר.קצת בעיה לצאת מוקדם יותר בפרט בזמן חורף , כי אני צריך גם להתפלל כאדם דתי.

לאחר ההצגה של רכזת כ"א בתפקיד פלוס, בחור רוסי אמר שהוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה והא עסק בנדל"ן ברוסיה והוא מכיר מכוני מיון וזה לא רלבנטי עבורו, רכזת כ"א דברה איתו ושחררה אותו ממרכז ההערכה עם הפניה למבחני מיון במכון מיון אדם מילוא.

כצפוי, מרכז ההערכה כלל הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית וסימולציה.
בהצגה עצמית נוכחתי לדעת שלבנות אין תואר במנהל עסקים או כל תואר פיננסי, חלקן אין כלל תואר אקדמי אלא תואר במדעי הרוח ורק תעודת בגרות ללא תואר. הניסיון התעסוקתי שלהן בשירות ומכירה הוא לא רב ומקצועי.  

כמובן בדינמיקה הקבוצתית הצלחתי לשכנע את הבנות בדירוג שלי,היה גם תרגיל של שכנוע אחת מול אחת ולא רק אחת מול כולם. נשים לא מקצועיות קלות לשכנוע, יש את תת שכנוע המקצועיות שלי וכך הצגתי את עצמי בהצגה העצמית.
בסימולציה היינו צריכים לבחור עצם\חפץ  מהחדר ולתאר מדוע בחרנו בו ואיך הוא מתאר את אישיותנו.

לאחר מכן יצאנו להפסקה. ורכזת כ"א הזמינה כל אחת עם משוב על מרכז ההערכה. אחת עברה, ואני נכנסתי אחריה. רכזת כ"א אמרה שהשעות שרשמתי הם בעיתיות והם מחפשים עובדים עם יכולת זמינות גם בשעות בוקר מוקדמות יותר כמו ב-7 בבוקר גם בנוסף לזמינות למשמרות במוצאי שבת וימי שישי.

בנוסף היא אמרה שהיא חושבת שאני יודע יותר למכור מאשר לתת שירות כבנקאי טלפוני לפי דרישות הבנק.ולכן אני מתאים לתפקיד מכירות ולא שירות. (אכן במרכז ההערכה הצגתי הרבה מיומנויות מכירה בעיקר בשכנוע הבנות בדינמיקה הקבוצתית ואכן הצלחתי).

למרות שאמרתי שיש לי ידע וניסיון בשירות, והידע והניסיון שלי במכירות לא צריך לפגוע בהתאמתי לתפקיד שירות, בפרט שגם בבנקאי טלפוני יש עבודה של מכירות בנוסף לשירות – רכזת כ"א לא קבלה זאת ואמרה לי שאני לא מתאים.

ברור כנראה שבנק פועלים לא מעונין בעובדים כמוני ולא בעובדים דתיים- חרדים כמוני (למרות שמספר עובדים שם אמרו לי שיש כמה עובדים דתיים-השאלה היא מה זה אדם דתי?). הבנק מסכים לשלם למכון מיון וסומך את ידו על מיון חברת כ"א למועמדים מתאימים. ואותה רכזת כ"א חשבה שמועמדות ללא ידע וניסיון בבנקאות ובאשראי וגם בשירות פיננסי יכולות להצליח בתפקיד.

יצאתי פשוט באכזבה, גם בזבוז זמן של כמה שעות של מרכז הערכה עם שעתיים נסיעה באוטובוס וגם כלום. גם בפעם הבאה שבאתי לתפקיד פלוס בת"א אמרתי זאת לרכז כ"א מאדקו כ"א מסניף רחוב יגאל אלון פינת דרך השלום בת"א (אדקו התמזגה עם תפקיד פלוס באותה שנה). וטענתי להפליה. בשנתיים שחלפו לא קבלתי כל הצעה.

לפני חודש חודשיים קבלתי טלפון עם הצעה מרכזת כ"א מתפקיד פלוס סניף ת"א הנ"ל למשרת בק אופיס בחברה עם מסחר בבורסה. והיא דרשה שאני אגיע למשרדי החברה  כדי לעבור ראיון ראשוני ואח"כ עוד ראיון במשרדי החברה ,אם אני מתאים.

אמרתי לה שחברת כ"א תפקיד פלוס מפלה מועמדים ואין טעם שאני אגיע ותאמרי לי לאחר הראיון אם בכלל שאני לא מתאים לתפקיד ולא תשלחי אותי לראיון אצל החברה.אם את  רוצה,אני אגיע ישירות לראיון אצל החברה, אם לא, אני לא מגיע לראיון. בנוסף אמרתי לה שתכתוב  בכרטיס שלי במחשבי תפקיד פלוס שאני לא מגיע לראיונות פרונטאליים אצל רכזות כ"א לצורך ראיון עבודה לחברה אחרת.

בדרישתי זאת מרכזת כ"א חברת כ"א אני לא וויתרתי על מקום עבודה או סיכוי למצוא עבודה, כי למעשה אותם רכזות כ"א לא יתנו עבודה, אני אמשיך לבזבז את זמני על נסיעות על עוד ראיונות על עוד ראיונות טלפונים שאין מאחוריהם כל עבודה.  

כמובן שרכזת כ"א לא יכלה לשלוח אותי לראיון אצל החברה במיידית ללא ראיון אצלה, ולכן היא סירבה והיא נסיתה קצת לשכנע אותי להגיע אליה לראיון וניסתה להבין קצת מה ההתנגדות שלי .אני לא יודע האם היא רשמה במחשב שאני לא מגיע לראיונות פרונטלים וימים יגידו אם אקבל שיחת טלפון מתפקיד פלוס אם בכלל.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה